Potpuno novi kompakt dolazi u tri verzije motora i pogona, a dostupne su dvije verzije litij-ionske baterije: osnovna LFP baterija od 51 kWh (korisna energija 49 kWh) i NMC baterija od 69 kWh (64 kWh). Brzina EX30 je ograničena na 180 km/h
Potpuno novi Volvo EX30 svoje je svjetsku premijeru imao početkom lipnja ove godine, a riječ je o njihovom prvom malom premium SUV-a. Sada je stigao i kod nas, a mi smo bili na njegovoj domaćoj premijeri i sazanali sve što trebate znati o EX30.
Volvo Cars za ovaj model kaže kako je to kamen temeljac strateške transformacije švedske tvrtke u vlasništvu kineske kompanije Geely. Već sredinom desetljeća, cilj tvrtke je da polovicu njihove globalne prodaje čine potpuno električni automobili i da dosegnu maržu operativne dobiti od 8-10 posto. Do 2030. planiraju prodavati samo potpuno električne modele.
Da podsjetimo, potpuno električna ponuda Volva sada broji pet modela: EX30, XC40 Recharge, C40 Recharge, EX90 i nedavno predstavljeni MPV model EM90. Atraktivna cijena EX30, koja počinje od 40.700 eura (bez eventualnih državnih poticaja), znači da njihovi kupci dobivaju vrhunski potpuno električni SUV po sličnoj cijeni kao i ekvivalentnog modela s motorom s unutarnjim izgaranjem.
Volvo EX30 ulazi u novi i brzorastući segment jer postoji sve veća potražnja potrošača diljem svijeta za malim, potpuno električnim premium SUV vozilima. Na primjer, Volvo poručuje kako 'mnogi ljudi koji žive u gradu traže automobil koji donosi udobnost i omogućuje im putovanje na posao i kretanje, a pritom to čine na način koji odražava tko su oni'.
Osim toga, Volvo nudi besprijekorno korisničko iskustvo, što znači da je pretplatnički paketi Care by Volvo dio njihove sve veće online ponude. Usredotočili su se na razvoj jednostavnog, intuitivnog i ujednačenog procesa kupnje putem naše vodeće online trgovine volvocars.com. Transparentne online cijene bez skrivenih naknada, kao i lako razumljiva ponuda, čine naručivanje novog Volva EX30 'lakim poput povjetarca'.
Vanjski dizajn
EX30 utjelovljuje sve vrijednosti Volvo dizajna, ali u manjem formatu. Kompaktne je veličine, ali donosi hrabar SUV izraz s uravnoteženim proporcijama karoserije. Niska hauba, prepoznatljivi blatobrani, veliki kotači (18 do 20 cola) i relativno visok razmak od tla (165 mm) doprinose moćnom izgledu. Aerodinamički dizajn (Cd 0,28/ispod CdA 0,7) doprinosi visokoj energetskoj učinkovitosti i velikom dometu.
Zatvoreni prednji dizajn u boji karoserije stvara prepoznatljiv, odvažan izgled EV-a. Volvo amblem nalazi se izravno na prednjem poklopcu. Posebno široki dizajn prednjih svjetala zajedno s niskom haubom i širokim branicima stvara prepoznatljiv, snažan dojam. Integrirani otvori za zrak na vanjskim krajevima odbojnika stvaraju zračnu zavjesu iznad prednjih kotača za poboljšanu aerodinamiku.
Varijante proširenog dometa s jednim motorom i izvedbe s dva motora imaju lopatice u prednjem spojleru koje se automatski prilagođavaju od 0 do 90° otvaranja za optimiziranje hlađenja i aerodinamike za visoku energetsku učinkovitost i veliki domet.
Dugi međuosovinski razmak, veliki kotači i jednaki prevjesi donose ravnotežu i profinjenost vanjskom izgledu. Izrazito je električan, sa samouvjerenim licem, zatvorenim štitom i digitalnom izvedbom prednjih svjetala Thorovog čekića.
