uoči premijere

Novi VW Passat Variant na završnim probnim vožnjama: Deveta generacija će biti veća, udobnija i kvalitetnija

13.07.2023 u 09:38

Bionic
Reading

Zahvaljujući platformi MQB evo dostupne su različite vrste pogona. U ponudi će biti s dizelskim motorima s turbopunjačem (TDI), benzinskim motorima s turbopunjačem (TSI), djelomično hibridnim benzinskim motorima s turbopunjačem (eTSI) i plug-in hibridnim sustavima (eHybrid)

Novi Passat Variant proslavit će svoju svjetsku premijeru krajem kolovoza, a Volkswagen sada objavljuje prve preliminarne pojedinosti o sljedećoj generaciji Passata. Novi model opremljen je cijelim nizom inovacija, kao što su intuitivni koncept zaslona i rukovanja, visokokvalitetna unutrašnjost, novi sustav adaptivne regulacije voznog postroja, vrhunska sjedala i plug-in hibridni pogoni s dosegom na električni pogon do 100 kilometara.

Novi Passat Variant bit će uveden na tržište tijekom prvog tromjesečja 2024. godine. On predstavlja devetu generaciju jednog od najuspješnijih automobila srednje veličine na svijetu, a odlikuje se 50-godišnjom poviješću i više od 30 milijuna prodanih primjeraka.

Tijekom procesa dizajna novog modela Passat Variant Volkswagen jeu cijelosti iskoristio potencijal najnovije razvojne faze modularne poprečne platforme – čija kratica glasi MQB evo. Kai Grünitz, član upravnog odbora marke nadležan za područje razvoja: 'Novim Passatom veliku smo važnost pridali visokoj razini udobnosti tijekom vožnje i putovanja, koju će kupci smjesta osjetiti. Ona se, između ostalog, postiže duljim međuosovinskim razmakom i novom adaptivnom regulacijom voznog postroja s amortizerima s dva ventila. Istovremeno, naš novi zaslon i koncept rukovanja vrlo su intuitivni. Sjedala s funkcijom masaže i regulacijom klime oličenje su premium standarda u unutrašnjosti vozila.'

Arhitektura unutrašnjosti redizajnirana je na temelju novog koncepta

Zahvaljujući visokokvalitetnim materijalima i učinkovitoj zvučnoj izolaciji ukupna razina kvalitete i udobnosti podiže se na sasvim novu razinu. Opcijski će biti dostupna ergoActive prednja sjedala. Ona imaju električno namještanje (u do 14 položaja, ovisno o modelu i opremi) te različito konfigurirane funkcije masaže i klimatizacijske funkcije.

Novi zaslon i koncept rukovanja

U novoj arhitekturi unutrašnjosti modela Passat Variant sustavno su se provela unapređenja koja su marki Volkswagen predložili njezini kupci, i to s ciljem da se rukovanje učini što intuitivnijim. Passat Variant će stoga biti uveden na tržište s novorazvijenim cockpitom i novim infotainment sustavom.

Veličina novog standardnog infotainment zaslona iznosi 32 cm (12,9 inča). Varijanta od 38 cm (15 inča) bit će dostupna opcijski ili ovisno o opremi. Dodirni kliznici s pozadinskim osvjetljenjem smješteni su ispod zaslona infotainment sustava i upotrebljavaju se za prilagodbu funkcija, npr. temperature u unutrašnjosti i jačine zvuka. Također, Volkswagen će opcijski nuditi novi Head-up zaslon koji projicira informacije na vjetrobransko staklo, a time i u virtualni prostor ispred vozila. Osim toga, višenamjensko kolo upravljača ponovno ima dva gumba – kako bi rukovanje bilo još jednostavnije.

VW Passat Variant
  • VW Passat Variant
  • VW Passat Variant
  • VW Passat Variant
  • VW Passat Variant
  • VW Passat Variant
    +62
VW Passat Variant Izvor: Promo fotografije / Autor: ingo barenschee

Više prostora u stražnjem dijelu vozila

Novi Passat Variant puno je veći od svojeg prethodnika. Nova dužina (povećanje od 14 cm) povećava prostor za noge dodatnih 5 cm. Kapacitet prtljažnika također je povećan za 40 litara i iznosi 690 litara (u slučaju utovara do visine leđnih naslona stražnjih sjedala) odnosno za 140 litara i iznosi 1920 litara kada su stražnja sjedala preklopljena.

Novi DCC Pro i integracija sustava Vehicle Dynamics Manager

Brojne pojedinačne mjere poboljšavaju pogonski sustav novog modela: povećana krutost nagiba i bolje upravljanje poprečnom silom stražnje osovine s četiri spone (čime se ostvaruje bolja stabilnost stražnje osovine, a time i veća sigurnost tijekom vožnje), novi elektromehanički sustav upravljanja, izmijenjeni poprečni stabilizatori i amortizeri te prilagodbe za različite naplatke kotača. Izravniji omjer upravljanja i duži međuosovinski razmak modela Passat Variant dodatno se pozitivno odražavaju na karakteristike vožnje.

Također, Volkswagen nudi još napredniju generaciju adaptivne regulacije voznog postroja u svojem bestseleru: opcijski DCC Pro s amortizerima s dva ventila. Taj sustav neprestano reagira na površinu ceste i situaciju u vožnji te u obzir uzima parametre kao što su regulacije upravljanja, kočenja i ubrzanja. Idealna amortizacija izračunava se za svaki kotač, a amortizeri se namještaju u djeliću sekunde. Vozač ima mogućnost prilagodbe sustava DCC svojim individualnim preferencijama – od iznimno komforne do iznimno sportske postavke. Drugim riječima: za veću udobnost i bolju dinamiku.

Sustav Vehicle Dynamics Manager također je dio serijske opreme. To je sustav MQB platforme koji je svoj debi proslavio u trenutačnoj verziji modela Golf GTI. Taj sustav upravlja funkcijama elektroničkih blokada diferencijala (XDS) i poprečnim dinamičkim komponentama kontroliranih amortizera u sustavu DCC Pro. Zahvaljujući sustavu Vehicle Dynamics Manager upravljanje je neutralnije, stabilnije, agilnije i preciznije uz regulacije kočenja za svaki pojedinačni kotač i prilagodbu tvrdoće amortizera ovisno o kotaču.

Za snažno osvjetljenje ceste

U paketima s premium specifikacijama model Passat Variant bit će u ponudi s novom generacijom IQ.LIGHT Matrix LED glavnih svjetala. Ta snažna svjetla ravnija su od onih na prethodnoj verziji te imaju novi, visokoučinkoviti glavni snop svjetala, čiji doseg iznosi oko 500 metara. U stražnjem je dijelu vozila ovaj model opremljen kontinuiranom vodoravnom LED trakom za komplet stražnjih svjetala.

Pogonski sklopovi: TDI, TSI, eTSI i eHybrid

Zahvaljujući platformi MQB evo za novi Passat Variant dostupne su različite vrste pogona. U ponudi će biti s dizelskim motorima s turbopunjačem (TDI), benzinskim motorima s turbopunjačem (TSI), djelomično hibridnim benzinskim motorima s turbopunjačem (eTSI) i plug-in hibridnim sustavima (eHybrid).

Doseg u električnom pogonu novih plug-in hibrida povećan je, ovisno o opremi, do 100 km u usporedbi s prethodnicima. Također, AC punjenje bit će brže kod svih verzija eHybrid, a DC punjenje također će prvi put biti moguće u okviru serijske opreme.