Gazoo GR Super Sport

Toyota već dogodine ulazi u novu kategoriju hiperautomobila na Le Mansu

17.06.2019 u 11:00

Bionic
Reading

Nova FIA-ina pravila homologacije nalažu da se najjači hiperautomobili za Le Mans moraju čvrsto povezati s odgovarajućim cestovnim modelima

U prošli petak, uoči prestižne utrke Svjetskog prvenstva automobila u izdržljivosti, 87. izdanja legendarnog 24 sata Le Mansa, koji je u nedjelju završio, Toyota je najavila ulazak u novu kategoriju hiperautomobila na Le Mansu već od 2020. godine. Iako na ovogodišnjem izdanju Toyota Gazoo Racing Team i nije imala dostojnu konkurenciju, u kategoriji LMP1 uzbuđenja nije nedostajalo. Prva dva mjesta osvojile su dvije tvorničke Toyotine posade u automobilima TS050 Hybrid, koji već dvije godine dominiraju nakon izlaska tvorničkih momčadi Porschea i Audija iz kategorije LMP1.

Svjetska automobilistička organizacija FIA najavila je novu top kategoriju za iduće izdanje Le Mansa, a to je i prava prilika da se formiraju još neke momčadi legendarnih marki poput Aston Martina s modelom Valkyrie i McLarena s modelom Senna. Toyota će već 2020. doći sa svojim hibridnim konceptom Toyota Gazoo GR Super Sport, prikazanim još na tokijskom autosalonu 2018.

Prikazani Toyotin hibridni koncept najvjerojatnije će dobiti i proizvodnu verziju budućeg modela u ovoj novoj kategoriji, jer nova pravila homologacije nalažu da se najjači hiperautomobili za Le Mans moraju čvrsto povezati s odgovarajućim cestovnim modelima, što znači da će aktualni LMP1 prvak Gazoo Racing uskoro otkriti i cestovnu verziju prošlogodišnjeg koncepta.

Toyota Gazoo GR Super Sport Concept prikazan u Tokiju 2018. Izvor: Promo fotografije / Autor: Toyota Motor Corporation

Iz same Toyote kažu: 'I cestovni i trkaći automobil prolaze projektiranje i intenzivan razvoj u tehničkim centrima tvrtke u Toyota Cityju, Higashi-Fujiju i Kölnu.' Naziv modela još nije određen, odnosno objavljen javnosti.

Prvi put prikazan na prošlogodišnjem Tokyo Auto Salonu, koncept GR Super Sport temelji se na prototipu trkaćeg automobila Svjetskog prvenstva u izdržljivosti, modelu TS050 Hybrid. Koncept ima istu karbonsku strukturu kao i trkaći model te ima 2,4-litreni twin-turbo benzinski motor V6 s dodatnim električnim motorima. Kombinirana snaga mu je ukupno 1000 KS (735 kW), a koristi trkaći hibridni Toyotin sustav (Toyota Hybrid System-Racing ili THS-R). Dimenzije slick glatkih trkaćih guma su 330/710R18 naprijed i 330/710R18 straga.

Kamui Kobayashi,José María López, Hisatake Murata (predsjednik momčadi), Mike Conway, Shigeki Tomoyama (GAZOO Racing Company President), i vozači pobjedničke ekipe br.8: Fernando Alonso, Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima (slijeva nadesno)
  • Pobjednička ekipa br.8: Fernando Alonso, Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima (slijeva nadesno)
  • Drugoplasirana ekipa br.7: Kamui Kobayashi, José María López, Mike Conway
  • Toyota Gazoo GR Super Sport Concept
  • Toyota Gazoo GR Super Sport Concept
  • Toyota Gazoo GR Super Sport Concept
    +10
Toyota Gazoo GR Super Sport Concept Izvor: Promo fotografije / Autor: Toyota Gazoo Racing Team

Cestovna verzija koncepta Gazoo Racing bit će iznad nove Supre. Toyotina trkaća podružnica Gazoo također je nedavno predstavila hatchback Yaris GRMN.

Predsjednik Gazoo Shigeki Tomoyama rekao je: 'Ako je koncept e-Palette (autonomno vozilo koje je predstavljeno u Las Vegasu) sljedeća generacija kočija s konjskom zapregom, koncept GR Super Sport bio bi potpuna suprotnost od sljedeće generacije trkaćeg konja. Njegova je privlačnost više osobna, kao što je i konj privlačan njegovom vlasniku. Unatoč razlikama između dva konceptna modela, oba su elektrificirana vozila opremljena najnovijim IT tehnologijama i postavljena su da postanu sigurni i ekološki prihvatljivi povezani automobili.'