Njemački Savezni vrhovni sud zatražio je mišljenje Europskog suda u postupku protiv Ubera, tvrtke koja nudi posredovanje u pružanju usluga prijevoza. To nije jedini sudski postupak protiv ove firme.
U Njemačkoj su taksisti su već podigli niz sudskih tužbi, piše Deutsche Welle.
Po jednoj od njih, koju je uložila jedna berlinska tvrtka za pružanje taksi usluga, ovoga četvrtka (18.5.) odlučio je njemački Savezni vrhovni sud. On je slučaj proslijedio Europskom sudu i zatražio njegovo mišljenje o usklađenosti njemačkih propisa s europskima, ali je Uberove usluge načelno proglasio nelojalnom konkurencijom.
Vrhovni sud je ocijenio da ta tvrtka nije samo posrednik u davanju usluga, budući da je uključena i u financijsko poslovanje, organizaciju i reklamu.
Pred Europskim sudom se vodi još jedan postupak protiv Ubera po tužbi iz Španjolske. U Španjolskoj, kao i u Hrvatskoj, posredstvom Ubera vozači svojim privatnim vozilom prevoze putnike, javlja Deutsche Welle. No kako poručuju iz Ubera Hrvatska za tportal, to nije istina.
'U Španjolskoj je podnesena tužba protiv korištenja usluge UberPOP što smo u međuvremenu ukinuli, te Uber sad normalno posluje u Madridu prema licenciranom modelu. Nadalje, ni u jednoj zemlji vozači ne voze korisnike sa svojim privatnim vozilom, već se radi o registriranim tvrtkama i obrtima u kojima su zaposleni partner-vozači koji voze korisnike. Dakle nema privatnog prijevoza korisnika, taj model je samo dostupan u SAD-u', odgovaraju iz Ubera Hrvatska.
Hrvatski taksisti se masovno bune i podižu tužbe. Tvrde da je Uber za njih nelojalna konkurencija budući da oni za svoj rad trebaju posebne dozvole i licence, koje Uberovi vozači nemaju, javlja Deutsche Welle. No iz Ubera Hrvatska tvrde kako niti ta tvrdnja ne stoji.
'U Hrvatskoj nije podignuta tužba protiv Ubera od strane taksista. Tužbu je podigao HOK protiv Uber Croatia d.o.o. za ilegalno oglašavanje', poručuju iz Ubera Hrvatska
Nedavno je Uber zabranjen u cijeloj Italiji, nakon što je sud u Rimu donio odluku kako se radi o nelojalnoj konkurenciji. Uber se više ne smije oglašavati niti koristiti bilo koju od svojih usluga na Apeninskom poluotoku, javlja Deutsche Welle. Međutim iz Ubera Hrvatska tvrde kako niti ta tvrdnja ne stoji jer je sud je izdao privremenu zabranu djelovanja, no kako je u međuvremenu ona obustavljena Uber i dalje posluje u Italiji kao i prije.
Ipak, Maciej Szapunar, glavni tužitelj Europskog suda, prošlog je tjedna dao svoje mišljenje povodom tužbe iz Španjolske u kojem se kaže kako je riječ o tvrtki koja pruža usluge u prometu i zato mora biti podvrgnuta posebnoj kontroli. Szapunar također smatra da Uber nije obični posrednik kako tvrdi.
Tužiteljevo mišljenje nije obvezujuće za Europski sud, ali on često odlučuje u skladu s tužiteljevim stajalištem. Odluka Europskog suda po tom pitanju se očekuje krajem godine.
U Njemačkoj je Uberu već 2015. godine zabranjeno posredovanje s vozačima privatnih automobila bez posebne licence.
U ograničenom opsegu Uber je još prisutan u Berlinu i Münchenu, dok se u Hamburgu, Düsseldorfu ili Frankfurtu morao povući jer nije uspio pronaći dovoljan broj vozača koji imaju licencu za legalnu ponudu vožnje.
No u Njemačkoj ima i zagovornika promjena na području pružanja usluga prijevoza. Osim nekih političara i predstavnika potrošača, tu su i proizvođači automobila koji ulažu veliki novac u "novu" mobilnost.
Tako je Volkswagen investirao u Uberovog konkurenta Gett, BMW je uložio u posredničku tvrtku Scoop, General Motors u Lyft, dok je Toyota vlasnica udjela u samom Uberu.