MARKO KOVAČ i Repsly

Uspjeh hrvatskog startupa: 'Novih 1,6 milijuna dolara iz Amerike potrošit ćemo na širenje tima'

21.07.2017 u 10:19

Bionic
Reading

U hrvatskom startupu s bostonskom adresom nedavno prikupljenu investiciju namjeravaju upotrijebiti kako bi izgradili tim koji će još nekoliko godina udvostručavati prihode tvrtke Repsly

Domaći startup Repsly osigurao je nedavno još jednu rundu investicija, vrijednu 1,6 milijuna američkih dolara. Među investitorima su Launchpad Venture Group, LaunchCapital, Hub Angels, SideCar Angels i Companyon. 

U Hrvatskoj je svojedobno - dok se tvrtka još zvala Salespod - privukla pozornost domaćih anđela ulagača koje je predvodio Saša Cvetojević, dok su 2014. godine dobili investiciju vrijednu 1,25 milijuna dolara od Lauchpad Venture grupe iz Bostona, zatim First Beverage grupe iz Los Angelesa te K5 Venturesa iz Njemačke

Repsly je u usponu zadnje tri godine. Ovu godinu planiraju završiti s do pet milijuna američkih dolara prihoda, dok su još 2015. bilježili milijun dolara. Imaju više od tisuću korisnika u 70 zemalja, među kojima su i poznati brendovi kao što su L'Oreal, Kia, Lavazza, Philips... 

Prvotna ideja za današnji proizvod datira još iz 2008. Od 2010. godine, kad je osnovan, Repsly dosad je privukao ulaganja vrijedna ukupno 3,8 milijuna američkih dolara. 

'Sredstva iz nove runde su namijenjena pojačanju tima', rekao je tportalu suosnivač i direktor Repslyja Marko Kovač. 

Investicija je priznanje

To se primarno odnosi na zapošljavanje menadžmenta. Prije dva mjeseca pridružio im se VP of Customer Success (osoba u tvrtci čija je zadaća održavanje i razvoj odnosa s klijentima - op.a.), a od početka kolovoza dolaze i dopredsjednici za proizvodnju, marketing, i financije. Do kraja godine namjeravaju angažirati i dopredsjednika za razvoj kanala prodaje.

'Na sve pozicije dolaze vrhunski profesionalci. Svi već imaju iskustvo podizanja organizacija iz faze u kojoj je Repsly sada na nivo prihoda koji je deset puta veći. Neki i znatno više. 

Činjenica da su nas prepoznali ljudi takvog kalibra mi znači puno više od investicije same. Uživanje je učiti od ljudi koji su gradili tvrtke poput S&T, Vela Systems (preuzeo Autodesk), Constant Contact (izlistana na američkoj burzi kapitala NASDAQ preko 600 tisuća tvrtki korisnika) ili Placester (privukli više od sto milijuna dolara investicija i više od 400 tisuća korisnika). 

Kad uzmemo u obzir na u upravi imamo i prvog šefa marketinga Hubspota i jednog od prvih investitora u LogMeIn možemo mirno reći da imamo menadžment za pobjede', rekao je Kovač. 

Koliko zaposlenih ima Repsly?

Trenutno nas je 42. Od toga je 25 zaposlenih u Zagrebu, ostali u Bostonu.

U Zagrebu primarno zapošljavamo ljude koji se bave oblikovanjem proizvoda, developere, dizajnere sučelja i korisničkog iskustva (UI/UX)te stručnjake za provjeru kvalitete (QA). 

Počeli smo graditi i timove čiji članovi sjede s obje strane Atlantika, tako da u Hrvatskoj sada imamo i ljude iz marketing i odjela za podršku. Upravo tražimo i iskusnog direktora proizvoda. U Bostonu nam su nam ekipe za marketing, prodaju i razvoj prodaje.

Kako bi svoj proizvod objasnili nekome tko nema pojma što je CRM? 

Repsly nije tipični CRM već alat za upravljanje terenskim radom. Osobama koji svoj radni dan provode na terenu pruža informacije o klijentima i svim prethodnim aktivnostima. Pomaže im u međusobnoj komunikaciji te kvalitetnijem i jednostavnijem radu. 

Njihovim voditeljima omogućuje praćenje događanja na terenu, uočavanje prostora za poboljšanja i planiranja budućih aktivnosti. 

Krajnji cilj je podizanje učinkovitosti terenskog rada.  

Tko su korisnici Repslyja? Kome je prvenstveno namijenjen?

U najvećem dijelu to su proizvođači, distributeri i unaprjeđivači prodaje brendova koji nude pakiranu robu namijenjenu širokoj potrošnji. To je, zapravo, sve što vidite na policama u maloprodajnim dućanima, od hrane i pića do odjeće, sportske opreme, kozmetike ili elektronike. 

Osim toga, Repsly koriste i proizvođači i distributeri medicinske opreme, farmaceutskih proizvoda, pružatelji telekomunikacijskih usluga i razni drugi terenski djelatnici.  

Smatrate li se još uvijek startupom?

Teško pitanje. Pričao sam s ljudima koji imaju preko tisuću zaposlenih i još uvijek svoje tvrtke smatraju startupovima. Ne znam postoji li granica i znači li to išta. Kada smo Marko Linke i ja započinjali sve ovo nismo o tome ni razmišljali. Htjeli smo napraviti proizvod koji će pomoći točno određenoj skupini ljudi s točno određenim problemima, to naplatiti i živjeti od toga. Startup kultura nam je u tome i odmogla i pomogla, kako u kojoj situaciji.

Što planirate za budućnost? 

Namjeravamo još neko vrijeme držati tempo udvostručavanja rasta godišnjih prihoda. S obzirom na to da nam je poslovni model iznimno skalabilan, broj zaposlenih to neće pratiti, bit će manji. Cilj nam je izrasti u globalno vodeću tvrtku za pruzanje softverske podrške terenskim aktivnostima, primarno CPG brendovima. Čini se kako imamo ozbiljne šanse za to.