test automobila

Vozili smo VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG R-Line: Praktičan, prostran i sportski obiteljski SUV sa 7 mjesta

23.10.2023 u 05:57

Bionic
Reading

Više od svakog drugog Tiguana (55 posto) koji siđe s proizvodne trake širom svijeta ima dugi međuosovinski razmak. A verzija Allspace R-Line, uz niskoprofilne sportske gume velikog promjera i doplatni Paket 'Sport' čine ovaj model vrlo zabavnim u sportskoj vožnji

Za Volkswagen Tiguan Allspace uobičajeno je reći da se radi o XL verziji Tiguana, a mi smo na svom jednotjednom testu vozili još uvijek aktualnu, ali osvježenu izvedbu ovog produženog modela. Od uvođenja na tržište 2017. godine, Tiguan Allspace izuzetno je uspješan, a riječ je o varijanti koja je 22 cm duža od standardnog modela Tiguan.

A koliko je sam model Tiguan bitan za Volkswagen govori činjenica da je riječ o trenutno najuspješnijem modelu njemačke marke u svijetu. Samo u posljednje dvije godine VW je proizveo 1,2 milijuna primjeraka. Zanimljiv je i podatak kako je više od 7,5 milijuna kupaca odabralo ovaj SUV od njegova predstavljanja 2007. godine.

U međuvremenu je njemački koncern sredinom rujna ove godine predstavio najnoviju, treću generaciju Tiguana. No njegova najnovija produžena verzija još uvijek nije niti predstavljena, a sukladno analogiji, Tiguan Allspace bi mogao na globalno tržište stići otprilike godinu dana nakon premijere izvornog modela Tiguana.

Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG R-Line Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Da nebi bilo zabune, u svibnju 2021. osvježeni, ali još uvijek aktualni Tiguan Allspace se bazira na 2020. osvježenoj drugoj generaciji Tiguana. A naš je testni Allspace stigao zapravo tek nedavno na naše tržište, krajem travnja ove godine.

Inače, od uvođenja na tržište 2017. godine, Tiguan Allspace izuzetno je uspješan a do sredine 2021. širom svijeta prodano je oko 1,5 milijuna primjeraka verzije dugog međuosovinskog razmaka (LWB). To znači da više od svakog drugog Tiguana (55 posto) koji siđe s proizvodne trake širom svijeta ima dugi međuosovinski razmak.

Tiguan Allspace, na zahtjev, može postati SUV sa sedam sjedala, što je rijetka opcija specifikacije u ovom segmentu.

Točna oznaka našeg testnog modela je Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG R-Line, s 2-litrenim turbodizelskim motorom snage 150 KS, automatskim 7-brzinskim mjenjačem s dvije spojke i sedam mjesta u kabini.

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije

Već smo napomenuli da je riječ o osvježenom modelu Allspace, a zbog redizajniranog prednjeg dijela sada je narastao dok su sve izdašne unutarnje izmjere nepromijenjene. Novo dizajniranim prednjim dijelom s neovisnom rešetkom hladnjaka i elegantnim svjetlom s potpisom, vozilo se doima prilično kvalitetnim.

Vizualno, razlika između standardnog R-Line modela Tiguana i Tiguana Allspacea u dizajnu i nema, osim što je natpis 'Allspace' dodan s lijeve strane na stražnjim vratima. Naš je model imao doplatni Paket 'Black Style', Volkswagen R-kučišta vanjskih ogledala lakirana u crnoj boji, uzdužne crne krovne nosače, dekorativne crne umetke, branike u boji vozila u stilu 'R -Line' s crnim stilskim elementima (agresivniji i dizajnerski naglašeniji prednji i stražnji branik), dodatno zatamnjena bočna stakla straga i stražnje staklo (90 posto apsorpcije svjetla).

Po prvi put se Tiguan Allspace sada može naručiti s LED matričnim svjetlima IQ.LIGHT, a to je i opcija koju smo imali na svom testnom Allspaceu. Ova svetla imaju i kontrolu dugog svjetla 'Dynamic Light Assist', LED dnevna svjetla, zatamljena LED stražnja svjetla te svjetlo za loše vremenske uvjete.

Daljnja nova značajka je funkcija pokazivača 'pometanja' (eng. sweeping) LED pokazivača smjera. S obje strane redizajniranog Volkswagenovog logotipa, osvijetljena traka u masci hladnjaka dodaje posebnu vizualnu pojavnost. Iznova je dizajniran i markantni branik, pa je sveukupno postignuta vizualna poveznica s modelima poput većeg Touarega ili modela Atlas Cross Sport za sjevernoameričko tržište.

Što se strukture tiče, prva generacija Tiguana od 2007. se temeljila na platformi PQ46, dok druga generacija koja je svoju premijeru imala 2016., koristi platformu MQB A2 Volkswagen grupe. Tako i osvježeni Tiguan Allspace koristi istu MQB A2 platformu.

