U MUZEJU MIMARA

Otvoren Zagrebački salon posvećen primijenjenoj umjetnosti

06.10.2017 u 12:20

Bionic
Reading

Zagrebački salon, čije se 52. izdanje održava na nekoliko zagrebačkih lokacija na temu '(Ne)primjenjivost primijenjene umjetnosti', otvoren je 5. listopada u Muzeju Mimara

Skoro stotinu izloženih djela ostvareno je u raznim medijima, od grafičkoga dizajna, instalacija, produkt-dizajna, multimedije do kostimografije, nakita do različitih graničnih likovnih i vizualnih disciplina.

Uz glavnu tematsku izložbu u Muzeju Mimara održavaju se dva prateća događanja - izložba projekata i ideja za revitalizaciju kompleksa dvorca Jakovlje te 'ZS laboratorij' s djelima koja kontekstualiziraju primjenjivost primijenjenih umjetnosti, a u okviru kojega će se održati modna događanja, performansi, predavanja.

Ivana Bakal, ravnateljica Salona rekla je na otvorenju kako se na natječaj prijavilo se 111 autora i autorskih grupa s dvjestotinjak radova, a sedmeročlani žiri je odabrao 70 autora i autorskih grupa s 96 ostvarenja različitih likovnih disciplina, medija i poetskih izričaja.

Vanda Čižmek rad, Kumarov san
  • Vanda Čižmek, Kumarov san
  • Vanda Čižmek, Kumarov san
  • Paulina Jazvić, Popcorn generation
  • Yasna Skorup Krneta, Florealna ležaljka kravata
  • Kuna Zlatica, Animafest Zagreb 2014-2017
    +65
Zagrebački salon 2017. Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Zagrebački salon

Najavila je da će se, osim u Mimari, Salon održavati u Muzeju za umjetnost i obrt, Školi primijenjenih umjetnosti i dizajna, Dvorani Akademije dramskih umjetnosti u Frankopanskoj ulici, Galeriji ULUPUH te javnim prostorima - ispred Škole primijenjene umjetnosti i dizajna, na Cvjetnome trgu i kod dvorca Jakovlje.

Salon, koji se odavno afirmirao kao važna nacionalna izložba suvremenog stvaralaštva na području vizualnih umjetnosti, dizajna i arhitekture, ove će godine pokušati odgovoriti na pitanje snižava li primjenjivost umjetničku komponentu primijenjene umjetnosti.

'Unatoč tome što je 20. stoljeće poništilo podjelu na visoku i nisku umjetnost i što znamo povijest Bauhausa, i dalje postoje vrijednosne podjele',ustvrdio je Nikola Albaneže, kustos i autor koncepta koji je osmislio središnju temu izložbe.

'Rad na ovoj izložbi mi je pokazao da su te granice dobrodošle kao poticaj umjetnicima da ih prelaze, no u žiriju smo se složili da je kvaliteta najvažniji vrijednosni kriterij za odabir radova', dodao je.

Ravnateljica Muzeja Mimara Lada Ratković-Bukovčan napomenula je kako izloženi radovi, objedinjeni središnjom temom, vode posjetitelje rukavcima svakodnevlja i svjedoče o dosezima suvremene vizualne umjetnosti.

'Salon uvijek iznova daje jasan podsjetnik na množinu mogućnosti, motiviranost umjetnika i poticajnost okružja', rekla je.

Salon, kojeg organizira Hrvatska udruga likovnih umjetnika primijenjenih umjetnosti (ULUPUH), zatvara se 28. listopada dodjelom nagrada najboljim radovima, promocijom kataloga i nastupom mezzospopranistice Dubravke Šeparović Mušović.