Stilski krovni spojler dodatno naglašava dinamičan karakter i aerodinamiku Volva EX30. Njegov dizajn pomaže optimizirati protok zraka i povećati potisnu silu za smanjeni otpor zraka i poboljšanu stabilnost pri velikim brzinama. Visoko svjetlo kočnice automobila i mlaznica za pranje stražnjeg brisača glatko su integrirani u spojler.
Volvo EX30 je baziran na Geely Group SEA platformi, baš kao i novi Smart #1 i razna druga električna vozila s kineskog tržišta drugih marki u vlasništvu Geelyja. Kako bi podržali najbolje moguće iskustvo vožnje, Volvo je podesio podvozje EX30 kako bi maksimalno iskoristili kompaktne dimenzije automobila. Njegovo nisko težište, kao i njegova relativno niska i ravnomjerno raspoređena težina nadopunjuju se lakoćom vožnje i okretnošću u gradu i izvan njega.
Sofisticirani ovjes uglađuje vožnju i doprinosi samouvjerenom osjećaju kontrole, dok elektronički sustavi potpore pomažu u održavanju stabilnosti i trakcije u svim situacijama u vožnji. Snažan kočioni sustav koji koristi i električni pogonski sklop i mehaničke kočnice optimizira performanse kočenja automobila kada je to potrebno.
Regenerativno kočenje s pogonom na jednu papučicu ili bez njega doprinosi udobnosti i energetski učinkovitijoj vožnji. Volvo EX30 dolazi s jednom globalnom postavom podvozja za udobnost i vrhunsku vožnju. Prednji ovjes je McPherson s posebno razvijenim stabilizatorima za dinamičke performanse. Straga je potpuno novi multi-link ovjes s pet karika za izvrsnu upravljivost i NVH (buka, vibracije i grubost) performanse.
Njegove vanjske dimenzije su sljedeće: duljina 4233 mm, širina 1836 mm (s retrovizorima 2032), visina 1549 mm, međuosovinski razmak 2650 mm. Iza stražnjih sjedala volumen prtljažnika iznosi 318 l, a do stropne obloge 400 l, dok sa spuštenim sjedlima straga (omjer 60/40) imate na raspolaganju 904 l. Naravno, sprijeda ispod poklopca haube je za EV vozila klasični 'frunk' spremnik volumena 7 l. Prednji prtljažni prostor prvenstveno je pretinac za pohranu kabela za punjenje, trokuta upozorenja i rijetko korištenih predmeta kao što su boce s tekućinom za pranje. Ovo također oslobađa prostor u pristupačnijem stražnjem donjem pretincu za pohranu.
Pet živih vanjskih boja, od elegantne Cloud Blue plave do svijetle i izražajne Moss Yellow žute (inspirirana lišajevima koji rastu na stijenama duž švedske zapadne obale) daju mu karakter i osobnost. Ostale tri boje uključuju i Vapour Grey sivu, Crystal White bijelu te Onyx Black crnu. Navedena žuta je dostupna za razinu opreme Plus i Ultra, dok su ostale četiri boje dostupna u svim razinama opreme.
Unutrašnjost
Unutrašnjost bez kože EX30 odražava čisti, minimalistički skandinavski dizajn i reciklirane ili obnovljive materijalime. Putnici bi se trebali osjećati kao kod kuće i sve je tamo gdje se očekuje. Tanak dizajn ploče s instrumentima sa samostojećim velikim središnjim zaslonom i zvučnom trakom presvučenom tekstilom naglašava moderan karakter automobila i pojačava osjećaj pregleda i kontrole. Putnici su okruženi velikim dekorativnim površinama od recikliranih materijala, a odgovarajući tekstil na panelima vrata dodaje luksuzni štih.
Sofisticirana atmosferska rasvjeta poboljšava ugođaj, a obilje pametnog prostora za pohranu olakšava život na cesti.
