Od lansiranja na tržište 2011. godine, gotovo 80.000 primjeraka ovog kompaktnog sportskog automobila sišlo je s proizvodnih traka, većina njih prošle godine. Novi modeli RS 3 Sportback i Sedan stižu kod trgovaca od listopada
Audi Sport je nadogradio model RS 3, pa će kompaktni vrhunski model postati još sportskiji. To je vidljivo na prvi pogled: snažne linije sprijeda, kotači u motorsport dizajnu i RS školjkasta sjedala vizualno povećavaju dinamiku, akustički naglašenu grlenim zvukom peterocilindričnog motora s njegovim prepoznatljivim slijedom paljenja.
2.5 TFSI, u kombinaciji s optimiziranom postavom šasije i novim gumama, vodii RS 3 kroz zavoje još živahnije. Novi rekord kruga na legendarnoj stazi Nürburgring-Nordschleife to potvrđuje. Vozači mogu osjetiti povećanu dinamiku vožnje i visokokvalitetne materijale, koji odišu najvišom kvalitetom i čine Audi RS 3 doživljajem za sva osjetila.
Popularnost RS 3 modela također se jasno odražava u njegovim brojevima. Od lansiranja na tržište 2011. godine, gotovo 80.000 primjeraka ovog kompaktnog sportskog automobila sišlo je s proizvodnih traka, većina njih prošle godine. Novi modeli RS 3 Sportback i Sedan, proizvedeni u tvornici Audi u Ingolstadtu, bit će kod trgovaca od listopada, a dostupni za narudžbu od kraja kolovoza. Cijene za RS 3 Sportback počinju od 66.000 eura u Njemačkoj. Doplata za verziju sedan iznosi 2000 eura.
Vanjski dizajn
Osvježeni RS 3 izgleda još sportskije, a dominantna značajka prednjeg dizajna je šesterokutna Singleframe maska s upečatljivim rubom.
Ravniji i znatno šira nego prije, ona naglašava dinamiku kompaktnog sportskog automobila svojom voluminoznom rešetkom s uzorkom romba. Isto vrijedi i za dva funkcionalna bočna usisnika zraka – naglašena okomitim crnim lopaticama – i tri otvora iznad prednjeg splitera, koji sada pokrivaju cijelu širinu vozila i omogućuju RS 3 da leži još niže – podsjećajući na Audi Sport quattro S1 Pikes Peak iz 1987.
Uz redizajnirana dnevna svjetla, prednja svjetla također naglašavaju performanse automobila. Digitalni potpis, koji prikazuje 'kockastu' zastavu u RS 3, sastoji se od 24 elementa. Nadalje, u kombinaciji s matričnim LED prednjim svjetlima, vozači po prvi put mogu birati između tri dodatna dizajna dnevnih svjetala na MMI zaslonu osjetljivom na dodir.
Stražnji dio RS 3 također ima reference na motorsport i ima mnogo jaču prisutnost nego prije. Vertikalni bočni reflektori nastavljaju temu dizajna usisnika zraka sprijeda. Veliki funkcionalni difuzor specifičan za RS uključuje crveni reflektor u svom središtu i, sa strane, dva ovalna ruba ispušne cijevi RS ispušnog sustava, koji izgledaju još veći u svojim crnim okvirima.
Poput prednjih svjetala, stražnja svjetla također imaju novu grafiku: strelice koje dinamički svijetle iznutra prema van s funkcijom dolaska kući/napuštanja kuće utjelovljuju progresivni dizajn stražnjih svjetala.
Ekspresivna vanjština naglašena je RS-specifičnim vanjskim bojama Kyalami Green i Kemora Grey, novim metalik bojama Ascari Blue i Progressive Red te, po prvi put, Daytona Grey u mat boji. Singleframe i difuzor imaju crnu završnu obradu, s izborom visokog sjaja ili mat boje. Nastavljajući ovu temu, RS 3 standardno dolazi s mat crnim 19-colnim aluminijskim lijevanim kotačima s 5 Y krakova.
