U siječnju 2022. u Hrvatskoj je novoregistrirano 2971 novih osobnih automobila, što je 487 komada više nego u proteklom mjesecu prosincu 2021. Škoda kao marka je sada prva, a model s najviše novih registracija u siječnju je Škoda Octavia sa 185 komada
Nakon što smo dobili najnovije podatke o prodaji novih automobila u Hrvatskoj za mjesec siječanj 2022., donosimo vam detaljniju analizu prodajnih rezultata. Zahvaljujući ponovno Promociji Plus imamo detaljne podatke o prodaji, točnije registracijama novih automobila u Hrvatskoj za posljednji mjesec ove godine. Generalno, prvi mjesec ove nove 2022. nam je donio nešto bolje rezultate od prošlogodišnjeg istog mjeseca, i to za tek 56 registracija novih automobila.
Novoregistrirano je ukupno u mjesecu siječnju 2971 novih osobnih automobila, što je 487 komada više nego u proteklom mjesecu prosincu 2021. Uzmemo li u obzir samo mjesec siječanj, to je porast od neznatnih 1,9 posto u odnosu na prošlogodišnji siječanj. Ove prodajne brojke i dalje odražavaju trenutnu situaciju s isporukom novih automobila zbog globalne svjetske situacije s nedostatkom elektroničkih čipova. Naime, isporuka novih automobila sada se zbog ovog problema, ali i materijala općenito, protegnula i na više od godinu dana. No dobra je vijest da postoje naznake da bi se situacija s čipovima mogla stabilizirati prema nekim predviđanjima u trećem kvartalu ove godine.
Škoda, Volkswagen i Kia na vrhu liste najprodavanijih marki
Vrh ljestvice prodaje novih vozila nakon mjeseca siječnja je tako pripao Škodi, koja sa ukupno 365 automobila drži 12,29 posto tržišta. Da podsjetimo, ukupno je Škoda 2021. držala 10,09 posto tržišta. Na drugom je mjestu je sada Volkswagen sa 347 vozila ili 11,68 posto tržišta. Usporedimo li samo prvi mjesec 2021. onda vidimo da je dosad neprikosnoveno vodeća marka na hrvatskom tržištu isporučila ove godine u istom mjesecu čak 302 vozila manje. Naravno, ovdje se ne radi o nekom dramatičnom padu interesa domaćih kupaca za ovu marku, već je riječ najvjerojatnije o produženom roku isporuke novih automobila kupcima zbog nedostatka potrebnih komponenti. Na trećem mjestu je sada Kia sa 224 vozila ili 7,54 posto tržišta. Prve tri marke drže ukupno 31,51 posto udjela na tržištu novoregistriranih novih automobila u 2022-toj.
Škoda Octavia na prvom mjestu najprodavanijih modela, Dacia Duster drugi, a VW T-Roc treći
Prema podacima o registracijama novih automobila 2021., Škoda Octavia je bila na drugom mjestu s prodanih 1855 primjerka. Sada je u siječnju izbila na prvo mjesto sa 185 komada (6,23 posto od ukupnog broja automobila). Drugi na listi najprodavanijih u mjesecu siječnju je Dacia Duster sa 114 komada. Treći na listi je VW T-Roc sa 103 komada (u dvanaest mjeseci 2021. je bio 6. s ukupno 1116 komada), Jeep Compass je na visokom četvrtom mjestu s 94 komada (2021. je nije bio među prvih 20 najprodavanijih modela), dok je peti na ljestvici najprodavanijih modela i dalje Dacia Sandero sa 78 prodanih komada.
Prodaja marki prema tipu goriva u siječnju 2022.
U gornjoj tablici možemo vidjeti preferencije hrvatskih kupaca što se tiče vrste pogonskog goriva u 2022-toj. Ukupno je prošle godine prodano 40 različitih marki automobila, što je za jednu manje nego u 2020., a u prvom ovogodišnjem mjesecu imamo 37 različitih marki.
