MILIJUNI RAZLOGA

Znate li zašto se pobjeda Hrvatske slavila i u američkom gradiću Beavertonu?

12.07.2018 u 14:35

Bionic
Reading

Ne slave samo Hrvati i Francuzi ulazak svojih reprezentacija u finale Svjetskog prvenstva u Rusiji. Boca šampanjaca otvorila se i u američkom gradiću Beavertonu, sjedištu proizvođača sportske opreme Nike. Obje reprezentacije na dresovima nose njihov logo

Zadnji put pehar svjetskog prvaka s Nikeovim znakom na prsima podigli su Brazilci 2002. godine. Nakon toga zlatom se okitila Italija sponzorirana od Pume, a na zadnja dva mundijala pobjednici su bili Španjolska i Njemačka, na čijim se dresovima nalazio znak najvećeg Nikeovog konkurenta, njemačkog Adidasa.

Koliko Amerikancima znači uspjeh 'njihovih' reprezentacija u Rusiji, pokazuje i to što su na Twitteru, odmah nakon polufinalnih utakmica, digli objave s glavnim zvijezdama francuske i hrvatske ekipe - Kylianom Mbappeom i Lukom Modrićem.

'Velika sportska natjecanja su najbolji izlog za sportske brendove. A nema ništa veće od Svjetskog prvenstva u nogometu i zato je ovo veliki trijumf za Nike. Amerikanci zadnjih 20-ak godina agresivno ulažu u nogomet i time su probudili dotadašnje glavne igrače na tom tržištu, Adidas i Pumu. Uspjehom reprezentacije otvara se mogućnost za Hrvatski nogometni savez (HNS) da podeblja vrijednost ugovora s Nikeom', kaže Ivica Mamić, direktor PR agencije IMC.

HNS s američkim proizvođačem sportske opreme ima ugovor do 2026. godine.

Od 32 reprezentacije koje sudjeluju na mundijalu, njih 12 sponzorira Adidas, uključujući jake ekipe poput Njemačke, Španjolske, Belgije te domaćina Rusije. Od njih najdalje je otišla Belgija koja će se s Englezima 'potući' za treće mjesto.

Nike svoj logo ima na dresovima 10 reprezentacija. Osim Francuske i Hrvatske, resi majice, između ostalih, nogometaša Brazila i Engleske.

Rezultati momčadi koje sponzorira Nike predstavljaju veliki uspjeh za američkog proizvođača koji nastoji povećati globalnu prodaju tog programa. U fiskalnoj godini 2018. on mu je donio više od dvije milijarde dolara prihoda.

Sportski brendovi obično prodaju većinu robe namijenjene navijačima prije Svjetskog nogometnog prvenstva, ali uspjeh momčadi na terenu može stvoriti dodatnu potražnju za opremom ukrašenom znakovima i bojama uspješne ekipe, pogotovo ako je bio neočekivan, ističu marketinški stručnjaci.

Na prošlom Svjetskom prvenstvu u Brazilu financijsku pobjedu je odnio Adidas koji je u marketing uložio 260 milijuna dolara, a zaradio 2,6 milijardi.

Nike je uložio znatno više, preko milijardu dolara, ali je i zaradio čak 2,3 milijarde. Amerikanci moraju uložiti više novca u marketing jer je Adidas od 1998. službeni partner Fife.

  • +34
SP u nogometu, polufinale: Hrvatska - Engleska Izvor: Pixsell / Autor: Igor Kralj/PIXSELL

Nike Nijemce tuče na drugom, možda još važnijem polju, a to je sponzoriranje velikih nogometnih zvijezda. Cristiano Ronaldo i Neymar najpoznatija su nogometna lica koja nose Nikeov logo. Štoviše, prema istraživanju švicarskog CIES Football Observatoryja, čak 132 od 200 najskupljih igrača na Svjetskom prvenstvu u Rusiji nosi Nikeove kopačke.

Dok je Adidas stotine milijuna dolara dao Fifi, Nike je velika sredstva uložio u vidljivost svojih nogometnih zvijezda na društvenim mrežama. Primjerice, Ronaldo je skupio više od pola milijarde sljedbenika na Facebooku, Twitteru i Instagramu samo između siječnja i svibnja ove godine. To je za 350 milijuna više nego što ih je skupio Lionel Messi, najveća Adidasova nogometna faca, koji nema račun na Twitteru.

Od početka Svjetskog nogometnog prvenstva 14. lipnja Nikeove dionice porasle su četiri posto, potpomognute prvenstveno snažnim kvartalnim izvješćem i prognozama prodaje. Adidasove su pak dionice oslabile oko sedam posto.