Četiri različita izričaja dizajna interijera (Mist, Pine, Indigo, Breeze) s odabranim presvlakama, dekorima i temama boja olakšavaju stvaranje osobnog EX30.
Trokraki sportski upravljač u novom manjem kvadratnom dizajnu s ravnim gornjim i donjim dijelom naglašava moderan i sportski dojam unutrašnjosti. Sportsko držanje povećava osjećaj kontrole. Upravljač je bez kože i omotan u sintetički materijal s luksuznim dodirom. Elegantni obrubi od satenske svile i šavovi usklađeni u boji doprinose dojmu fine izrade. Za dodatnu udobnost po hladnom vremenu, upravljač je dostupan s električnim grijanjem u tri postavke.
Udobnost sjedenja tradicionalno je jedno od područja najvećeg prioriteta u Volvo Carsu i bitan dio njihovog razmišljanja o dizajnu usmjerenom na čovjeka. Neovisni izvori već desetljećima sjedala Volva smatraju među najboljima na tržištu. Sjedala Volvo EX30 dizajnirana su da ispune iste zahtjeve za udobnošću, ergonomijom i sigurnošću kao i za naše veće automobile.
Ergonomski dizajn sjedala udobno podupire tijelo od ramena do bedara kako bi pružio opuštajuću udobnost i na dugim putovanjima. Integrirani nasloni za glavu na prednjim sjedalima naglašavaju sportski karakter EX30. Stražnje strane prednjih sjedala presvučene su istim materijalom kao i sjedala za vrhunski izgled i osjećaj, a tanak dizajn stražnje strane pridonosi većem prostoru za noge putnika straga.
Veliki dodirni zaslon visoke razlučivosti od 12,3 inča ima dizajn poput tableta u portretnom formatu – čini se kao tablet koji je naslonjen na središte upravljačke ploče. Zaslon ima antirefleksni premaz na gornjem staklu i optički optimizirani sloj unutar zaslona kako bi se postigla iznimno niska površinska refleksija i dobra čitljivost na izravnoj sunčevoj svjetlosti. Samostojeći središnji zaslon postavljen je što je moguće više kako bi omogućio dobar pregled i jednostavno upravljanje s vozačevog sjedala. Gornji dio se uglavnom koristi za informacije koje je potrebno pregledati, a donji dio za dodirne funkcije. Donji dio zaslona daje trenutni pregled i kontrolu navigacije, zabave, klime, aplikacija u automobilu, telefona, kamera za pomoć pri parkiranju, punjenja i drugih funkcija podrške. Veličina i proporcije zaslona omogućuju prikazivanje velike karte dok još uvijek prikazuju telefon, medije ili prozore aplikacija. Pametni widgeti omogućuju pristup navigaciji, telefonu i medijima na istom zaslonu – jednim dodirom daje se pristup punoj funkcionalnosti bez potrebe za prelaskom između prikaza zaslona.
S velikim, fiksnim panoramskim staklenim krovom omogućen je osjećaj prostranosti i prozračnosti unutar automobila u kojem svi mogu uživati, bilo da sjede sprijeda ili straga.
Odsutnost mehaničkih funkcija otvaranja dala je našim dizajnerima slobodu da kreiraju panoramski krov koji pokriva vrlo veliku površinu kako bi se optimizirao doživljaj svjetla – pokriva punu širinu krova i duž vjetrobranskog stakla. Visokotehnološko tamno zatamnjeno staklo s IR premazom smanjuje odsjaj i pruža učinkovitu UV zaštitu – ukupni solarni prijenos je samo 18,9 posto. Učinkovito smanjujući potrebu za suncobranom, ovo staklo optimizira klimatsku udobnost u svim vremenskim uvjetima – na primjer, blokira oko 80 posto sunčevog toplinskog zračenja – dok pomaže u sprječavanju hladnog propuha.
