Vision 357 Speedster temelji se na tehnologiji Porschea 718 GT4 e-performance. Dakle, električni motori i baterijska tehnologija dolaze iz Mission R, a šasija iz 718 GT4 Clubsport
Ove godine Porsche slavi svoj 75. rođendan, pa je posve razumljivo i očekivano da će predstaviti nekoliko prigodnih modela svojih supersportskih automobila, po čemu je ova marka poznata i priznata u cijelom svijetu. Tako je i s modelom Porsche Vision 357 Speedster. Ovaj novi konceptni automobil sestrinski je model zatvorenog Porsche Vision 357 coupé s kojim je proizvođač sportskih automobila pokrenuo vlastitu proslavu obljetnice.
U smislu dizajna, hommage modelu 356, tehnološki potpuno električni Porsche Vision 357 Speedster temelji se na modelu 718 GT4 e-Performance. Za pogon je zadužen motor od 320 kW (435 KS) sprijeda i jedinica od 480 kW (653 KS) straga. Ukupna snaga od 800 KW (1088 KS) moguća je kratko vrijeme, dok je kontinuirana snaga 500 kW (680 KS). Za napajanje, Porsche se oslanja na bateriju od 80 kWh i sustav od 900 volti za brzo punjenje. Ubrzanje od 0 do 100 km/h je debelo ispod 3 sekunde.
Sve u svemu, Porsche je predstavio više od 15 novih i klasičnih modela na imanju Duke of Richmond u West Sussexu. Jedan od vrhunaca je 356 No. 1 Roadster, prvi sportski automobil marke. Šest pobjednika Le Mansa također je bilo izloženo prisutnim ljubiteljima motorsporta.
'Porsche Vision 357 naklon je prvoj liniji modela Porsche, sportskom automobilu iz snova Ferryja Porschea. A budući da se 356 urezao u kolektivnu memoriju marke i kao kabriolet i kao coupé, ista logika vrijedi i za konceptni automobil: mogu postojati samo dva,' kaže Michael Mauer, potpredsjednik Style Porschea. 'Porsche Vision 357 Speedster utjelovljuje bit marke. Užitak u vožnji i dinamika vožnje u kombinaciji s izrazito purističkim oblikom. Kao i kod Mission X koji smo predstavili prije samo nekoliko tjedana, ovaj model pokazuje da čak i sa svježim dizajnerskim genima, Porscheov DNK blista.'
Vision 357 Speedster temelji se na tehnologiji Porschea 718 GT4 e-performance. Dakle, električni motori i baterijska tehnologija dolaze iz Mission R, a šasija iz 718 GT4 Clubsport. Nakon svjetske premijere na Goodwood Festivalu brzine, dizajnerska studija bit će izložena na ovogodišnjem Rennsport Reunionu u SAD-u krajem rujna.
Vanjski dizajn: skraćeno prednje vjetrobransko staklo i jednostrani poklopac na mjestu suvozača
Konceptni automobil ima zdepasto, skraćeno vjetrobransko staklo koje je tipično za speedster, dajući još veći naglasak monolitnoj karoseriji automobila. Na desnoj strani automobila nalazi se tzv. toneau poklopac koji je nekada bio uobičajen na sportskim automobilima s otvorenim krovom. Naslon za glavu vozača djeluje lebdeći u zraku zbog tehnički dizajniranog karbonskog elementa iza njega u slučaju prevrtanja. Iza toga su vrata otvora za punjenje i 'sidro' za gornji dio klasičnog speedstera.
Dvobojni koncept s dva siva tona Marble Grey i Grivelo Grey Metallic inspiriran je povijesnim pretečama motorsporta, kao što su prednji blatobrani koji su se koristili za zaštitu od kamenja koje leti u scenarijima utrka i prednja krila, koja imaju tamniju metalik boju. Prednji kotači također su obojeni u sivu metalik boju Grivelo. To je nadopunjeno kontrastima u Miami plavoj boji, na primjer na mehanizmima za brzo otpuštanje na omotanom prednjem poklopcu motora.
Obljetnički logo s velikim '75' i dvije godine '1948' i '2023' sadrži Grivelo Grey Metallic i Miami Blue - svježu alternativu dekorativnim elementima coupéa Vision 357, gdje je crvena korištena kao dodatna boja. Iznad toga su jednorozi u komičnom stilu ispred stražnjih kotača.
Mitsko stvorenje nacrtali su Porscheovi dizajneri posebno za konceptni automobil, koji su također stavili ruku na prodoran logo 'Speedster'. Kamere zamjenjuju vanjska ogledala. Kao i kod klasičnih prethodnika, nisu postavljeni na vratima, već malo naprijed na blatobranima. U modelu 357 s otvorenim krovom, oni imaju novi, aerodinamički optimizirani oblik koji podsjeća na krila.
Ostali detalji vanjskog dizajna poznati su iz sestrinskog konceptnog automobila: svjetlosni pečat s četiri točke na prednjoj strani ima okrugli dizajn koji asocira na Porsche 356. Stražnja svjetla smještena su iza šarenog niza točaka mljevenih u samoj karoseriji. Još jedan znak prve Porscheove linije modela je vertikalni uzorak rešetke na stražnjoj strani. Treće svjetlo kočnice integrirano je u dizajn rešetke.
