Reklama emitirana u stankama prijenosa Olimpijskih igara naišla je na brojne kritike na društvenim mrežama
Sjećate li se kako ste kao djeca pisali omiljenom glumcu ili pjevačici? Google u novom oglasu tvrdi kako to umjetna inteligencija sada to može učiniti za vas. Nije prošlo dobro.
Ako je niste vidjeli, televizijska reklama - prikazivana u stankama tijekom prijenosa Olimpijskih igara - prikazuje oca koji opisuje ljubav svoje kćeri prema američkoj olimpijskoj atletskoj zvijezdi Sydney McLaughlin-Levrone.
Vidimo mladu djevojku koja trenira kako bi se natjecala poput svoje heroine, zahvaljujući savjetima o tehnici trčanja s preponama koje je generirala Googleova značajka pretraživanja s umjetnom inteligencijom.
Zatim tata kaže kako 'njegova kći želi pokazati Sydney malo ljubavi' i traži od Googleovog chatbota Gemini generiranje pisma za McLaughlinovu, uključujući redak u kojem se navodi kako mlada djevojka 'planira oboriti njezin svjetski rekord'.
Strah od umjetne inteligencije
Oglas je pokazao sposobnost Googleova alata za generiranje tekst koji sve više zvuči ljudski, što bi moglo biti korišteno za sve i svašta, od pisanja poslovne e-pošte do planiranja putovanja.
Ali, za mnoge kritičare na webu oglas je bio tek najnoviji primjer odvajanja velike tehnološke tvrtke od stvarnih ljudi. Nadahnuo je desetke postova na Threadsu, X-u, LinkedInu i drugdje, gdje su brojni ljudi postavili razumno pitanje:
Zašto bi itko htio zamijeniti djetetovu kreativnost i autentični izraz riječima koje je napisalo računalo? Google nastoji svoj Gemini postaviti kao suparnika ChatGPT-ju tvrtka OpenAI. Namjeravaju ga implementirati u cijeli paket proizvoda, uključujući Google Search i Gmail.
Njihov odgovor na kritike bio je kako umjetna inteligencija može biti izvrstan alat za poboljšanje ljudske kreativnosti, ali je nikada ne može zamijeniti.
Htjeli su, dodali su, 'stvoriti autentičnu priču koja slavi Team USA. Predstavlja entuzijasticu staza u stvarnom životu i njezinog oca, a cilj joj je pokazati kako aplikacija Gemini može pružiti polazište, početak razmišljanja ili rani nacrt za nekoga tko traži ideje za svoje pisanje.'
U reakcijama na oglas zrcali se strah od umjetne inteligencije, koja u sve većoj mjeri prožima naše živote. Trebala bi nam olakšati život tako što će preuzeti dosadne i zamorne zadaće. Ali, zasad se čini kako više zadire u područja tradicionalno ljudske kreativnosti, poput umjetnosti, glazbe i priča.
Apple se suočio sa sličnom reakcijom ranije ove godine kada je objavio oglas za koji je prikazivao simbole ljudske kreativnosti - limenke s bojom, glazbene instrumente, skulpturalnu bistu ljudske glave - koje je zdrobila ogromna hidraulična preša kako bi bile zamijenjene iPadom Pro. Apple se brzo ispričao, ustvrdivši kako je reklama promašila cilj, piše CNN.