kupi sad, plati kasnije

Ovako kupuju pripadnici generacije Z i milenijalci: Je li ovaj trend opasan za njihove novčanike?

09.08.2021 u 18:18

Bionic
Reading

'Kupi sad, plati kasnije', novi je trend kupovanja koji je ponajprije zahvatio predstavnike generacije Z, ali i milenijalce.

O čemu se radi? Platforme poput Afterpaya omogućuju korisnicima da kupuju skuplje artikle poput novog MacBooka, a da ne moraju unaprijed isplatiti cijelu cijenu. Obično dopuštaju korisnicima plaćanje u četiri rate u razdoblju od šest tjedana.

Korisnički računi obično su povezani s debitnom karticom ili bankovnim računom, gdje se plaćanja automatski preuzimaju. Oni također nude automatizirane podsjetnike kada dolazi automatsko plaćanje. Kako korisnik sve više kupuje na vrijeme s platformom, njihova potrošnja raste.

Mnoge platforme ne zaračunavaju kamate klijentima, zarađujući uglavnom od naknada za maloprodaju i nekih naknada za kašnjenje. Potvrda naplaćuje kamatu. Platforme su porasle za 215% na godišnjoj razini u prva dva mjeseca 2021. godine, pokazuje Adobeova analiza. Studije su pokazale da kada potrošači plaćaju na rate, obično troše više.

Mnogi mlađi potrošači kažu da koriste opciju Kupi sada plati kasnije jer žele novu odjeću ili elektroniku, a nemaju novca, rekao je CNBC-u Joseph Flowers, tvorac sadržaja s punim radnim vremenom. Ovaj 22-godišnjak redovito ažurira svoju garderobu za svoje video zapise na društvenim mrežama i koristi Afterpay kada račun pređe 300 dolara.

"Ova generacija voli kupovati mnogo stvari", rekao je Flowers, koji je počeo koristiti Afterpay kad su mu se obratili za reklamnu kampanju.

"Potrošim mnogo novca i osjećam se bolje kad ne moram sve platiti odjednom.", njihov je prevladavajući način razmišljanja.

Razbijanje troškova jer se "tako čine manjim" nije neuobičajeno među mlađim generacijama, koji ne žele razbijati glavu planiranjem budućnosti, rekla je Sarah Newcomb, bihevioralna ekonomistica u tvrtki za financijske usluge Morningstar.

U SAD-u se potrošači usredotočuju na materijalna dobra, a ne na štednju, problem koji društveni mediji pojačavaju, dodala je.

TikTok je prepun savjeta kako zaraditi, ali i potrošiti novac Izvor: Društvene mreže / Autor: Rhia

Kako je ovaj trend postao toliko raširen? Na TikToku i društvenim medijima postoji kultura u kojoj ljudi prekomjerno troše, a to pridonosi rastu kupovine po modelu "kupi sad, plati kasnije". Mnoge platforme koriste TikTok za plaćene reklamne kampanje s utjecajnim osobama, platformu koju neki milenijalci i generacije Gen-Z-a također koriste.

Neki stručnjaci kažu da se nakon financijske krize mlađe generacije izbjegavaju tradicionalne kredite i zaduženja. Pripadnici mlađih generacija ne žele brinuti oko prekomjernog korištenja kreditnog limita kod Klarne ili Afterpaya, uz dodatak da oni "ne znaju da ste vlasnici bilo čega".

Mnogi mlađi Amerikanci kažu da koriste "kupi sada, plati pa kasnije", ali štedljivo. Od ispitanika, najmanje četvero je reklo da kupnja mora biti veća od 100 USD. Važno je ipak upozoriti na prekomjernu potrošnju kao redovitu nuspojavu u ovom modelu kupovine, a to je lekcija koju su mnogi naučili kad su izgubili posao tijekom pandemije i teško se borili s plaćanjem računa na rate.