Dakar Rally 2024

Audi kreće po pobjedu na najtežem reliju: RS Q e-tron sa svojim inovativnim pogonom temeljito dorađen

22.12.2023 u 10:31

Bionic
Reading

Za 46. izdanje relija Dakar prijavljeno je 343 sudionika. Startat će sa 72 automobila u klasi T1 i T2, 42 dodatna modela u klasi T3, 36 manjih SSV vozila, 46 kamiona, kao i 137 motocikala i 10 quadova

Audi RS Q e-tron je spreman za svoj treći reli Dakar. Tim Audi Sport optimizirao je pionirski reli prototip, koji ima električni pogon, visokonaponsku bateriju i pretvarač energije, do detalja za najteži reli godine. Tri vozačke posade Mattias Ekström/Emil Bergkvist, Stéphane Peterhansel/Edouard Boulanger i Carlos Sainz/Lucas Cruz suočavaju se s najtežim zadatkom godine s optimizmom, ali i poštovanjem.

Audi je bio prvi proizvođač koji je razvio model T1U za reli Dakar. Cilj: prototip na električni pogon je dokazati da vozilo s niskim emisijama može svladati jedan od najtežih događaja motorsporta i istovremeno biti konkurentno. 'Audi RS Q e-tron već je izazvao popriličnu pomutnju u svoja prva dva nastupa u Dakaru,' kaže Rolf Michl, voditelj Audi Motorsporta.

Dakar Rally 2024: Audi RS Q e-tron testiranje u Maroku (listopad 2023.) Izvor: Promo fotografije / Autor: Audi Communications Motorsport

'Audi je ponovno bio tehnološki pionir u svojoj izvanrednoj povijesti motosporta. Pokrenuli smo promjenu paradigme. Kombinacija električnog pogona i pretvarača energije koji pokreće reFuel je jedinstvena i vrlo učinkovita. Znamo što smo već postigli. U isto vrijeme, s poštovanjem iščekujemo sljedeći reli Dakar. To predstavlja veliki izazov.' Kao i prethodne dvije godine, Audi se oslanja na Q Motorsport tim iskusnog voditelja tima Svena Quandta.

Dakar Rally ukupne udaljenosti od otpilike 7900 km

Vozači, suvozači i uprava tima Audi Sport slažu se: Pred svim sudionicima je posebno izazovno izdanje relija Dakar. Dvanaest brzinskih ispita tijekom 14 dana u Saudijskoj Arabiji prelazi 4727 km. Uključujući sve etape poveznice, ruta rezultira ukupnom udaljenosti od 7891 km. Timovi često moraju prijeći više od 400 km dnevno na brzinskim ispitima. 'Zato je važno ne izgubiti izdržljivost tijekom relija', naglašava Stéphane Peterhansel. 'Puno sam trenirao na biciklu. Moramo se moći dobro odmoriti tijekom noći, a također pazimo na prehranu.'

Jedan od posebnih izazova ove godine je etapa od 48 sati. Održava se 11. i 12. siječnja i čini zajedničku etapu – šestu od dvanaest. Organizatori su za mjesto održavanja odabrali Praznu četvrt (Empty Quarter) s naizgled beskrajnim morem dina. Kako su motocikli i quadovi na različitim rutama, vodeće posade u automobilima i trkaćim kamionima ova dva dana neće imati prethodno učinjene tragove u pijesku. Osim toga, sudionici moraju raditi bez redovite usluge tima i smiju samo pomagati jedni drugima. Te su noći, međutim, raspoređeni po više bivaka. Oni također nisu u stanju uočiti i procijeniti učinak svojih protivnika. 'Ovo će biti veliki strateški izazov', kaže Peterhanselov suvozač Edouard Boulanger. 'Ali i drugi tjedan će biti težak, jer ove godine kamenite etape dolaze tek na kraju. Onda se stvari još uvijek mogu promijeniti.'

