Sigurnosni sustav vanjskih pre-crash zračnih jastuka može smanjiti prodor u kabinu vozila do 30 posto, čime se znatno smanjuje opasnost od ozljeda putnika
Udarci u bočnu stranu automobila spadaju među najopasnije vrste cestovnih prometnih nesreća, s gotovo 700 smrtnih slučajeva godišnje i gotovo trećinom svih smrtnih slučajeva na njemačkim cestama. Novi prototip sigurnosnog sustava prije sudara što ga je razvio ZF koristi vanjski bočni zračni jastuk koji se aktivira u milisekundama prije sudara. Pruža dodatnu bočnu zonu gužvanja, koja može pomoći spasiti živote i smanjiti ozbiljnost ozljeda putnika do 40 posto. Da bi to bilo moguće, ZF je umrežio zračne jastuke sa senzorskim sustavima vozila i razvio algoritme koji su sposobni odrediti je li sudar neizbježan i odlučiti hoće li ili ne aktivirati zračni jastuk.
Njemački gigant u proizvodnji mjenjača ZF uživo je demonstrirao prototip prvog sigurnosnog sustava prije sudara na svijetu s vanjskim zračnim jastukom na ispitnom poligonu u njemačkom gradu Memmingenu. 'Istaknuli smo da ovaj sigurnosni sustav može značajno smanjiti težinu ozljeda putnika u slučaju bočnih sudara', objašnjava Uwe Class, voditelj odjela Sigurnih mobilnih sustava, unutar ZF-ovog tima za napredni inženjering.
Zahnradfabrik Friedrichshafen (ZF) je trenutno jedina tvrtka koja pruža cijeli spektar integrirane tehnologije sigurnosti vozila - od senzorskih sustava, algoritama i upravljačkih jedinica do aktivnih i pasivnih aktuatora. 'Naše duboko razumijevanje cijelog sustava see. think. act. (vidi, razmišljaj, djeluj) omogućuje nam da konceptualiziramo i realiziramo integrirana rješenja za sigurnost vozila, kao što je novi sustav sigurnosti prije sudara', kaže Class.
Najveći izazov u razvoju ovog sustava bio je pouzdano prepoznavanje neizbježnog sudara i ugradnje vanjskog pre-crash zračnog jastuka. Sustav ima otprilike 150 milisekundi kako bi donio odluku o aktiviranju zračnog jastuka i njegovom punjenju - otprilike onoliko vremena koliko je potrebno osobi da trepne.
Senzori na vozilu moraju najprije brzo i točno prepoznati potencijalni udarac u bočnu stranu automobila. To je moguće s povezanim kamerama, radarima i lidarima. Algoritmi unutar softverskog sustava odlučuju o tome je li sudar neizbježan, a aktiviranje vanjskog zračnog jastuka ujedno je moguće i korisno. Ako su sve te odluke pozitivne, aktivira se sustav za napuhavanje zračnog jastuka. Zračni jastuk ima kapacitet između 280 i 400 litara (pet do osam puta veći volumen vozačkog zračnog jastuka u kabini), ovisno o vozilu, a zatim se širi prema gore od bočnog praga kako bi stvorio dodatnu zonu gužvanja u području vrata između A i C stupova automobila.
Prilikom bočnih sudara putnici na strani udara imaju poseban rizik od ozbiljnih ozljeda u području prsnog koša ako se putnička kabina jako deformira. Sigurnosni sustav prije sudara može smanjiti prodor u kabinu vozila do 30 posto, čime se znatno smanjuje opasnost od ozljeda putnika.
Prediktivne informacije o neizbježnom sudaru također pridonose daljnjem poboljšanju učinkovitosti uspostavljene standardne sigurnosne tehnologije. Na primjer, aktivni kontrolni zatezač sigurnosnog remena ACR8 može upozoriti putnike ili ih osigurati u sigurnom položaju u kritičnim dijelovima sekunde prije sudara.