NA PUTU OPORAVKA

Grupa Renault objavila prodajne rezultate za prvo polugodište; rekordan lipanj osigurava ispunjenje ciljeva programa CAFE za 2020.

21.07.2020 u 15:23

Bionic
Reading

U kontekstu pandemije bolesti COVID-19, Grupa Renault u prvoj je polovici godine prodala 1.256.658 vozila, uz snažan oporavak prodaje zabilježen u lipnju, a Renault je u lipnju bio najprodavanija marka u Europi

Zbog pandemije bolesti COVID-19 Grupa Renault obustavila je sredinom ožujka prodaju i proizvodne aktivnosti u većini zemalja, uslijed čega je u prvoj polovici godine prodaja pala za 34,9 posto na 1.256.658 primjeraka, dok je tržište zabilježilo pad od 28,3 posto. Pad prodaje uglavnom je posljedica velikog izlaganja u zemljama u kojima su obustavljene gospodarske aktivnosti i proglašena je karantena.

'Svijet se našao u dosad neviđenoj krizi koja je snažno utjecala na naše poslovanje. Čim je započeo oporavak, naše su se tvornice i prodajna mreža brzo aktivirale kako bismo ispunili potrebe kupaca. Visoka razina potražnje zadržana je i u lipnju zahvaljujući subvencijama koje su ponudile europske države. U drugu polovicu godine ulazimo s velikom količinom narudžbi, zadovoljavajućim stanjem na zalihama, višom cijenom cijele palete modela i ponudom novih inačica E-TECH koja je jedinstvena u svom segmentu i koja je već naišla na dobar odjek kod kupaca' izjavio je Denis le Vot, član izvršnog odbora i viši potpredsjednik odjela prodaje i regija Grupe Renault.

Električna vozila: ZOE je predvodnik na rastućem tržištu

S više od 42.000 prodanih vozila u prvoj polovici godine prodajni udjel marke Renault povećao se za 38 posto. Potpuno elektični ZOE je najprodavaniji model u Europi. Prodaja je porasla za 50 posto na 37.450 vozila, a u lipnju je zabilježena i rekordan broj narudžbi – čak 11.000 primjeraka. Dolazak Twinga Z.E. i predstavljanje hibridnih motora E-TECH (novi Clio E-TECH, novi Captur E-TECH Plug-in i novi Megane Grandtour E-TECH Plug-in) snažan je vjetar u leđa Grupi na putu ostvarenja ciljeva programa CAFE 2020.

U Europi

Grupa je prodala 623.854 vozila, što je pad od 41,8 posto na tržištu koje bilježi pad od 38,9 posto. Grupa je uspješno obnovila Renaultovu ponudu modela iz B-segmenta (Clio, Captur i ZOE). Sa 102.949 prodanih primjeraka novi Clio bio je najprodavaniji automobil B-segmenta u Europi u prvoj polovici godine.

U prvoj polovici godine Dacia je zabilježila pad od 48,1 posto, sa 161.334 prodanih vozila. Na to je najviše utjecao pad na tržištima koja su snažno pogođena krizom izazvanom koronom.

U lipnju je Grupa u Europi nastavila s prodajnim aktivnostima. Renault je ostvario 10,5 posto udjela na tržištu, što ga čini vodećim proizvođačem na tržištu, a Dacia 3,5 posto udjela. Marka Dacia iskoristila je povratak kupaca u prodajne salone pripremivši raznovrsnu ponudu motora: LPG, benzinske i dizelske.

Izvan Europe, Grupa je posebno velik pad zabilježila na tržištima u Rusiji (-23,3 posto), Indiji (-49,4 posto), Brazilu (-39,0 posto) i Kini (-20,8 posto).

Rusija

U drugoj najvećoj zemlji zastupljenoj u prodaji Grupe prema broju prodanih vozila, Grupa Renault vodeća je na tržištu s ostvarenih 30,2 posto tržišnog udjela, što je povećanje od 1,4 postotna boda. Prodaja je pala za 19,5 posto na tržištu koje bilježi pad od 23,3 posto.

Tržišni udjel marke Renault povećan je za 0,3 postotna boda na 8,1 posto. Arkana je ostvarila značajan uspjeh s više od 7.000 prodanih vozila u prvoj polovici godine, čime je učvrstila Renaultov vodeći položaj na tržištu coupe-SUV-ova u Rusiji.

LADA potvrđuje svoj položaj vodeće marke na ruskom tržištu s 20,8 posto tržišnog udjela, čemu treba dodati 1,3 posto udjela modela NIVA (AVTOVAZ) koji se od srpnja prodaje pod markom LADA. LADA Granta i LADA Vesta dva su najprodavanija vozila u Rusiji.

Indija

Prodaja je pala za 28,7 posto na tržištu koje bilježi pad od 49,4 posto. Renault je ostvario tržišni udjel od 2,8 posto (+0,8 postotnih bodova). U prvih šest mjeseci prodano je gotovo 13.000 primjeraka Tribera. U drugoj polovici godine ponuda Renaultovih modela (Kwid, Duster, Triber) proširit će se potpuno novim SUV-om.

Brazil

Na tržištu koje je zabilježilo pad od 39,0 posto prodaja Grupe pala je za 46,9 posto, ponajprije zbog primjene nove strategije povećanja profitabilnosti i nove cjenovne politike.

Kina

Prodaja Grupe pala je za 21,2 posto na tržištu koje je palo za 20,8 posto. Grupa trenutačno primjenjuje novu strategiju s ciljem preusmjeravanja svoje aktivnosti na laka gospodarska vozila pod markom Brilliance Jinbei Automotive Co, Ltd i električna vozila pod markama eGT New Energy Automotive Co, Ltd (eGT) i Jiangxi Jiangling Group Electric Vehicle Co. Ltd (JMEV).

Južna Koreja

Grupa bilježi rast od 51,3 posto na tržištu koje je poraslo za 6,9 posto zahvaljujući uspjehu novog modela XM3 koji je u četiri mjeseci od predstavljanja u ožujku 2020. prodan u više od 22.000 primjeraka.