S prvim danom rujna na europskom tržištu stupio je na snagu novi standard za mjerenje potrošnje i emisije novih automobila WLTP
Za razliku od zastarjelog NEDC-a koji je testove na motorima provodio ‘u laboratoriju’, WLTP pruža realnije rezultate. Iz istog razloga je ovaj test okončao proizvodnju pojedinih, većinom sportskih, automobila jer ih je nanovo deklarirana emisija CO2 jednostavno gurala u previsoki cjenovni rang, ili ih činila protuzakonitima za prodaju zbog previsoke emisije čestica.
Pojedini automobili vratit će se na tržište nakon što ih proizvođači opreme nužnim filtrima čestice, te ih rehomologiraju. No čini se da čitav proces prelaska s NEDC-a na WLTP ima brojna uska grla jer je prodaja automobilu u rujnu pala za čak 23 posto!
Analitičari su izračunali kako se prodaja Volkswagen grupe u rujnu prepolovila u Njemačkoj, Velikoj Britaniji, Francuskoj, Italiji i Španjolskoj, dok je Renault uknjižio 29 posto lošiji rezultat a, Fiat Chrysler 32 posto.
Broj novih registracija pao je sa 1.36 milijuna u rujnu 2017, na svega 1,05 milijuna minulog mjeseca, a koliko je situacija ozbiljna možda najbolje svjedoče Audijevi tržišni podaci.
Proizvođač iz Ingolstadta imao je rekordni srpanj i kolovoz zahvaljujući rasprodaji postojećeg inventara, međutim u rujnu im je prodaja na europskom tržištu pala za čak 56 posto. Audi je bio najviše pogođen u Njemačkoj gdje su prodali čak 69 posto manje automobila.
Situacija bi se u narednom razdoblju trebala smiriti nakon što se smanji navala na certificiranje novih vozila po WLTP standardu, te samim time umanji efekt uskog grla.
U Volkswagenu tako već napominju da 14 njihovih najpopularnijih modela zadovoljava nove standarde, a Nijemci vjeruju da bi do kraja godine trebali certificirati sva vozila iz game.