Javni prijevoz je kad je riječ o sigurnosti jedan je od najvećih izazova suvremenih gradova, a posebno u gustom gradskom prometu jer nepažljivi sudionici u prometu predstavljaju značajan rizik za vozače tramvaja
Odjel njemačke multinacionalke, Bosch Engineering je objavio kako oprema cijelu tramvajsku flotu rumunjskog grada Iași svojim sustavom upozorenja na sudar, nazvanim Upozorenje na prednji sudar tramvaja ili Tram Forward Collision Warning (TFCW). Sustav zvučnim i vizualnim upozorenjima pomaže vozačima u kritičnim situacijama u gradskom prometu, čime nudi povećanu sigurnost, kako vozača i putnika tramvaja, tako i ostalih sudionika u prometu.
Sigurnost u javnom prijevozu jedan je od najvećih izazova suvremenih gradova, a posebno u gustom gradskom prometu nepažljivi sudionici u prometu predstavljaju značajan rizik za vozače tramvaja. Grad Iași, koji je posljednjih godina postao važno središte za inovacije i modernu infrastrukturu, namjerava poboljšati sigurnost na cestama korištenjem modernih tehnologija. Projekt, koji je pokrenula gradska vijećnica Iașija, razvija se zajedno s Bosch inženjeringom, koji će po prvi put preuzeti ulogu dobavljača razine 1 i snosi odgovornost za isporuku i instalaciju sustava te za obuku vozača tramvaja. Završetak projekta je planiran za ljeto 2025. godine.
Sustav upozorenja na sudar tramvaja (TFCW) tvrtke Bosch Engineering uspješno se koristi diljem svijeta od 2017. Sustav ima tri komponente koje savršeno funkcioniraju zajedno. Višenamjenska kamera prati staze i detektira objekte kao što su pješaci, vozila i biciklisti. Radarski senzor detektira prepreke čak i u teškim uvjetima kao što su magla, kiša i mrak. Također prima informacije od kamere, provjerava ih i uspoređuje s parametrima kao što su brzina i udaljenost.
Sve te informacije zatim se spajaju u upravljačku jedinicu tračnica, koja osigurava sučelje između Bosch komponenti i sustava tramvaja. To omogućuje jednostavnu naknadnu ugradnju sustava čak iu starije modele tramvaja. Ako postoji neposredna opasnost od sudara, sustav upozorava vozača i vizualno i zvučno. A u dodatnoj fazi proširenja, sustav bi čak mogao automatski kočiti ako vozač ne reagira.
Sustav se trenutno integrira u osam različitih tipova tramvaja, uključujući modele različitih godina. Ova raznolikost predstavlja poseban izazov, budući da se sustav mora individualno prilagoditi različitim tipovima tramvaja kako bi se osigurao nesmetan rad.