Po izboru, naplatci su dostupni u motorsport dizajnu poznatom iz izdanja RS 3 performance, s deset upečatljivih križnih krakova, bilo u mat tamno sivoj ili u sjajnoj metalik crnoj boji u dvobojnom dizajnu. Još više individualnosti nude karbonski i crni paketi visokog sjaja, koji krase prednje usisnike zraka, bočne pragove i lamele iznad difuzora. Oni su dopunjeni poklopcima bočnih retrovizora u boji karoserije, crnoj ili karbonskoj boji.
Unutrašnjost
I u kabini, kojom dominiraju tamni tonovi boja, sve je prilagođeno performansama, s novim upravljačem, RS sportskim ili školjkastim sjedalima, karbonskim elementima i sportskim zaslonima. Spljošten iznad i dolje, upravljač ima znatno sportskiji izgled. Bilo da je u perforiranoj koži kao standard ili u dodatnoj opremi Dinamica s oznakom na '12 sati' u naglašenoj boji, savršeno pristaje ruci kada RS 3 prolazi kroz zavoje u oštrim zavojima. U međuvremenu, dodatna RS školjkasta sjedala pružaju još bolju potporu.
Središnja ploča sjedala s RS šavovima u obliku saća izrađena je od tkanine od mikrofibre Dinamica, koja je kombinirana s Pearl Nappa kožom na bočnim podupiračima. Ispod naslona za glavu, crni suženi umetak ima veliku RS značku i, poput mat karbonske stražnje strane naslona sjedala, naglašava sportski izgled RS 3.
Standardna kontura i ambijentalno osvjetljenje osvjetljavaju nove značajke dizajna: kutiju za pohranu ispred mjenjača ravnijeg dizajna, središnju konzolu s držačima za čaše i vrata. Divna noćna značajka je takozvana planarna rasvjeta, pri čemu izvor svjetlosti u ploči vrata osvjetljava stotine laserski obrađenih oblika rombova različitih veličina, koji dinamički svijetle prilikom zaključavanja i otključavanja RS 3.
Ovo naglašava sportski dojmljiv dizajn. Ručke na vratima, ventilacijski otvori, kao i poklopac poklopca upravljača i poluge mjenjača završeni su antracit bojom koja svjetluca ovisno o svjetlosnim uvjetima. Uz standardnu dvodijelnu verziju u paladij sivoj boji s karbonskim umetkom, tu je i jednodijelna RS-specifična ukrasna letvica u mat karbonu i nova varijanta u crnoj Dinamici kao ukrasni umetci. Nadalje, materijal od mikrovlakana dostupan je za narudžbu za vrata i središnje naslone za ruke.
Paketi dizajna u crvenoj i zelenoj boji dodaju dodatke boje sigurnosnim pojasevima, ramenima sjedala i ventilacijskim otvorima. Dodatno, kontrastni šavovi na sjedalima, središnjem naslonu za ruke, naslonima za ruke na vratima, upravljaču i oznaci '12 sati' izvedeni su u odgovarajućoj boji. Isto vrijedi i za tepihe od crnog velura, koje također krasi natpis RS.
RS zasloni s fokusom na performanse
Audi virtualni kokpit plus od 12,3 inča s prikazima Sport, Performance i Runway već je bio standard. U načinu Runway, brzina se vizualizira obrnutim redoslijedom, s najvišim okretajima u prvom planu i brzinom praznog hoda u pozadini. Ovim značajkama sada se pridružuje novi brojač okretaja, koji vidljivo prikazuje broj okretaja u minuti u središtu instrumentne ploče. Osim toga, tu su i zasloni za izlaznu snagu, okretni moment, g-sile, ubrzanje i vrijeme kruga.
