U svibnju je u Hrvatskoj novoregistrirano 4186 novih osobnih automobila, što je 284 komada manje nego u proteklom mjesecu travnju. Volkswagen je kao marka prvi, a model s najviše novih registracija u svibnju je i dalje Dacia Duster sa 170 primjeraka
Nakon što smo dobili najnovije podatke o prodaji novih automobila u Hrvatskoj za mjesec svibanj, donosimo vam detaljniju analizu prodajnih rezultata. Zahvaljujući ponovno Promociji Plus imamo detaljne podatke o prodaji, točnije registracijama novih automobila u Hrvatskoj za peti mjesec ove godine. Generalno, svibanj nam je donio nešto lošije rezultate od prošlogodišnjeg istog mjeseca, i to za 297 registracija novih automobila.
Novoregistrirano je ukupno u svibnju 4186 novih osobnih automobila, što je 284 komada manje nego u proteklom mjesecu. Uzmemo li u obzir samo mjesec svibanj, to je pad od 6,6 posto u odnosu na prošlogodišnji svibanj. Ove prodajne brojke i dalje odražavaju trenutnu situaciju s isporukom novih automobila zbog globalne svjetske situacije s nedostatkom elektroničkih čipova, ali i ratnih zbivanja u Ukrajini. Naime, isporuka novih automobila sada se zbog ovog problema, ali i materijala općenito, protegnula i na više od godinu dana. No dobra je vijest da postoje naznake da bi se situacija s čipovima mogla stabilizirati prema nekim predviđanjima u trećem kvartalu ove godine. Ipak, situacija s ratom u Ukrajini je dovela do zabrinutosti potencijalnih kupaca novih automobila, ali s druge strane i velike količine automobila prethodno namijenjenih Rusiji mogle bi se preraspodijeliti na mnoge zemlje, pogotovo ako se zna da su rokovi isporuke novih automobila kupcima dugi i preko godinu dana zbog gore navedenih problema s čipovima.
Volkswagen, Kia i Škoda na vrhu liste najprodavanijih marki
Vrh ljestvice prodaje novih vozila nakon mjeseca travnja i dalje pripada Volkswagenu, koji sa ukupno 1887 automobila drži 10,24 posto tržišta. Na drugom je i dalje Kia sa 1659 vozila ili 9,01 posto tržišta. Na trećem mjestu je i dalje Škoda sa 1588 vozila ili 8,62 posto tržišta. Prve tri marke drže ukupno 27,87 posto udjela na tržištu novoregistriranih novih automobila u 2022-toj.
Dacia Duster na prvom mjestu najprodavanijih modela, Škoda Octavia druga, a Dacia Sandero treći
Prvi na listi najprodavanijih modela nakon pet mjeseci ove godine je Dacia Duster sa 641 komadom (3,48 posto tržišta). Prema podacima o registracijama novih automobila 2021., Škoda Octavia je bila na drugom mjestu s prodanih 1855 primjerka. Sada je nakon svibnja na drugom mjestu sa 540 komada (2,93 posto od ukupnog broja automobila). Treći na listi je sada Dacia Sandero sa 506 komada ili 2,75 posto tržišta. Volkswagen T-Roc je na četvrtom mjestu sa 489 komada, a Opel Mokka peta na ljestvici najprodavanijih modela sa 472 prodana komada.
Gledamo li samo svibanj 2022., onda vidimo da je Dacia Duster bio najprodavaniji model sa 170 komada. Na drugom mjestu prema prodaji samo u mjesecu svibnju je Opel Corsa sa 158 komada, a na trećem mjestu slijedi Volkswagen T-Roc sa 148 komada. Četvrti je Opel Crossland sa 145 komada, a peto mjesto je zauzeo Dacia Sandero sa 137 komada isporučenih samo u svibnju.
Prodaja marki prema tipu goriva
U gornjoj tablici možemo vidjeti preferencije hrvatskih kupaca što se tiče vrste pogonskog goriva u 2022-toj. Ukupno je prošle godine prodano 40 različitih marki automobila, što je za jednu manje nego u 2020., a nakon pet mjeseci ove godine imamo 41 različitu marku (jedna više nego do kraja travnja).
