Koža je najveći ljudski organ, prvi na liniji obrane našeg organizma. Stanje kože, uz stanje kose i noktiju, odražava opće stanje ljudskog organizma. U ljetnim mjesecima posebno je izložena sunčevim zrakama, vjetru, morskoj soli, što ostavlja trag u obliku isušenosti i oštećenja
Multidisciplinarni tim sastavljen, stručnjaka sastavljen od magistara istraživanja i razvoja lijekova, kemičara, liječnika, agronoma i pravnika prihvatio je izazov. Okupljeni su oko startupa Sarmenta koji svoje inovacije razvija u ZICER-u - Zagrebačkom inovacijskom centru.
Petra Ćurković, voditeljica projekta i Marko Šarić, osnivač startupa Sarmenta ispričali su svoju priču.
'Po zanimanju sam liječnik no od početka karijere znao sam kako će moj doprinos biti veći budem li se fokusirao na razvoj inovativnih, praktičnih i pristupačnih bezreceptnih proizvoda za samoliječenje. Tako sam odlučio svoj cilj ostvariti kroz poduzetnički pothvat. Graditi poduzeće je avantura prepuna uspona i padova, propitkivanja i donošenja svakodnevnih odluka. Kada sagledamo dosadašnji poslovni put, za opstanak i uspjeh ključno je donijeti više dobrih odluka od onih loših, koje su neizbježne. Na početku tvrtka je imala jednog zaposlenog djelatnika i mali kapacitet. No volja je bila neupitna. Danas, uz niz vanjskih suradnika, u tvrtki imamo šest zaposlenika', pojašnjava Marko.
Sarmentin pristup temelji se na pomno odabranom sastavu i jednostavnoj primjeni njihovih proizvoda.
'Svi proizvodi su nam dragi jer su naši, ali Skin complex UV kapsule zauzimaju posebno mjesto. One su razvijene iz želje da riješimo problem osjetljivosti kože naše drage kolegice Ane prilikom izlaganja suncu. Kako bismo joj omogućili bezbrižnije ljeto, krenuli smo u istraživanje. Fokusiranjem na kožu i njene potrebe, promišljanjem i proučavanjem sastojaka koji imaju blagotvoran utjecaj na nju, upoznali smo i selektirali zanimljive i plemenite supstance. Tražili smo komplementarnost određenih sastojaka, a istovremeno smo sagledavali najčešće zahtjeve kože. Tako je nastao naš Skin complex UV', govori Petra.
U Sarmenti su primarno željeli stvoriti proizvod koji je drugačiji i inovativan kombinacijom svojih sastojaka. Također, cilj im je bio kreirati proizvod koji će omogućiti dobrobit koži u periodu prije, tijekom, ali i nakon izlaganja suncu.
'Skin complex UV je bogat antioksidansima, što je primjereno proizvodima za zaštitu od oštećenja uzrokovanog UV zračenjem koje stvara štetne slobodne radikale. Iz njegove jedinstvene kombinacije sastojaka izdvojili bismo moćne resveratrol i likopen, koji osim zaštite sprječavaju ubrzano starenje kože, tj. imaju anti-age učinak', naglašava Petra.
Što je to resveratrol, a što likopen?
'Resveratrol se nalazi u više od 70 biljnih vrsta. Biljke ga proizvode kao obrambenu reakciju na oštećenja i zračenje. U Japanu je jako cijenjen Itadori čaj, dobiven iz biljke japanskog dvornika koji je jedan od najkoncentriranijih prirodnih izvora resveratrola. Istočne kulture ga primarno koriste za zdravlje krvožilnog sustava, no istraživan je iz perspektive povećanja vlažnosti i elastičnosti kože te utjecaja na hiperpigmentacije i mrlje te otpornosti na UV zračenje.
Sastojak koji nadopunjuje njegovo djelovanje je likopen, biljni pigment iz skupine karotenoida koji je zaslužan za žarko crvenu boju rajčica. U studijama se najčešće ispituje uloga likopena kod dojke, endometrija, prostate i pluća te ubrzanog starenja kože uslijed izloženosti štetnim sunčevim zrakama i okolišnim utjecajima. Oba sastojka štite stanice kože od oksidativnog stresa, odnosno slobodnih radikala', pojašnjava Petra.
Kako tvrtka raste, individualizam pada u drugi plan, a razvoj sve više postaje uvjetovan kumulativnom kvalitetom kojoj doprinos daju svi članovi tima. 'Kako bi proizvod bio prepoznat na tržištu, kvalitetan i inovativan sastav je tek prvi korak. Njega moraju slijediti tehnološke, regulativne i marketinške ekspertize i tu dolazi do izražaja interdisciplinarnost tima i dobra suradnja među članovima', ističe Petra koja svakodnevno surađuje sa svestranim timom stručnjaka različitih ekspertiza.
Značajan i najbitniji dio svog poslovnog puta proveli su u Zagrebačkom inovacijskom centru, od procesa predinkubacije do inkubacije.
'Zaista, osim opipljivih benefita poput savjetodavne podrške, edukativnih programa potrebnih za individualni i poduzetnički razvoj, tu su i neopipljiva iskustva dijeljenja istih i sličnih izazova s ostalim poduzetnicima u sličnim fazama razvoja. Bismo li bili u fazi razvoja u kojoj smo danas da nismo bili u ZICER-u, moguće, no ovako smo ostvarili niz ciljeva puno brže, uz značajno manje poslovnih lutanja i pogrešaka. Ovaj inkubator je katalizirao naš poslovni razvoj. Važno je spomenuti i nezanemariv, a teško mjerljiv moment pozitivne energije kojom odiše ZICER. Tu je na jednome mjestu velika koncentracija želje, volje i naboja za izgradnju inovativnog proizvoda koji je napredniji, bolji i drugačiji od postojećih', zaključuje Marko.