U načinu rada s ručnim mjenjačem, RS-specifični trepćući indikator mjenjača mijenja prikaz broja okretaja u minuti iz zelene u žutu u crvenu, u stilu motorsporta, kako bi pokazao idealno vrijeme za promjenu stupnjeva prijenosa. Povrh toga, temperaturni rasponi rashladne tekućine, razdjelnika zakretnog momenta, kočnica, motornog ulja i ulja za prijenos prikazani su u boji na 10,1-inčnom zaslonu osjetljivom na dodir na ploči s instrumentima.
Po želji se može prikazati i tlak u gumama. Nadalje, RS 3 sada ima trgovinu aplikacija s mnogim aplikacijama koje se mogu koristiti izravno na zaslonu vozila. Odabrani sadržaji instalirani su na RS 3 infotainment sustav – neovisno o pametnom telefonu.
Pogonski sklop: motor 2.5 TFSI s pet cilindara s prepoznatljivijim zvukom
Audi RS 3 pokreće legendarni 2.5 TFSI motor Audi Sport sa 400 KS (294 kW) i najvećim okretnim momentom od 500 Nm. To znači RS 3 od 0 do 100 km/h ubrzava za 3,8 sekundi i može postići najveću brzinu od 290 km/h. Brojni uspjesi u motosportu čine nagrađivani motor s pet cilindara jednim od najupečatljivijih u Audiju i čine vožnju RS 3 neusporedivim iskustvom.
Posebno je to zbog njegovog jedinstvenog zvuka, koji se temelji na prepoznatljivoj sekvenci pucanja 1-2-4-5-3. Susjedni i nesusjedni cilindri pale se naizmjence pružajući snažan ritam i karakter, prikladno orkestriran dvostrukim RS ispušnim sustavom s promjenjivom kontrolom zaklopki. Pritisnite gumb za pokretanje/zaustavljanje motora s crvenim prstenom i oglasit će se grleni zvuk petocilindričnog motora – voluminozniji i još prepoznatljiviji u modovima Audi drive select dynamic, RS Performance i RS Torque Rear.
Osim toga, kontrola ispušne klapne je optimizirana u rasponu okretaja između 2200 i 3500 okretaja. Na taj način, peterocilindraš stvara dosljedan i puniji zvuk bez obzira koji je mod odabran. Audi Sport tako poboljšava emocionalno iskustvo vožnje u vrhunskom modelu obitelji A3 – posebno u kombinaciji s opcijskim RS Sport ispušnim sustavom.
Poboljšana dinamika vozila kroz optimizirano skretanje
Za dokaz da je RS 3 brz na ravninama, trebamo samo pogledati njegove statistike ubrzanja, koje i dalje nadmašuju one njegovih glavnih konkurenata. Zavoje je, nasuprot tome, teško izraziti brojkama. Ovdje je puno važniji osjećaj vožnje. Toliko, zapravo, da je Frank Stippler postavio novi rekord kruga na Nürburgring-Nordschleife.
Trkaći i razvojni vozač Audi Sporta postavio je vrijeme od 7:33.123 minute, nadmašivši prethodni rekord u ovoj klasi za više od pet sekundi. Njegov uspjeh znači da je RS 3 ponovno najbrži kompaktni automobil na 20,832 km dugoj trkaćoj stazi u Eifelu.
Osnova za impresivno visoku dinamiku vožnje je interakcija razdjelnika zakretnog momenta s njegovom potpuno promjenjivom raspodjelom zakretnog momenta između stražnjih kotača, elektronička kontrola stabilnosti, selektivna kontrola zakretnog momenta prema kotačima (vektoriranje momenta kočenja) i prilagodljivi amortizeri RS sport suspenzija. Ove komponente su relevantne za bočnu dinamiku i umrežene su u modularnom upravljaču dinamike vožnje, gdje se odvija sinkronizacija podataka.
Zahvaljujući dodatno razvijenom algoritmu, oni još oštrije reagiraju na dotične situacije u vožnji. Ovisno o odabranom modu Audi drive select, vozač može učiniti RS 3 agilnijim ranije i na kontroliraniji način. Kada je koeficijent trenja nizak, interakcija ovih sustava također osigurava povećanu stabilnost.
