Nova FIA-ina pravila homologacije nalažu da se najjači hiperautomobili za Le Mans moraju čvrsto povezati s odgovarajućim cestovnim modelima
U prošli petak, uoči prestižne utrke Svjetskog prvenstva automobila u izdržljivosti, 87. izdanja legendarnog 24 sata Le Mansa, koji je u nedjelju završio, Toyota je najavila ulazak u novu kategoriju hiperautomobila na Le Mansu već od 2020. godine. Iako na ovogodišnjem izdanju Toyota Gazoo Racing Team i nije imala dostojnu konkurenciju, u kategoriji LMP1 uzbuđenja nije nedostajalo. Prva dva mjesta osvojile su dvije tvorničke Toyotine posade u automobilima TS050 Hybrid, koji već dvije godine dominiraju nakon izlaska tvorničkih momčadi Porschea i Audija iz kategorije LMP1.
Svjetska automobilistička organizacija FIA najavila je novu top kategoriju za iduće izdanje Le Mansa, a to je i prava prilika da se formiraju još neke momčadi legendarnih marki poput Aston Martina s modelom Valkyrie i McLarena s modelom Senna. Toyota će već 2020. doći sa svojim hibridnim konceptom Toyota Gazoo GR Super Sport, prikazanim još na tokijskom autosalonu 2018.
Prikazani Toyotin hibridni koncept najvjerojatnije će dobiti i proizvodnu verziju budućeg modela u ovoj novoj kategoriji, jer nova pravila homologacije nalažu da se najjači hiperautomobili za Le Mans moraju čvrsto povezati s odgovarajućim cestovnim modelima, što znači da će aktualni LMP1 prvak Gazoo Racing uskoro otkriti i cestovnu verziju prošlogodišnjeg koncepta.
Iz same Toyote kažu: 'I cestovni i trkaći automobil prolaze projektiranje i intenzivan razvoj u tehničkim centrima tvrtke u Toyota Cityju, Higashi-Fujiju i Kölnu.' Naziv modela još nije određen, odnosno objavljen javnosti.
Prvi put prikazan na prošlogodišnjem Tokyo Auto Salonu, koncept GR Super Sport temelji se na prototipu trkaćeg automobila Svjetskog prvenstva u izdržljivosti, modelu TS050 Hybrid. Koncept ima istu karbonsku strukturu kao i trkaći model te ima 2,4-litreni twin-turbo benzinski motor V6 s dodatnim električnim motorima. Kombinirana snaga mu je ukupno 1000 KS (735 kW), a koristi trkaći hibridni Toyotin sustav (Toyota Hybrid System-Racing ili THS-R). Dimenzije slick glatkih trkaćih guma su 330/710R18 naprijed i 330/710R18 straga.
Cestovna verzija koncepta Gazoo Racing bit će iznad nove Supre. Toyotina trkaća podružnica Gazoo također je nedavno predstavila hatchback Yaris GRMN.
Predsjednik Gazoo Shigeki Tomoyama rekao je: 'Ako je koncept e-Palette (autonomno vozilo koje je predstavljeno u Las Vegasu) sljedeća generacija kočija s konjskom zapregom, koncept GR Super Sport bio bi potpuna suprotnost od sljedeće generacije trkaćeg konja. Njegova je privlačnost više osobna, kao što je i konj privlačan njegovom vlasniku. Unatoč razlikama između dva konceptna modela, oba su elektrificirana vozila opremljena najnovijim IT tehnologijama i postavljena su da postanu sigurni i ekološki prihvatljivi povezani automobili.'