Široki trag kotača ostavlja snažan dojam i povećava stabilnost u vožnji. Kotači od 20 cola izrađeni su od magnezija i opremljeni su poklopcima od karbonskih vlakana i središnjim maticama. Vizualno, oni također podsjećaju na legendarni Porsche kotač: 356 A i 356 B s bubanj kočnicama imali su naplatke s izrazito velikim krugom vijaka od 205 mm.
Dizajn interijera: puristički, reducirani kokpit
Interijer je sveden na ono bitno i potpuno prilagođen vozaču. Nisko postavljen položaj sjedala suštinski je sportski. CFRP školjkasta sjedala integrirana je u monokok. Vozač sjedi na jastučićima presvučenim Racetexom i čvrsto ga drži sigurnosni pojas u šest točaka s pojasom Miami Blue. Instrumentna ploča nalazi se na vrhu stupa upravljača kao prozirna površina. Trkaći upravljač daje primjer lakoće, dok amortizer djeluje kao da visi. Pojedinačne kontrole, u međuvremenu, vraćaju se naglašenu boju Miami Blue izvana.
Cijela je armaturna ploča presvučena karbonskim tkanjem. Kao alternativa konvencionalnom pretincu za rukavice, Miami Blue trake u gornjem desnom dijelu mogu se koristiti za pričvršćivanje dodataka. Jednostavne trake od tkanine zamjenjuju konvencionalne ručke na vratima. Ovaj detalj iz trkaćeg miljea štedi na težini.
Parada ikona: drugi modeli Porschea na Festivalu brzine
Vision 357 je vrhunac Porschea u Goodwoodu, ali daleko od toga da je jedini raritet od proizvođača sportskih automobila koji će biti na raspolaganju za događaj. Porsche će u West Sussex dovesti više od 15 novih i klasičnih modela. Posebna Porsche parada uspinjat će se dva puta dnevno na poznato brdo na Festivalu brzine. Slavni startni grid predvodit će 356 No. 1 Roadster. Slijedit će ga trkaća verzija 928 'Trigema' iz 1983., Cayenne Transsyberia, 959, 911 Turbo S (tip 993) i vrlo posebna 911 Carrera S (991). Ovaj jedinstveni model bio je milijunti 911 proizveden od pojave legendarnog sportskog automobila 1963.
Porsche će također proslaviti 100. obljetnicu 24 sata Le Mansa u Goodwoodu. Uostalom, marka drži rekord od 19 ukupnih pobjeda. Porsche će također pokazati tri prvaka u klasi i tri ukupna pobjednika, između ostalih, u Goodwoodu. To uključuje 718 W-RS Spyder (pobjednik 2,0-litrene klase 1961.), 935 Martini (pobjednik klase 1976.) i 911 RSR u dizajnu 'Pig' (pobjednik GTE Pro klase 2018.). Trio ukupnih pobjednika uključuje 936/81 Spyder, 911 GT1 '98 i 919 Hybrid iz 2017.
Nakon premijera na svečanostima obilježavanja '75 godina Porscheovih sportskih automobila', 718 Spyder RS i Mission X po prvi će put biti predstavljeni široj javnosti u Goodwoodu. Razvoj purističkog roadstera, 718 Spyder RS, bio je posvećen maksimalnom užitku vožnje na zavojitim seoskim cestama. Konceptni automobil Mission X spektakularna je reinterpretacija hiperautomobila, s vratima u stilu Le Mansa koja se otvaraju prema gore i naprijed, te učinkovitim električnim pogonskim sklopom visokih performansi.
Uz ostale aktualne modele proizvođača sportskih automobila iz Stuttgarta, posjetitelji Goodwooda imat će priliku vidjeti i dizelski traktor Porsche 'Junior 108'. Budući da su paralelno s proizvodnjom Porschea 356, narudžbe za razvoj kupaca bile sastavni dio portfelja tvrtke. Između 1949. i srpnja 1963. proizvedeno je oko 120.000 traktora po licenci s imenom Porsche.
Festival brzine u Goodwoodu
Britanski Sunday Times opisao je legendarni uspon na brdo na Festivalu brzine kao 'križanac između Velike nagrade Monaka i Royal Ascota'. Zahtjevna staza obrubljena balama sijena, staza od 1,86 km izazov je za vozača i automobil. Staza prolazi kroz imanje Goodwood Housea, imanja Charlesa Henryja Gordon-Lennoxa, 11. vojvode od Richmonda.
Strastveni entuzijast motorsporta osnovao je Goodwood Festival of Speed 1993. Oko 180.000 ljubitelja motorsporta svake godine prisustvuje događaju za povijesne i moderne trkaće automobile na mjestu u West Sussexu u južnoj Engleskoj. Povodom obilježavanja 75. obljetnice marke Porsche, skulptura umjetnika Gerryja Judaha bit će središnji dio Festivala brzine.