Ne ulazeći u pojedinu marku, a rezultati su posve jasni za svaku od marki na našem tržištu, u ukupnim rezultatima za svibanj 2022. dominiraju i dalje Otto automobili ili kolokvijalno govoreći, automobili na benzin sa 9818 komada ili 53,3 posto ukupnog tržišta prodanih novih automobila. Uzmemo li cijelu prošlu 2021. godinu benzinaca je bilo 53,2 posto svih novih prodanih automobila. Automobili s dizelskim motorom su i dalje na drugom mjestu sa 3320 komada ili 18,0 posto. Cijele 2021. godine je postotak dizelskih automobila u ukupnom broju svih automobila bio nešto veći; 23,7 posto.
Na trećem mjestu su i dalje hibridni automobili sa 3217 komadom ili 22,0 posto. Ovdje primjećujemo veći porast hibridnih automobila u odnosu na cijelu 2021., kada je taj udio 15,6 posto (u 2020. je taj udio bio samo 6,9 posto). Razloga za optimizam itekako ima, a top 3 najprodavanije marke su redom: Toyota (768) Suzuki (438), i Mazda (380).
Slijede automobili čiji motori koriste ukapljeni naftni plin (UNP ili na engleskom LPG) sa 837 komada ili 4,5 posto. U ovoj kategoriji smo na neznatno višoj razini jer je u cijeloj prošloj 2021. godini taj postotak iznosio 4,4 posto. 2020. godine je prodano ukupno 717 komada ili 2,0 posto. Listu predvodi Dacia sa 768 komada, a tu je još samo Renault sa 69 komada (riječ je naravno o istom motoru iz Alijanse). Treba reći da su ove dvije sestrinske marke i jedine koji zasad prodaju dvogorivne motore u prvoj ugradnji, odnosno u tvornici proizvođača.
Potpuno električnih automobila u cijeloj protekloj godini je prodano 1373 primjeraka i oni su činili 3,0 posto hrvatskog tržišta prema tipu goriva. Ovdje možemo primjetiti dvostruko bolji rezultat u odnosu na cijelu 2020., kada je njihov udio bio 1,5 posto s 539 komada. U prvih pet mjeseci 2022. je prodano, odnosno isporučeno i novoregistrirano ukupno 391 primjerak, što je 2,1 posto ukupnog tržišta.
Treba reći i da je vodeći proizvođač po prodaji potpuno električnih automobila na našem tržištu u 2021. bio Renault s 466 komada, slijedila je Tesla s 234 komada i Volkswagen sa 172 komada. Na četvrtom i petom mjestu su bili Škoda sa 117 komada i Hyundai s 99 komada.
Sada, nakon svibnja je vodeća marka u ovoj kategoriji Renault sa 65 komada, Dacia s modelom Spring sa 58 komada je druga, Audi je treći sa 48, a Opel četvrti s 41 komadom, slijede Volkswagen sa 40 komada te Škoda sa 25. Ukupno je 21 proizvođač (od 41 marke u prvih pet mjeseci 2022.) isporučio potpuno električne automobile svojim kupcima ove godine. Pretpostavljamo da je jedan dio onih automobila koji su bili naručeni još za vrijeme poticajnih mjera Fond za zaštitu okoliša prošle godine. I da, nove poticajne mjere nas ponovno očekuju ove godine, pa se stoga požurite ukoliko ste zainteresirani za kupnju potpuno električnih ili plug-in hibridnih automobila.
Prodaja prema županijama
I na kraju, prodajni rezultati prema županijama za 2022. izgledaju ovako; u Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji novoregistrirano je očekivano najviše automobila, 8360 komada ili 45,39 posto (u 2021. 42,96 posto) od ukupne količine prodanih osobnih automobila. Na drugom mjestu je Splitsko-dalmatinska županija sa 1468 komada ili 7,97 posto hrvatskog tržišta novoregistriranih novih automobila (u cijeloj 2021. 7,57 posto).
Primorsko-goranska županija sa 1463 komada novoregistriranih novih automobila ili 7,94 posto hrvatskog tržišta (u 2021. je to bilo 7,28 posto) drži treće mjesto. Prošle godine je na posljednjem mjestu bila Ličko-senjska županija, a tako je i nakon dobivenih rezultata prvih pet mjeseci 2022., sa 70 prodanih automobila ili 0,38 posto tržišta.