#dobrepriče

Potraga mlade Brođanke za otiračem završila pokretanjem uspješnog biznisa; sada se diljem Hrvatske i regije otimaju za njezinim jedinstvenim CROtiračima

22.06.2020 u 18:19

Bionic
Reading

Mlada dizajnerica iz Slavonskog Broda živi i radi u Zagrebu, a svoj talent na originalan način prenosi u novi vid umjetnosti izrađujući personalizirane otirače koji već neko vrijeme osvajaju domaće i kupce iz regije. Mirela Vučić za tportal je ispričala priču koja može biti inspiracija mnogima

U vrijeme vladavine tehnologije i internetske kupovine pažnju sve više privlači ručni rad. Cijene se posvećenost i uloženi trud, a sve je više predmeta domaćeg dizajna kojima se ne može odoljeti - od nakita pa sve do detalja za dom. Jedan od svjetskih trendova su i otirači koji 'govore sve što mislite, a bojite se reći' te na tom području imamo i jak hrvatski adut, domaći brend iza kojeg stoji Mirela Vučić. Njezine otirače krase duhoviti natpisi koji oduševljavaju kupce.

Poslovna priča Iskrica dizajna nastala je iz nezaustavljive želje za kreativnim oduškom i ljubavi prema detaljima. Od ideje, preko hobija, do obrta za izradu unikatnih stvari - nastao je prvi hrvatski personalizirani otirač.

'Priča je započela personaliziranim otiračima za kućanstvo ili poslovne prostore, ali definitivno nećemo stati na njima. S novim prezimenom došla je i adaptacija stana, uz novi namještaj, pažljivo prikupljanje jedinstvenih predmeta i noviteta za dom. U jednom trenutku došao je na red i ulaz, trebao nam je otirač. Nakon neuspješne potrage odlučila sam pokušati napraviti ga sama. Istražila sam prostranstva interneta na nekoliko jezika, iz raznih perspektiva, obavila hrpu poziva... Moja bolja polovica nabavila je prve boje i materijale. Prvi prototip personaliziranog otirača izradila sam na svom balkonu na temperaturi od nekoliko stupnjeva ispod nule', kaže nam Vučić.

Zaiskrila je ideja te je krenula u istraživanje tržišta.

'Saznati da sam prva u državi s tom idejom dala mi je samo još više vjetra u jedra. Korak po korak od ideje, preko hobija, do obrta za izradu unikatnih personaliziranih stvari - i nastao je prvi hrvatski personalizirani otirač, uz veliku podršku obitelji i prijatelja. Imam velik osjećaj zahvalnosti zbog ovakvog iskustva jer uz mogućnost kreiranja interesa i potražnje za ovakvim proizvodom na tržištu mogu stvoriti prvi brend takve vrste na našim prostorima', ističe.

Zanimalo nas je koliko joj je trebalo da se izvješti u izradi, izabere materijale te nabavi potreban alat za svoj zanimljiv i neobičan posao.

'Na prvi pogled svatko bi rekao da ne treba puno materijala za rad - pokoji kist, adekvatna boja, zaštitni sloj i sam otirač. Iz naše perspektive, česti skokovi u razvoju postali su naše obilježje i konstanta. Naše istraživanje i unapređivanje nikad ne prestaje, iz tjedna u tjedan nalazimo nove načine, mogućnosti ubrzanja procesa izrade, kvalitete izrade, trajnosti proizvoda, a uz to izrađujemo svoje priručne alate te osmišljavamo novitete. Naposljetku, naš trenutni rezultat zbog istraživanja i osmišljavanja procesa ne može se usporediti s prvim inačicama personaliziranih otirača', govori dizajnerica.

Njezini otirači sa zanimljivim logotipima, omiljenim citatima, inicijalima ili porukama brzo su stekli velik broj poklonika. Osobito su popularni na društvenim mrežama, a njihova cijena je 150 kuna.