Što se vanjskih dimenzija tiče, R-Line model ima sljedeće: dužina 4726 mm (Tiguan Allspace Life i Elegance 4728 mm, dok standardni Tiguan mjeri 4509 mm), širina 1859 mm (Tiguan Allspace Life i Elegance 1839 mm, a isto vrijedi i za standardni Tiguan), s otvorenim vanjskim retrovizorima 2099 mm, visina 1686 mm (Tiguan 1665 mm, a 4MOTION: 1675 mm), međuosovinski razmak 2789 mm (Tiguan 2681 mm). Krug okretanja je 11,91 m. Težina samog vozila je u ovoj konfiguraciji motora 1834 kg, a može potegnuti kočenu prikolicu od 2000 kg ili nekočenu od 750 kg.

Kad je riječ o utovarnom prostoru Allspacea, volumen s konfiguracijom od pet sjedala nudi zapreminu prtljažnika od 760 do 1920 litara, dok testni sedmerosjed nudi 700 do 1755 litara. Ipak, volumen pada na samo 230 l kada su podignuta dvoja sjedala u trećem redu. No opcijska sjedala našeg testnog modela u trećem redu mogu se preklopiti poput stražnjeg sjedala i naslona u drugom redu. Mogu se spustiti u pod prtljažnika, stvarajući tako ujednačen prostor za utovar.

Za usporedbu, kod standardnog Tiguana volumen je 615 l, a kad se spusti naslon stražnje klupe raste do 1655 l (eHybrid 476/1516 l).

Treba reći i da je stražnja klupa asimetrično djeljiva, preklopiva, podesiva po dužini, sa središnjim naslonom za ruke i otvorom za utovar dugačkih predmeta. Masa praznog vozila je 1811 kg, što uključuje vozača (68 kg), prtljagu (7 kg) i spremnikom goriva napunjenim 90 posto. Volumen spremnika goriva je 58 l, dok je kod verzije eHybrid on 45 l.

Naš Allspace je imao opcijske 20-colne lakometalne naplatke 'Misano' (8.5Jx20) s ljetnim gumama Continental ContiSportContact 5 dimenzija 255/40R20. Osim toga imali smo i doplatnu rezervnu gumu smanjenih dimenzija 145/85R18 te dizalicu i priručni alat.

Uz to, naš testni Allspace je imao Volkswagen R -AirStop®gume inovativnu tehnologija brtvljenja koja odmah brtvi mala oštećenja. Drugim riječima, prijeđete li preko oštrog čavla, oštrog kamena ili razbijenog stakla i vaša guma se probuši, viskozna masa unutar AirStop® guma zbija rupe koje su napravila strana tijela promjera do 5 mm i sprječava gubitak tlaka u gumi. To znači da možete bezbrižno nastaviti svoje putovanje do najbliže specijalizirane vulkanizerske radionice ili VW partnera.

Unutrašnjost

Kako je naš testni model bio R-Line razine opreme primjetan je i prilagođeni sportski duh u ređenja kabine. Boja je unutrašnjosti kombinacija Titan crne i Flint sive. Vozači koji vole sportsku vožnju imati će tako višenamjenski kožni sportski upravljač s upravljanjem na dodir i R-Line logotipom, ukrasne obloge u Carbon Grey sivoj boji. Imali smo za R-Line razinu opreme standardne presvlake sjedala 'R -Line' s unutrašnjim dijelom sjedala od mikrovlakna ArtVelours, aluminijske papučice te aluminijske ulazne letvice s oznakom 'R-Line' sprijeda, kao i tekstilne podne prostirke 'R-Line'.

Što se tiče udobnosti, prednja sjedala se mogu naručiti u verziji ergoActive s električnom četverosmjernom prilagodbom lumbalne potpore i funkcijom masaže.

Rekli smo već da Tiguan Allspace nudi dovoljno prostora za opcijski treći red sjedala. Uz ovu opciju, prostrano se vozilo s pet sjedala transformira u SUV u kojemu se može smjestiti do sedam putnika. Tu je i sjsjni, doplatni panoramski krov, koji se može djelomično i otvoriti.

Kako bi unutrašnjost bila što modernija, vozilo je serijski opremljeno s Digital Cockpit Pro, ažuriranim višenamjenskim kolom upravljača i infotainment sustavom s velikim zaslonom u boji veličine 9,2 inča. Vozački instrument podrazumijeva TFT ekran 10,25" grafičke površine s mogućnošću konfiguracije, uz prikaz informacija o vozilu, kao prikaz navigacijskih funkcija i sustava pomoći (ovisno o opremljenosti vozila).

U slučaju opcijskog Air Care Climatronic 3-zonskim automatskim klima-uređajem rukuje se preko novog modula s dodirnim tipkama u središnjoj konzoli. Dodatno je tu i treća generacija modularne infotainment matrice (MIB3), koja kupcima omogućuje uživanje u naprednim We Connect mobilnim online uslugama.

