DO 2030.

Razdor među članicama EU zbog ograničavanja emisije CO2 u prometu

09.10.2018 u 15:26

Bionic
Reading

Europska unija ima cilj - smanjiti razinu emisije CO2 do 2030 za 40 posto u odnosu na razine iz 1990. Put do ovog cilja je dug i težak, a njegovo ostvarivanje ponajviše koći sektor transporta koji nakon višegodišnje silazne putanje - jedini bilježi rast emisije CO2

Razlog je jednostavan. Nakon afere Dieselgate drastično je pala prodaja dizelskih automobila koji imaju nižu emisiju CO2 od benzinaca, a istovremeno su kupci poludjeli za većim i težim SUV-ovima i crossoverima koji, u odnosu na limuzine i kompakte, troše više goriva te samim time emitiraju veće stope CO2.

Sve ovo ne zanima previše europske birokrate koji planiraju do zacrtanog cilja doći milom ili silom.

Tako su europski zakonodavci minulog tjedna odlučili postrožiti limite za emisiju CO2 osobnih automobila i gospodarskih vozila s planiranih 30 posto do 2030 (u odnosu na 2021) na - 40 posto.

Njemačka, kao zemlja s najsnažnijom automobilskom industrijom pristala je na 30-postotno smanjenje, dok zemlje članice poput Francuske i Nizozemske žele uvođenje 40 postotnog limita.

Austrija, koja trenutno predsjeda Vijećem Europske unije pokušava progurati kompromisnih 35 posto kako bi zadovoljila svih 28 zemalja članica.

Mercedes GLE
  • Mercedes Vision EQ Silver Arrow
  • Mercedes B-klasa
  • Mercedes B-klasa
  • BMW Z4
  • BMW serija 3
    +27
Mondial De L’Auto 2018 Izvor: Pixsell / Autor: Uli Deck/DPA/PIXSELL

Rasplet situacije zasad se ne nazire, posebice stoga što se mnoge zemlje, između ostalog i Španjolska, još uvijek nisu priklonile nijednom taboru.

Izvori unutar EU tvrde kako bi Njemačka uz pomoć članica istočnoeuropskih zemalja mogla progurati svoju volju čime bi se zaštitila kompetitivnost automobilske industrije i radna mjesta.

Kako bi se novi zakon formalizirao morat će ga, nakon dogovora, potvrditi dva preostala zakonodavna tijela EU - Europska komisija i Europski parlament.