'Bit ću vrlo iskrena, često sam se za mnogo situacija u životu preispitivala i sumnjala u ishode. U ovom slučaju bila sam entuzijastična, zaista uvjerena da će brend Iskrica dizajn hodati rame uz rame s našim hvalevrijednim unikatnim hrvatskim brendovima. Toliko pozitivnih osjećaja i predviđanja ponijelo je i proželo sam brend pa su naposljetku ogroman interes i oduševljenje kupaca zasjenili i naša prva predviđanja - ovu razinu uspjeha nismo mogli ni percipirati', poručuje dizajnerica.

Kao i mnogi drugi poduzetnici, nailazila je na prepreke i izazove. Otkrila nam je - je li bilo trenutaka u kojima je poželjela odustati.

'Najveća prepreka s kojom sam se susrela u samom periodu nastajanja brenda Iskrica dizajn bila je situacija zvana stalni posao. Konstantno žongliranje i koncentracija na dva posla nisu mogli vječno trajati, uz nimalo slobodnog vremena, maksimalno ulaganje energije i truda, neprospavane noći. Takva rutina rezultirala je velikom odlukom - napuštanjem sigurnosti stalnog posla te ulaskom u poduzetnički svijet. Trenutak u kojem sam poželjela odustati nikada se nije dogodio! Puno uloženog vremena, iskorištavanje prilika, žrtva, rad i trud - naučilo me sve to da cijenim iskustvo, cijenim vrijednost svega što smo do sada izgradili, a odustati bi značilo omalovažavati i podcijeniti sav rad, vlastiti i svih onih koji su pomogli u izgradnji brenda Iskrica dizajn', pojasnila je.

Sitne prepreke koje su uspješno savladali su, kaže, unutarnja organizacija poslovanja, minimiziranje grešaka te stvaranje radnog plana izrade. Promjena dostavne službe riješila je i nekoliko izgubljenih paketa mjesečno.

Proces izrade njezinih otirača uključuje puno kistova, strpljenja i preciznosti pri oslikavanju rukom, pri čemu se katkada koristi i šabloniziranje, a ideje, navodi, osmišljavaju baš svi.

'Kupci su maštoviti, ideje su u pjesmama na radiju, one su dio naše svakodnevice, tradicije, slenga. Često ih osmisle i prijatelji i kolege', otkriva nam. Bilo je u moru zanimljivih i nekih neobičnih zahtjeva.

'Definitivno ih ima mnogo, ali najčudniji je bio motiv koji je simbolizirao mladi par - siluete zeca i jastoga, možete zamisliti kako je to smiješno izgledalo', govori kroz smijeh. Još se nije dogodilo to da joj je ponestalo ideja.

'Samouvjereno možemo reći da našoj kreativnosti nema početka ni kraja, to je naša najveća vrlina koju njegujemo i koju svi odmah primijete. U stanju smo satima raditi grafičku pripremu otirača ne bi li bila savršena i oduševila naručitelja. To je ono što nam daje energiju - pozitivne reakcije. Glave su nam prepune unikatnih ideja, fontova, silueta, likova, simbola, simetrija te vizualnih rješenja za svaku narudžbu', pohvalila se dizajnerica.

Gotovo svaki otirač joj je drag jer je njezina kreacija i teška se srca rastaje od njih.

'Najdraži mi je otirač naš prototip koji je i pokrenuo cijelu priču. 'Baby it`s cold outside' nastao je na balkonu na nekoliko stupnjeva minusa. Još uvijek ga čuvamo kao podsjetnik na naše početke te kao pokazatelj velikog napretka', objašnjava nam.

Budući da je riječ o ručnom radu, svaki primjerak rađen je s posebnom dozom strpljenja i ljubavi. No koliko kupci cijene i prepoznaju ljepotu unikatnih proizvoda?

'Kupci su zasićeni jednoličnim, predvidivim proizvodima, a oni koji se nama jave uvijek naglase da cijene vrijednost i ljepotu takvog rada, znaju da će od nas dobiti vrhunski dizajn te ga rado poklanjaju jer je unikatan i funkcionalan', napominje.