Smanjivanjem opterećenja klimatizacijskog sustava, to također pomaže smanjiti utjecaj na domet. Staklo je također laminirano što doprinosi niskim razinama vanjske buke. Dodatno, ovo pomaže u smanjenju rizika od provale kroz staklo i dodaje zaštitnu sigurnost - laminacija pomaže staklu da zadrži svoj integritet čak i ako je razbijeno. Fiksni panoramski krov dostupan je montiran ovisno o razini opreme. Dok je odvojeni, odvojivi suncobran dostupan kao dodatak.
Baterijska tehnika: LFP i NMC
Za EX30 dostupne su dvije verzije litij-ionske baterije: osnovna LFP baterija od 51 kWh (korisna energija 49 kWh) i NMC baterija od 69 kWh (64 kWh).
Ako većinu vremena provodite u gradu ili ste skloni putovati kraćim udaljenostima između punjenja, Volvo nudi opciju s jednim motorom s LFP baterijom. LFP baterija standardnog dometa, koja koristi kemijski sastav litij željezo fosfat, isplativija je i zahtijeva manje resursa za proizvodnju, što znači da je najbolja opcija ako vam nije potreban maksimalni domet.
Ova standardna baterija od 400 V za verziju s jednim motorom ima 120 ćelija unutar baterije, koje su raspoređene u tri modula u seriji s nazivnim naponom od 386,4 V. Ćelije unutar baterije su takozvane LFP ćelije, što znači da je glavni materijal katode litij željezo fosfat i ne sadrži kobalt.
Baterija kapaciteta 69 kWh NMC (nikl-mangan-kobalt oksid) od 400 V s produljenim dometom dizajnirana za pružanje većeg dometa u verzijama s dvostrukim motorom i produljenim dometom s jednim motorom, ima 107 ćelija podijeljenih u tri modula u baterijskom paketu. Nazivni napon je 399,1 V. Kemija unutar ćelije je takozvana ternarna litijeva ćelija. Osim litija, u katodi se koriste još tri oksidna elementa: nikal, mangan i kobalt. Ovo rješenje pruža visoku učinkovitost i visoku gusoću energije.
Pogonski sklopovi
EX-30 dolazi u tri verzije motora i pogona. Prva opcija je verzija sa Single motorom s pogonom straga, ukupna snaga mu je 200 kW (272 KS), a okretni moment 343 Nm. Ubrzanje od 0-100 km/h je 5,7 s, a najveća brzina ograničena na 180 km/h. Ima bateriju od 51 kWh standardnog dometa do 344 km (WLTP). Kapacitet vuče prikolice ovog vozila je 1000 kg.
Slijedi verzija Single Motor Extended Range ukupne snage 200 kW (272KS) s pogonom straga, uz ukupni okretni moment od 343 Nm. Ubrzanje od 0-100 km/h je 5,3 s, a najveća brzina ograničena na 180 km/h. Ima NMC bateriju od 69 kWh produženog dometa do 476 km (WLTP). Kapacitet vuče prikolice ovog vozila je 1400 kg.
Konačno, ako vam je izvedba prioritet, odaberite varijantu izvedbe Twin Motor Performance s dva motora. Ova varijanta EX30 s pogonom na sva četiri kotača daje 315 kW (428 KS), uz okretni moment od 543 Nm. Ubrzanje od 0-100 km/h je 3,6 s, što je službeno Volvo automobil s najbržim ubrzanjem ikada. Najveća mu je brzina također ograničena na 180 km/h. Ima NMC bateriju od 69 kWh dometa do 450 km (WLTP). Kapacitet vuče prikolice ovog vozila je 1600 kg.
EX30 je opremljen tehnologijom pogona s jednom papučicom. Vozač se može zaustaviti koristeći samo jednu papučicu i treba koristiti samo papučicu kočnice za snažno kočenje ili kočenje u nuždi. S postavkom regenerativnog kočenja automobil usporava toliko učinkovito da vozač rijetko mora pritisnuti papučicu kočnice.
