obilježio 2024.

Neodoljivog okusa i zdrav: Evo zašto su svi odjednom poludjeli za pistacijom

04.12.2024 u 11:18

Bionic
Reading

Ono što su godinama bili marcipan i maslac od kikirikija, u 2024. godini postao je pistacio. Kolači, kreme, kroasani, sladoledi i torte s njegovom aromom postali su opsesija u slastičarstvu, a razloga je nekoliko

Pomama za pistacijom nastala je kao rezultat neumoljive potrage slastičara za novitetima. Njegov blag okus i kremoznost pokazali su se kao pun pogodak, kao i činjenica da svi, načelno, više volimo klasične okuse u modernom ruhu, nego 'tešku' egzotiku.

I tako su drugi orašasti plodovi pali u njegovu sjenu. Kikiriki, bademi i lješnjaci gotovo da su nestali iz ponude, barem kada je riječ o lansiranju novih slatkih delikatesa.

Recept za tiramisu s pistacijom - gotov za 30 minuta Izvor: Profimedia / Autor: Neven Bučević

Inovativni okusi pistacija oblikuju budućnost slastičarstva

Sve je počelo još prije pet godina. Popularni Starbucks tada je lansirao danas već kultni latte s pistacijama, a slavni njujorški Lafayette Grand Caffe & Bakery postao je viralan zbog svog okruglog i kremom punjenog kroasana sa sočnom zelenom kremom.

Rast popularnosti potvrđuje i Googleova analiza trendova, prema kojoj se jasno vidi da je od 2019. godine potražnja za pojmom 'pistacio' porasla za čak 60%. Istovremeno, platforma Tastewise, koja prati trendove u hrani i pićima, pokazala je porast interesa od dodatnih 10% tijekom prošle godine.

Naravno, svemu je pridonio i TikTok, na kojem su među prvima senzaciju izazvale pločice brenda Can't Get Knafeh of It. Zdepasta ručna izrada i tijesto ispunjeno jarkozelenom kremom od pistacija i tahinija postalo je momentalni hit, a neki od videa njegove replike imali su više od 55 milijuna pregleda.

Pistacio je odavno pozicioniran kao premium proizvod

Ove pločice u maloprodaji su dostupne po 27 eura, dok su primjerice pločice tamne čokolade s prženim pistacijama brenda Läderach u prodaji za 24 eura, a one s tartufima i bademima po 19 eura. Više cijene jasno daju do znanja da je riječ o proizvodima iz premium kategorije, a to nimalo ne čudi, jer je pistacio odavno pozicioniran upravo kao premium sastojak.

U skladu s time pozicionira se i ovakva ponuda, koja je nerijetko izdana u limitiranim ili sezonalnim kolekcijama. Venchi, talijanski luksuzni brend čokolade, tako je proteklog Uskrsa u prodaju stavio slasticu punjenu od gianduje s okusom pistacija, dok su jaja od bijele čokolade s pistacijom koštala čak 68 funti.

I tako je nastao hit spoj bijele čokolade i ovog divnog orašastog ploda. Trenutačno ga je moguće pronaći na 'sto načina', počevši od raznih vrsta čokolada ili čokoladnih jaja, koja su uglavnom obogaćena i karamelom, bademima, orasima, isl.

Obiluje vitaminima i mineralima

Iako je zaista riječ o podosta skupljoj namirnici od, primjerice, badema, proizvodima s pistacijom nisu odoljeli niti slastičari iz nešto niše (srednje) klase. Popularni švicarski Lindt izdao je svoju Pistachio liniju, a Ritter Sport nudi Pistachio Tower - toranj od pet čokoladnih pločica od 100 grama.

Osim toga, čar pistacija je i u njegovoj hranjivoj vrijednosti. Dobro je poznato da je zdrav način života jedan od najvećih 'trendova' na društvenim mrežama posljednjih godina, pa je upravo zato obilje vitamina A, E, C,B i K, kao i kalija, fosfora, magnezija i kalcija ogroman plus za ovu namirnicu.