Iza nje su stotine otirača što krase domove zadovoljnih kupaca, a uvijek joj se vraćaju. Objasnila nam je koliko je teško opstati i biti dobar u svom poslu te što je motivira u onome što radi.

'Biti dobar u svom poslu nije teško ako si u prednosti u svakom segmentu, ako ulažeš u kvalitetu, svaki detalj, inovacije, pratiš trendove. Motiviraju me mogućnost osobnog i kreativnog izražavanja, kupci koji cijene ručni rad i sama pomisao da bi svaki dom u Hrvatskoj i šire mogao imati našu kreaciju - unikatni CROtirač. Koliko je teško opstati na tržištu na kojem je promjena jedina konstanta - pokazat će vrijeme', smatra.

Dotakli smo se i teme kopiranja i plagiranja jer su se pojavili oni koji je pokušavaju imitirati kako u Hrvatskoj, tako i u regiji.

'Internet je velika zajednica, jako puno ljudi prati informacije i društvene mreže, a najčešće istražuju što i gdje naručuju. Prednost toga što smo prvi na tržištu je ogromna, a svjesni smo toga da svaki naš korak pokušavaju rekreirati u Hrvatskoj i svim susjednim državama. Dobili smo i razne ponude za prodaju poslovnih tajni, što nam imponira jer očigledno radimo vrhunski posao. Ljudi koji kopiraju, u nedostatku vlastite kreativnosti i integriteta, pokušavaju nažalost zaraditi na našem intelektualnom vlasništvu, pa takve situacije najčešće riješimo sudskim putem. U tim situacijama najčešće ostaju oštećeni kupci s nekvalitetnim proizvodom. Zato često kažemo - svaka roba ima svojeg kupca. Integritet i autentičnost uvijek se nalaze u nama, tonu kojim komuniciramo, energiji kojom zračimo i vrijednostima koje njegujemo. Svaka energija privući će ljude koji imaju sličnu energiju, dijele slične vrijednosti i razmišljanja koja šaljemo kao brend', napominje i opisuje nam koliko je vremena potrebno da bi se izradio jedan proizvod.

'Teško je vremenski ograničiti proces, ponekad samo dizajniranje potraje do sat vremena', kaže. Kad je naručitelj zadovoljan, kreće se u oslikavanje, slijede sušenje te završni zaštitni sloj. Kao podlogu koristi prirodne materijale s protukliznom podlogom.

Kako svijet trenutačno nastoji suzbiti utjecaj koronavirusa, još se uvijek ne znaju njegove dugotrajne posljedice. Dizajnerica nam je otkrila koliko se ta situacija odrazila na njihovo poslovanje.

'Situacija s pandemijom poljuljala nas je, kao i sve poduzetnike. Na trenutke smo se zapitali za egzistenciju, ali smo stisnuli zube i hrabro koračali u neizvjesno sutra', tumači nam. No ova 'ostani doma' situacija donijela je i neke dobre stvari.

  • +12
Iskrica dizajn by Mirela Vučić Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić

'Iskoristili smo vrijeme za napredak postojećeg poslovanja i razvoj novog proizvoda koji će vas očarati', najavila je. U njezinoj tvrtki broje troje stalno zaposlenih, a ubrzo će, otkriva nam, biti prostora za još zapošljavanja. Na kraju nam je ispričala koji su to poslovni koraci što ih planira realizirati u budućnosti.

'Naši poslovni koraci pomno su isplanirani, a najvažniji je taj da se uvijek trudimo nadmašiti sami sebe. Počeli smo se plasirati na međunarodnom tržištu te često šaljemo personalizirane otirače u Sloveniju, Njemačku i Austriju. Veliki novitet nam je ulaganje u kvalitetan web shop s jedinstvenim dizajnerskim alatom za sve kupce koji žele sami napraviti svoj otirač te one koji će ipak odabrati neki iz naše beskrajne ponude. Ekskluzivni web shop bit će otvoren krajem ovog mjeseca', otkriva nam Mirela Vučić.