Detaljan rad na razvoju Audija RS Q e-tron

Razvojni tim pod vodstvom dr. Leonarda Pascalija poboljšao je RS Q e-tron u mnogim područjima. 'Nova postavka poboljšava udobnost i također je vrlo učinkovita', naglašava Carlos Sainz, koji je optimizirao mnoge reli automobile u svojih gotovo 40 godina kao profesionalni vozač. Mattias Ekström dodaje: 'Za mene je sve u tome kako savršeno koristimo automobil na pijesku. Pomaže nam što možemo voziti preko dina bez potrebe za mijenjanjem brzina.'

Audi RS Q e-tron za 2024.: Inovativni prototip s mnogo novih detalja Izvor: Promo fotografije / Autor: Audi Communications Motorsport

Edouard Boulanger primjećuje pomak u naglasku pojedinačnih tema: 'Na početku projekta fokus je bio na temeljnom razvoju složene tehnologije pogona i automobila. U međuvremenu smo također našli vremena za poboljšanje mnogih aspekata kokpita. Možemo bolje kontrolirati razine buke i njihove učinke, a vozač i suvozač također su bolje zaštićeni od utjecaja jakih udaraca i ekstremnih opterećenja. Tehničari su marljivo radili na tome tijekom prošle godine i postigli pravi napredak. Veliki kompliment za to.'

Električni pogon RS Q e-trona s visokonaponskom baterijom crpi snagu iz pretvarača energije. Audi se od posljednjeg relija Dakar oslanja na gorivo reFuel na bazi ostataka. Time se štedi 60 posto emisije ugljičnog dioksida. Propisi ograničavaju snagu električnog pogona na 286 kW (389 KS) u siječnju 2024., raspodijeljenu između prednje i stražnje osovine. Mnogi drugi novi detalji smanjuju vrijeme održavanja za tim i čine prototip sigurnijim, pouzdanijim i udobnijim.

Tim Audi Sport dio je snažnog kruga sudionika

Za 46. izdanje relija Dakar prijavljeno je 343 sudionika. Startat će sa 72 automobila u klasi T1 i T2, 42 dodatna modela u klasi T3, 36 manjih SSV vozila, 46 kamiona, kao i 137 motocikala i 10 quadova. 'Imamo vrlo jake i iskusne konkurente', siguran je Rolf Michl. 'Kao i svake godine, očekujemo da će relativna snaga konkurencije postati očita tek tijekom relija.' Carlos Sainz prepoznaje jaku konkurenciju: 'Definitivno su među njima pobjednik Dakara Nasser Al-Attiyah i svjetski prvak u reliju Sébastien Loeb u Prodrive Hunterima. Toyota također ima bivšeg pobjednika Giniela de Villiersa i niz dobrih mlađih vozača u svojoj postavi. I sigurno nećemo podcijeniti našeg novog protivnika, Ford, s bivšim pobjednikom Nanijem Romom.'

Treću godinu zaredom, Team Audi Sport ulazi u natjecanje s nepromijenjenom postavom vozača. Kao prvak u DTM-u, svjetski prvak u relikrosu, pobjednik 24-satne utrke i prvak serije električnih touring automobila, Mattias Ekström vjerojatno donosi najraznovrsnije iskustvo i uspjeh. 'Puno sam naučio otkako sam se prvi put natjecao kao početnik 2020.', kaže Ekström. 'Naši suparnici su iskusni i brzi. Trenirao sam i natjecao se što je više moguće kako bih bio spreman. Moj suvozač i ja nastavili smo povećavati brzinu i razumijevanje sporta.' Njegov navigator je Šveđanin Emil Bergkvist, koji se brzo prilagodio reliju Dakar. 'Veselim se sljedećem izdanju, jer naša krivulja učenja i dalje ide prema gore,' kaže suvozač, koji je od suradnje s Mattiasom Ekströmom samo prešao s vozačkog na suvozačevo sjedalo.

