Inteligentni integrirani sustav baterija (IBIS) integrira funkcije električnog punjača i pretvarača u module litij-ionske baterije zamjenjujući ih elektronskim karticama za konverziju oslobađajući prostor u vozilu i smanjujući troškove sustava
Nakon četiri godine dizajna, modeliranja i simulacije, tim od 25 ljudi sastavljen od CNRS-a (Francuski nacionalni centar za znanstvena istraživanja), inženjera i istraživača Stellantisa i Safta danas je predstavio inovativni prototip baterije za pohranu energije koja integrira funkcije pretvarača i punjača. Integracija funkcija pretvarača i punjača stvara bateriju koja je učinkovitija, što povećava domet baterije električnog vozila te je pouzdanija i jeftinija. Također oslobađa prostor u vozilu.
Zajednički istraživački projekt poznat je kao Inteligentni integrirani sustav baterija (IBIS - Intelligent Battery Integrated System). Demostrator, koji radi od ljeta 2022., predmet je brojnih patenata i označava veliki odmak od sustava za pretvorbu električne energije koji se trenutno koriste. Projekt je omogućio validaciju mnogih novih tehničkih koncepata i ovladavanje njihovim upravljanjem i radom u pripremi za automobilsku ili stacionarnu primjenu.
U području elektromobilnosti, projekt IBIS će uskoro proizvesti pravu promjenu paradigme u dizajnu električnih pogonskih sklopova.
S IBIS-om, elektroničke pretvorbene ploče koje obavljaju funkcije pretvarača struje i punjača montirane su što je moguće bliže ćelijama litij-ionske baterije. Sofisticirani sustav upravljanja omogućuje da se izmjenična struja za električni motor proizvodi izravno iz baterije.
Projektni partneri IBIS-a sada su usredotočeni na izgradnju potpuno funkcionalnog prototipa vozila koje će se testirati na Stellantisovim razvojnim stolovima i testnim stazama, kao i na otvorenim cestama. Projektni tim IBIS-a namjerava ovu tehnologiju učiniti dostupnom na vozilima marke Stellantis prije kraja ovog desetljeća.
'Naše putovanje prema elektrifikaciji potaknuto je inovacijama i izvrsnosti istraživanja koja koriste najnoviju tehnologiju za rješavanje stvarnih potreba naših kupaca EV-a kao što su domet, prostranost i pristupačnost uz istovremeno smanjenje ugljičnog otiska poboljšanjem učinkovitosti,' rekao je Ned Curic, Stellantisov glavni inženjerski i tehnološki direktor. 'Ovaj revolucionarni sustav baterija mogao bi označiti odlučujući korak u Stellantisovu predanosti pružanju korisne, jednostavne i napredne tehnologije svima.'
Razvijanjem učinkovite i troškovno konkurentne tehnologije, projekt IBIS nudi mogućnost smanjenja težine vozila i troškova pogonskog sklopa za električna vozila i proizvodnje vozila, a istovremeno nudi velik broj novih značajki.
U području stacionarnog skladištenja energije i integracije obnovljivih izvora energije, projektni partner Saft moći će ponuditi instalacije po principu 'ključ u ruke' s poboljšanom dostupnošću baterija, optimiziranim korištenjem instalirane energije i manjim prostorom. Intrinzična arhitektura baterije IBIS pojednostavit će održavanje i nadogradnju objekta i smanjiti ugljični otisak lokacije.
Kombinacija baterijskih rješenja koja se koriste za električna vozila i stacionarnog skladišta povećava konkurentnost dviju ponuda zahvaljujući učincima količine na rastuća tržišta.
'Saft je u srcu inovacija industrijskih baterija više od 100 godina. Kao pioniri u ovom vrhunskom području, naši istraživači mogu dugoročno provoditi istraživačke programe poput IBIS-a. Drago nam je što imamo ovu suradnju s drugim priznatim partnerima u ovom području stručnosti, na ovom inovativnom projektu usmjerenom na revoluciju električne mobilnosti i stacionarnog skladištenja energije,' rekao je Cedric Duclos, glavni izvršni direktor Safta.
Projekt IBIS financiran je iz Plana budućih ulaganja, kojim upravlja ADEME (Agencija za upravljanje okolišem i energijom), a koordinira Stellantis. Okuplja industrijske partnere Saft (TotalEnergies Group), E2CAD i Sherpa Engineering, kao i CNRS istraživačke laboratorije (GeePs, SATIE, LEPMI) i Institut Lafayette.