One, primjerice, uključuju značajku online glasovnih naredbi, pristup streaming servisima, individualizaciju zasnovanu na tehnologiji u oblaku te bežičnu upotrebu aplikacija putem App-Connect Wireless za Apple CarPlay™ i Android Auto™. Digitalne inovacije u modelu Tiguan Allspace poboljšavaju iskustvo vožnje istovremeno odražavajući strategiju marke Volkswagen ACCELERATE i transformaciju poduzeća u softverski orijentiranog pružatelja mobilnosti.

  • +51
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG R-Line sa 7 mjesta Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Sve funkcije klimatizacije, grijanja i ventilacije standardnog trozonskog automatskog klima uređaja upravljaju se putem novog digitaliziranog modula na središnjoj konzoli. Dodirni paneli i klizači zauzimaju mjesto okretnih i ostalih gumba.

Napredni sustavi potpore

Tehnološko ažuriranje modela Tiguan Allspace također uključuje vrlo napredne sustave potpore.

Vozač sada također može odabrati primanje informacija putem head-up zaslona u boji (doplatna opcija u našem slučaju). Isti projicira informacije povezane s vožnjom kao što su brzina, upute smjera i upozorenja u vidno polje vozača. Serijski paket opreme nudi naprednu autonomnu funkciju kočenja u nuždi sustava Front Assist, potporu zadržavanja vozila na voznom traku Lane Assist, sustav upozorenja za vozača i automatsku regulaciju razmaka (ACC), koja također uključuje funkciju Stop & Go u kombinaciji sa 7-stupanjskim DSG mjenjačem s dvije spojke. Već dokazani opcijski sustav Trailer Assist podržava vozača pri manevriranju prikolicom.

Djelomično automatiziranu vožnju omogućuje IQ.DRIVE Travel Assist (kao u našem slučaju) koji se prvi put koristi u Tiguan Allspaceu. Ovisno o vrsti mjenjača, sustav može preuzeti upravljanje, kočenje i ubrzanje brzinama počevši od 0 km/h (s mjenjačem s dvostrukom spojkom) ili 30 km/h (ručni mjenjač) do 210 km/h. Da bi to postigao, Travel Assist se oslanja na poznate sustave, uključujući prilagodljivi tempomat (ACC) za uzdužno navođenje i Lane Assist (standardno ugrađen) za bočno navođenje.

Pogonski sklop 2.0 TDI DSG

Tiguan Allspace na raspolaganju ima tri TSI i dva TDI motora. Na zahtjev ili ovisno o opremi, 7-stupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom osigurava brze, učinkovite promjene stupnjeva prijenosa, a opcijski pogon na sve kotače 4MOTION nudi optimalno prianjanje.

Naš je testni model imao četverocilindrični turbodizelski 2.0-litreni TDI (1968 cm³) pogonski motor (start/stop sustav) snage 150 KS (110 kW) poboljšane stope emisija zahvaljujući dvostrukom SCR katalizatoru s dvostrukim doziranjem sredstva AdBlue®. Najveći okretni moment je 360 Nm pri 1600-2750 okr./min., a motor je uparen s automatskim 7-brzinskim DSG mjenjačem, uz pogon na prednja dva kotača.

Ubrzanje od 0 do 100 km/h našeg R-Line modela je 9,8 s, a krajnja brzina 199 km/h. Proizvođač navodi potrošnju goriva u mješovitim uvjetima vožnje od 5,7-6,1 l/100 km, uz emisiju CO2 od 150-159 g/km (sve WLTP). Volumen spremnika goriva je 58 litara, što uz nisku potrošnju nudi i veliki domet.

Treba reći da je naš model prilično zabavan automobil u vožnji, a čak i s četvoro odraslih jako lijepo leži u vožnji autocestom, a naročito po regionalnim zavojitim prometnicama. Ovome svakako pomaže i oprema R-Line, koja uz niskoprofilne sportske gume velikog promjera nudi i doplatni Paket 'Sport' (u našem slučaju). To uključuje sportski ovjes (tvrđe opruge i amortizeri), progresivni elektromehanički servo upravljač, ovisan o brzini kretanja (servotronic).

Što se cijena tiče, Tiguan Allspace kreće od benzinskog modela 1.5 TSI Life s ručnim 6-brzinskim mjenjačem i snagom od 150 KS po cijeni od 34.892 eura, model više razine opreme Elegance s benzinskim motorom 1.5 TSI sa 7-brzinskim DSG automatskim mjenjačem i snagom motora od 150 KS kreće od 40.215 eura. Tiguan Allspace R-Line modeli kreću od 2.0 TDI dizelskog motora sa 7-brzinskim DSG automatskim mjenjačem i snagom motora od 150 KS po cijeni od 46.737 eura. Naš testni model Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG R-Line sa svom dodatnom opremom stoji 57.493,20 eura.