Kao 14-struki pobjednik, Francuz Stéphane Peterhansel jedini je rekorder na reliju Dakar. Oslanja se na vodstvo svog sunarodnjaka Edouarda Boulangera, koji ga je već pratio do pobjede. Dvostruki svjetski prvak u reliju Carlos Sainz velikan je svog sporta. Prvi put je vozio s Lucasom Cruzom kao suvozačem 2009. godine, a dvojica Španjolaca do danas su zajedno tri puta pobijedili na reliju Dakar. Oni su najdugovječnija kombinacija vozača i suvozača u Audiju. 'Predstojeći Dakar bit će težak, ali smo se za njega temeljito pripremili,' samouvjereno kaže Lucas Cruz. 'Fizički, moj program uključivao je vožnju biciklom i trčanje u planinama, plus vježbanje u teretani. Psihički se pripremam sa sportskim psihologom. To mi pomaže u vremenu reakcije i pri multitaskingu.'

Audi kreće po pobjedu na najtežem reliju: RS Q e-tron
  • Audi kreće po pobjedu na najtežem reliju: RS Q e-tron
  • Audi kreće po pobjedu na najtežem reliju: RS Q e-tron
  • Audi kreće po pobjedu na najtežem reliju: RS Q e-tron
  • Audi kreće po pobjedu na najtežem reliju: RS Q e-tron
  • Audi kreće po pobjedu na najtežem reliju: RS Q e-tron
    +11
Audi RS Q e-tron za reli Dakar 2024 Izvor: Promo fotografije / Autor: Audi Communications Motorsport

Uigrani tim kao ključna snaga

Temelj tako složenog, raznolikog i stresnog okruženja kao što je reli Dakar je pouzdana momčad. Tim Audi Sport od prvog dana surađuje s Q Motorsportom iz Trebura u Njemačkoj. Sven Quandt, koji je kao vozač osvojio T1 Marathon Cup u cross-country reliju 1998. godine, dugo je bio uspješan voditelj tima. Već je šest puta osvojio reli Dakar sa svojim X-raid timom i jedanaest puta Svjetski kup za cross-country relije. 'Iskustvo je ključ uspjeha u našem sportu,' naglašava Stéphane Peterhansel.

'Sven Quandt i njegov tim pokazali su da mogu prevladati sve izazove. S tako dobrim timom iza nas, noću spavamo mirnije i s više samopouzdanja idemo na etape.' Njegov suvozač Edouard Boulanger dodaje: 'Imamo mnogo novih članova koji su se pridružili timu Audi Sport. Obavili su izvrstan posao u upoznavanju s temom tijekom ove godine i svojim su doprinosima poveli projekt u dobrom smjeru. To mi daje samopouzdanje.' Ipak, Mattias Ekström govori u ime svih kada kaže: 'Naučio sam ostati skroman u ovom sportu. Ima nevjerojatno dugih dana i toliko ih je...'

S kombiniranim iskustvom vozača, suvozača, cijelog tima i dalje razvijenog RS Q e-trona, Rolf Michl ima jednu želju prije svega: 'Želimo doživjeti Dakar Rally što je moguće lakše kako bismo pokazali što možemo čini.'

Velika medijska prisutnost

Treću godinu zaredom obožavatelji mogu očekivati sveobuhvatnu pokrivenost. Uz Audi službene i Audi Sport kanale na društvenim mrežama (Facebook i Instagram), tim će omogućiti dnevni uvid u radove koji se odvijaju u bivaku i vijesti o reliju u popularnim video epizodama 'Inside Dakar' na Facebooku i Audi MediaTV. . Vozači, suvozači i službene osobe iz dana u dan odgovaraju na najvažnija pitanja. Ove godine, uzbudljiva mješavina zabave i informacija ponovno će biti obogaćena informacijama o ruti, informativnim wiki animacijama i prilozima iza scene.

Medijski profesionalci također će pronaći opsežan materijal za svoje izvještavanje u Audi MediaCentru: dnevne slike visoke razlučivosti, video zapise, osnovne informacije, infografike, kao i preliminarno izvješće, međuizvješće na dan odmora i izvješće na cilju zaokružuju Audijev press službe. Osim toga, televizijski kanal Eurosport emitirati će dnevne vijesti o reliju Dakar.

Tportal je i na WhatsAppu

Želite dobivati najvažnije vijesti dana na WhatsApp: Zapratite tportalov kanal OVDJE i kliknite 'Prati'