Ne ulazeći u pojedinu marku, a rezultati su posve jasni za svaku od marki na našem tržištu, u ukupnim rezultatima za siječanj 2022. dominiraju i dalje Otto automobili ili kolokvijalno govoreći, automobili na benzin sa 1477 komada ili 49,7 posto ukupnog tržišta prodanih novih automobila. Uzmemo li cijelu prošlu 2021. godinu benzinaca je bilo 53,2 posto svih novih prodanih automobila. Automobili s dizelskim motorom su i dalje na drugom mjestu sa 659 komada ili 22,2 posto. Cijele 2021. godine je postotak dizelskih automobila u ukupnom broju svih automobila bio neznatno veći; 23,7 posto.
Na trećem mjestu su i dalje hibridni automobili sa 584 komada ili 19,7 posto. Ovdje primjećujemo veći porast hibridnih automobila u odnosu na cijelu 2021., kada je taj udio 15,6 posto (u 2020. je taj udio bio samo 6,9 posto). Razloga za optimizam itekako ima, a top 3 najprodavanije marke su redom: Toyota (91) Suzuki (88), i Audi (67).
Slijede automobili čiji motori koriste ukapljeni naftni plin (UNP ili na engleskom LPG) sa 142 komada ili 4,8 posto. U ovoj kategoriji smo na identičnom postotku od 4,4 posto kao u cijeloj prošloj 2021. godini. 2020. godine, je prodano ukupno 717 komada ili 2,0 posto. Listu predvodi Dacia sa 119 komada, a tu je još samo Renault sa 23 komada. Treba reći da su ove dvije sestrinske marke i jedini koji zasad prodaju dvogorivne motore u prvoj ugradnji, odnosno u tvornici proizvođača.
Potpuno električnih automobila u cijeloj protekloj godini je prodano 1373 primjeraka i oni su činili 3,0 posto hrvatskog tržišta prema tipu goriva. Ovdje možemo primjetiti dvostruko bolji rezultat u odnosu na cijelu 2020., kada je njihov udio bio 1,5 posto s 539 komada. U prvom mjesecu 2022. je prodano, odnosno isporučeno i novoregistrirano ukupno 109 komada, što je 3,7 posto ukupnog tržišta.
Treba reći i da je vodeći proizvođač po prodaji potpuno električnih automobila na našem tržištu u 2021. bio Renault s 466 komada, slijedila je Tesla s 234 komada i Volkswagen sa 172 komada. Na četvrtom i petom mjestu su bili Škoda sa 117 komada i Hyundai s 99 komada. Sada, u siječnju je vodeća marka u ovoj kategoriji Volkswagen sa 17 komada, Opel je drugi sa 16, a Renault treći sa 15 komada, dok su vrlo blizu tome još Dacia sa 14, Škoda sa 12 te Audi sa 11 komada samo u siječnju. Ukupno je 15 proizvođača (od 37 marki u siječnju 2022.) isporučilo potpuno električne automobile svojim kupcima u siječnju ove godine, a najveći je dio onoh automobila koji su bili naručeni još za vrijeme poticajnih mjera Fond za zaštitu okoliša prošle godine.
Prodaja prema županijama
I na kraju, prodajni rezultati prema županijama za siječanj 2022. izgledaju ovako; u Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji novoregistrirano je očekivano najviše automobila, 1311 komada ili 44,13 posto (u 2021. 42,96 posto) od ukupne količine prodanih osobnih automobila. Na drugom mjestu je Primorsko-goranska županija s 231 komada novoregistriranih novih automobila ili 7,78 posto hrvatskog tržišta (u 2021. je to bilo 7,28 posto). Treće mjesto je zauzela Splitsko-dalmatinska županija sa 226 komada ili 7,61 posto (u cijeloj 2021. 7,57 posto). Prošle godine je na posljednjem mjestu bila Ličko-senjska županija, a tako je i nakon dobivenih rezultata za siječanj 2022., sa 13 prodanih automobilom ili 0,44 posto tržišta. U postotcima je ovo izjednačenje rezultata iz 2020. kada su imali identični udio u cijelom tržištu novih automobila u Hrvatskoj od 0,44 posto tržišta.