APP550

VW ima novi električni pogon za ID. modele: Veće performanse i veća učinkovitost

13.04.2023 u 18:00

Bionic
Reading

Novi pogonski sklop ima snagu od 210 kW (286 KS) s maksimalnim okretnim momentom od oko 550 Nm – ovisno o prijenosnom omjeru vozila. Dosadašnji APP310 ima snagu do 150 kW (204 KS) s najvećim okretnim momentom od 310 Nm

Vokswagen je objavio kako je lansirana sljedeća generacija električnog pogona za ID. obitelj. S novim APP550 pogonom na stražnjim kotačima, Volkswagenova obitelj električnih modela dobit će potpuno novo razvijenu pogonsku jedinicu. U budućnosti će to ponuditi bolje performanse u kombinaciji s poboljšanom učinkovitošću za ID. modele. ID. obitelj će stoga imati koristi i u smislu snage i povećanog dometa. Volkswagen planira isporučiti prva vozila s novom generacijom pogona u verziji od 210 kW (286 KS) od kraja ove godine.

Osnova dizajna za novi pogon ostaje matrica modularnog električnog pogona (MEB), Volkswagenova arhitektura vozila posebno skrojena za električne modele. Karsten Bennewitz, voditelj pogona i energetskih sustava u razvoju: 'Budući da se raspoloživi prostor nije promijenio, bili smo prisiljeni razviti novi pogon koji postiže značajna poboljšanja u performansama i učinkovitosti unatoč istim ograničenjima. Bio je to veliki izazov za tim Tehničkog razvoja i Grupe komponenti. Rezultat pokazuje da smo uspjeli smanjiti upotrebu sirovina, dok smo u isto vrijeme postigli značajno povećanje učinkovitosti vozila.'

Više snage i znatno veći okretni moment

Novi pogonski sklop ima snagu od 210 kW (286 KS) s maksimalnim okretnim momentom od oko 550 Nm – ovisno o prijenosnom omjeru vozila. Da podsjetimo, dosadašnji APP310, sinkroni stroj s trajnim magnetom s pogonom i mjenjačem paralelnim s osovinama ima snagu do 150 kW (204 KS) s najvećim okretnim momentom od 310 Nm (prema ovoj brojci nosi i ime).

Osjetno veći okretni moment osigurava vrhunski razvoj snage – i iz mirovanja i pri većim brzinama. Novi električni pogon APP550 postiže svoj visoki okretni moment zahvaljujući poboljšanom statoru s većim efektivnim brojem namotaja i većim presjekom žice. Rotor kao njegov pandan opremljen je snažnijim permanentnim magnetima koji imaju veću nosivost. Pogon je također ojačan kako bi izdržao znatne proizvedene momente.

Inverter daje velike struje

Struja je odlučujući faktor za snagu električnog pogona. Kao daljnja važna komponenta, pretvarač je razvijen tako da može opskrbljivati visoke fazne struje potrebne za veću snagu i učinkovitost. Djeluje kao kontrolni 'mozak' u pogonskom sklopu čiji funkcionalni softver osigurava učinkovite sistemske procese. To se odnosi na taktne frekvencije i metode modulacije za generiranje izmjenične struje za električni pogonski motor, na primjer. Pogonski motor stoga može raditi učinkovitije, ovisno o fazi opterećenja.

Optimizirano upravljanje toplinom putem inteligentnog hlađenja

Kako bi povećao učinkovitost električnog pogona, Volkswagen je optimizirao niz komponenti u pogonskom sklopu, uključujući sustav upravljanja toplinom. Novi pogon stoga ima rashladni sustav koji štedi energiju i radi bez električne pumpe za ulje. Sustav se može samostalno hladiti preko zupčanika mjenjača i posebno oblikovanih komponenti za dovod i distribuciju ulja. Zagrijano ulje se hladi krugom rashladne tekućine vozila, koji održava pogon na radnoj temperaturi. Vanjski dio statora opremljen je vodenim hladnjakom.

  • +3
VW ima novi električni pogon za ID. modele: APP550 Izvor: Promo fotografije / Autor: Volkswagen

Volkswagen Kassel kao proizvodni centar za električni pogon

Pogonski sustav s mjenjačem, rotorom i statorom proizvodit će se u tvornici Volkswagen Group Components u Kasselu. Alexander Krick, voditelj tehničkog razvoja E-Drive, Power Electronics & Transmission u Group Components: 'Razvijamo električne pogonske motore i njihove mjenjače već 15 godina, a također ih proizvodimo ovdje na našoj lokaciji više od 10 godina.' Inovacije proizvoda i procesa u elektromotoru i mjenjaču rezultiraju značajnim povećanjem učinkovitosti i performansi. Krick je dodao: 'Na temelju našeg dugogodišnjeg iskustva, optimizirali smo cjelokupni sustav, između ostalog, upotrebom posebnih električnih limova i prilagođenih procesa strojne obrade, te smo tako uspjeli značajno povećati učinkovitost.'