U hitnim situacijama aktivne sigurnosne tehnologije automobila automatski aktiviraju mehaničke kočnice. Regenerativno kočenje znači da električni motori djeluju kao generatori – regenerirajući dio kinetičke energije natrag u električnu energiju, koja se koristi za ponovno punjenje baterije. To se događa kada vozač otpusti papučicu gasa i/ili pritisne papučicu kočnice. Sila kočenja iz motora koristi se kao primarna kočnica za automobil tijekom normalne vožnje. Samo ako kočenje elektromotorima nije dovoljno, uključuju se i obične mehaničke kočnice dok se ne postigne potrebna snaga kočenja. Vozač neće primijetiti ovaj prijelaz i ne mora pritisnuti papučicu kočnice dok se automobil potpuno ne zaustavi.
Još jedna stvar koju EX30 radi brzo je punjenje. Varijanta Twin Motor s produženim dometom ima kapacitet DC punjenja do 153 kW, dok automobil sa standardnim dometom ima kapacitet od 134 kW. To znači da svoju bateriju možete napuniti od 10 do 80 posto za nešto više od 25 minuta. Putem središnjeg zaslona automobila i aplikacije možete postaviti amperažu, maksimalnu razinu punjenja i kada želite početi s punjenjem.
Snažni ugrađeni OBC-AC punjač dostupan je u 11kW i 22kW izvedbama ovisno o razini opreme. U tablici gore možete vidjeti i procijenjeno vrijeme punjenja, u ovisnosti o opcijama koje imate na raspolaganju.
Sigurnosna tehnologija
Uz vrhunsku senzorsku tehnologiju, osiguran je siguran prostor unutar i oko automobila – za vozača, putnike i ostale na cesti. Volvo ovo zove tehnologija Safe Space, a to je naziv za sve standardne sigurnosne značajke u Volvu EX30. Dizajnirano da vas čuva i da se osjećate sigurno. Volvo EX30 možda je mali SUV, ali dolazi s očekivanim sigurnosnim značajkama – i više. Primijenili smo svoje iznimno visoke standarde zaštitne sigurnosti (očekivano pet zvjezdica na Euro NCAP i IIHS Top Safety Pick Plus) i dodali neke nove preventivne sigurnosne značajke.
Široka lepeza radara, kamera i ultrazvučnih senzora kontinuirano prati što se događa oko automobila i pomaže u zaštiti njegovih putnika i onih oko njega. Ovo također uključuje nove sigurnosne inovacije kao što je upozorenje na otvaranje vrata, osmišljeno kako bi se izbjeglo da vozači i putnici nenamjerno otvore svoja vrata na putu biciklista – što je uzrok značajnog broja biciklističkih nesreća.
U kombinaciji s kamerom od 360 stupnjeva, EX30 također uvodi trosmjernu kombinaciju kamere, radara i ultrazvuka na stražnjoj strani za ultraprecizno otkrivanje odraslih, djece, životinja i objekata iza automobila. Koristeći tehnologiju unutarnjeg senzora, EX30 također može nadzirati vozačevu budnost i dati upozorenje ako vozač ne obraća pozornost na zadatak vožnje.
Manji ugljični otisak, ali velik utjecaj na sigurnost
Novi EX30 je dizajniran da ima najniži ugljični otisak od svih Volvo automobila do danas i predstavlja važan korak naprijed za ambicije održivosti Volva. Rješavanjem emisija tijekom cijele proizvodnje i životnog ciklusa, kao i pažljivom upotrebom materijala iznutra i izvana, uspjeli su smanjiti njegov ukupni ugljični otisak tijekom 200.000 km vožnje na ispod 30 tona.
Za kraj, Volvo EX30 na hrvatskom tržištu kreće od modela 51 kWh Single 344 km Core 40.709 eura, verzija 69 kWh Single ER 476 km Core kreće od 46.142 eura, a najskuplja verzija 69 kWh Twin Performance 450km Plus kreće od 51.491 eura.
Tportal je i na WhatsAppu
Želite dobivati najvažnije vijesti dana na WhatsApp: Zapratite tportalov kanal OVDJE i kliknite 'Prati'