f1 safety car

[FOTO] Nove boje sigurnosnih automobila Formule 1: Mercedes-AMG GT R i Mercedes-AMG C 63 S T sada su u 'crvenom'

08.03.2021 u 16:55

Bionic
Reading

Tehnički gledano, Mercedes-AMG GT R snage 585 KS ostaje nepromijenjen u odnosu na prethodnu godinu, a snažni 4,0-litreni V8 biturbo motor mu omogućuje najveću brzinu od 318 km/h i 3,6 sekundi od nule do 100 km/h

Kao što smo krajem prošle godine pisali Formula 1 će od ove sezone imati dva dobavljača, odnosno dva službena sigurnosna automobila. Naravno, Mercedes-AMG još je od 1996. jedini proizvođač, a od ove sezone će mu se pridružiti naizmjence i britanski proizvođač premium sportskih automobila Aston Martin. O sve većoj povezanosti ove dvije marke često se govori u posljednje vrijeme, a nije tajna da britanska marka već odavno koristi agregate njemače performance marke Mercedes-AMG.

Ono što svakako treba doadatno istaknuti je i činjenica da će dosadašnja srebrna livreja Mercedes-AMG-ovih sigurnosnih automobila, bilo da se radi o čistom safety car-u koji održava i predvodi kolonu F1 bolida u slučaju problema na stazi, ili o medicinskom sigurnosnom automobilu od ove sezone biti jarko crvena. Dok će Aston Martinovi sigurnosni automobili biti u njihovoj tradicionalnoj trkaćoj boji – zelenoj. No o ovim britanskim modelima ćemo posvetiti više pažnje u odvojenom tekstu.

Dakle, službeni sigurnosni automobil Mercedes-AMG i službeni medicinski automobil FIA-inog svjetskog prvenstva u Formuli 1 započinju sezonu 2021. novom bojom: jaka crvena boja ne odgovara samo bojama Mercedes-AMG-a, već prije svega onom partnera Mercedes-AMG Petronas F1 tima CrowdStrike, koji će se od ove sezone pojaviti i kao službeni sponzor Mercedesovih sigurnosnih automobila. Kao i prethodnih godina, sigurnosni automobil temelji se na Mercedes-AMG GT R od 430 kW (585 KS), dok se za medicinski automobil za vrijeme vikenda utrke koristi karavanska izvedba Mercedes-AMG C 63 S T-Model.

CrowdStrike je partner Mercedes-AMG Petronas F1 tima od 2019., a od ove sezone to je partnerstvo produbljeno i na Mercedes-AMG-ove sigurnosne automobile Formule 1.

AMG-ov ambasador marke i instruktor na AMG Driving Academy Bernd Mayländer bio je FIA-in vozač službenog sigurnosnog automobila FIA-inog svjetskog prvenstva Formule 1 od 2000. godine, a tako će nastaviti i dalje. Kao zanimljivost, i autor ovog teksta je imao priliku sjediti na suvozačkom mjestu s legendarnim njemačkim DTM vozačem kada je prije petnaestak godina bio predstavljen tadašnji F1 safety car na riječkoj stazi Grobnik.

Mercedes-AMG GT R i Mercedes-AMG C 63 S T
  • Mercedes-AMG GT R i Mercedes-AMG C 63 S T
  • Mercedes-AMG GT R i Mercedes-AMG C 63 S T
  • Mercedes-AMG GT R i Mercedes-AMG C 63 S T
  • Mercedes-AMG GT R i Mercedes-AMG C 63 S T
  • Mercedes-AMG GT R i Mercedes-AMG C 63 S T
    +7
Nove boje sigurnosnih automobila Formule 1 Mercedes-AMG Izvor: Promo fotografije / Autor: Mercedes-Benz AG

2021. Bernd Mayländer predvodit će vozače Formule 1 naizmjenično oko trkaćih staza u različitim vozilima: Mercedes-AMG prvi put od 1996. dijeli zahtjevne sigurnosne zadatke FIA ​​Safety Car i FIA Medical Car s drugim proizvođač automobila - britanska marka sportskih automobila Aston Martin, s kojom postoji dalekosežna tehnička suradnja, uključujući u obliku osmocilindričnih biturbo motora iz Affalterbacha. Aston Martin prvi put će se pojaviti na otvaranju sezone 28. ožujka na Grand Prixu Formule 1 Gulf Air Bahrain 2021., dok Mercedes-AMG starta sa svojim sigurnosnim vozilima 18. travnja na drugoj utrci Formule 1 u talijanskoj Imoli.

Tehnički, Mercedes-AMG GT R od 430 kW (585 KS) ostaje nepromijenjen u odnosu na prethodnu godinu: koncept prednjeg uzdužno postavljenog motora s mjenjačem-diferencijalom, snažni 4,0-litreni V8 biturbo motor, složeno dizajnirana šasija, sofisticirana, aktivna aerodinamika i inteligentna lagana konstrukcija čini osnovu za posebno visoku dinamiku vožnje.

AMG Track paket sa sustavom zaštite od prevrtanja i keramičkim sustavom kompozitnih kočnica visokih performansi dostupni su kao dodatna oprema. To znači da AMG GT R ima idealne preduvjete za težak posao u vrhunskoj kategoriji automobilističkog sporta. Zahtjevi FIA-e prema službenom sigurnosnom automobilusu visoki. Mora biti u stanju održavati minimalnu razinu brzine, tako da se gume i kočnice F1 bolida ne ohlade previše i da im se motori ne pregriju. S najvećom brzinom od 318 km/h i 3,6 sekundi za sprint od nule do 100 km/h, AMG GT R se naravno s lakoćom nosi.

Uz to, model Mercedes-AMG C 63 S T, službeni medicinski automobil FIA-inog svjetskog prvenstva u Formuli 1, spreman je za brzu hitnu pomoć koju vozi Južnoafrikanac Alan van der Merwe. FIA Medicinski automobil prati startni grid u prvom krugu, jer su trkaći automobili posebno blizu jedni drugima u ovoj kritičnoj fazi utrkivanja. Na taj način, u slučaju incidenta, liječnici mogu što brže doći do mjesta nesreće i mogu odmah započeti s prvim medicinskim pružanjem prve pomoći unesrećenim vozačima. Tehnički, Medicinski automobil odgovara serijskom vozilu s 375 kW (510 KS), koje je također opremljeno opcijskim keramičkim kompozitnim sustavom visokih performansi za uporabu na stazi. Četiri pojedinačna trkaća sjedala sa sigurnosnim pojasevima u četiri točke nude vozaču i timu liječnika najbolju moguću podršku i sigurnost.

Oba sigurnosna vozila imaju dva dodatna zaslona u unutrašnjosti. Jedan prikazuje trenutnu TV sliku emitiranja utrke. Drugi zaslon prikazuje trenutni položaj na stazi pojedinih trkaćih automobila na grafičkom prikazu. Uz to, oba sigurnosna vozila opremljena su krovnim nosačima od ugljičnih vlakana, posebno razvijenim od strane AMG-a, u kojima se nalazi obavezno bljeskajuće svjetlo.

Tijekom utrke službeni medicinski automobil FIA-inog Svjetskog prvenstva Formule 1 i službeni sigurnosni automobil stoje jedan do drugog u pitlejnu u stanju pripravnosti.