Veće brzine u zavojima
RS 3 sada radi još bolje u zavojima, izbjegava podupravljanje na ulazu u zavoj i voljnije ulazi u zavoj zahvaljujući finom podešavanju - uključujući vektoriziranje momenta kočenja. Zahvaljujući fino doziranim kočionim intervencijama na unutarnjim kotačima, kompaktni sportski automobil prati radijus zavoja preciznije nego prije, i pod djelomičnim opterećenjem i pri vožnji, a može se postaviti ranije i bolje za izlazak iz zavoja s vrha.
Drugim riječima, vozač može brže ubrzati RS 3 i upravljati njime kroz zavoj pri većim brzinama. Povećana bočna dinamika posebno je impresivna na trkaćoj stazi - punim intenzitetom s deaktiviranim ESC-om.
Razvijeno preupravljanje
Poboljšani algoritam također pokreće evoluciju u preupravljanju. Prethodno se predupravljanje prvenstveno stvaralo povećanjem zahtjeva za opterećenjem – drugim riječima, stiskanjem gasa. Sada je predupravljanje lakše započeti u RS 3 putem kuta upravljanja. To omogućuje vozaču brže postizanje istog kuta zanošenja.
Brzi pristup preko tipke na upravljaču
Ako želite aktivirati način rada Performance, koji je posebno dizajniran za trkaću stazu, to možete učiniti pritiskom na lijevu satelitsku tipku. Gumb s ikonom kockaste zastave je nov, kao i crveni RS gumb na desnom kraku upravljača, koji nudi brzi pristup RS Individual modu.
Nova standardna guma s visokim prianjanjem
Nova standardna guma s oznakom C (sprijeda 265/30ZR19, straga 245/35ZR19) pruža poboljšanu svakodnevnu udobnost s većom bočnom potporom. Posebno prilagođen za RS 3, nudi izvrsno prianjanje na suhim i mokrim površinama i precizno upravljanje u cijelom rasponu brzine. Polu-slick gume Pirelli P Zero Trofeo R i dalje su dostupne kao opcija.
Nepogrešiv miris izvrsnosti
RS 3 ispunjava vrhunske standarde ne samo kada je riječ o njegovim vizualnim i taktilnim kvalitetama: jedno od najsuptilnijih, ali najneposrednijih iskustava pri kupnji automobila je miris koji vas pozdravi u nosnicama kada otvorite vrata svog novog Audija prvi put. Kvaliteta koju ne možete vidjeti, ali koja je stalni pratilac.
Kako bi iskustvo vožnje u sportskom kompaktnom modelu postalo iskustvo za sva osjetila, Audi također ima izuzetne standarde za mirise u unutrašnjosti. Aroma se sastoji od prirodnih mirisa visokokvalitetnih materijala, poput visokokvalitetne kože i ugodnog inherentnog mirisa odabranih polimera.
RS sportska sjedala od Fine Nappa kože ili nova RS školjkasta sjedala s visokim udjelom Pearl Nappa kože i standardni kožni upravljač šire miris prirode i autentičnosti u RS 3. U tu svrhu moraju se primijeniti različite mjere kvalitete u proces proizvodnje – od odabira kože preko sredstava za štavljenje do završne obrade. Sve unutarnje komponente – oko 200 po vozilu – kemijski se analiziraju i ocjenjuju.
Zagrijavaju se u posebnoj komori, zatim se analizira zrak. To traje dva do tri sata po komponenti. Nakon što je testiranje svih pojedinačnih komponenti završeno, međudjelovanje različitih materijala testira se u samom Audiju. Uostalom, tu se spajaju svi materijali i trebali bi lijepo mirisati u kombinaciji – u svim klimatskim uvjetima. Na primjer, grijalice postavljene izvana simuliraju temperature u vrućim ljetnim danima. Nastale mirise ocjenjuje tim od pet kemičara u odnosu na njihovu vrstu i intenzitet, osiguravajući da karakterističan miris novog automobila Audija zadovoljava visoke standarde kupaca.