NOVA VREMENA

Ručne kočnice gube bitku s električnim

20.09.2018 u 10:57

Bionic
Reading

Manualne kontrole vozila sve sviše prepuštaju prostor automatizmu. Tako smo kod novih automobila svjedoci sve češćeg izbacivanja ručnih mjenjača u korist automatika, a istu sudbinu doživljavaju i ručne parkirne kočnice

CarGurus piše kako u Velikoj Britaniji svega 37 posto automobila dolazi s ručnim parkirnim kočnicama, te da samo dvoje proizvođača - Suzuki i Dacia, nude ručnu kočnicu na svim svojim modelima.

Popis proizvođača bez ijednog modela s ručnom parkirnom kočnicom je trostruko duži. Čine ga Audi, Jaguar, Land Rover, Lexus, Mercedes i Porsche.

Broj novih automobila s ručnim parkirnim kočnicama najvjerojatnije će se i dalje smanjivati u korist onih s elektronskom parkirnom kočnicom, pa su velike šanse da neki mladi vozači neće nikad osjetiti prednosti ovog rudimentarnog sustava koji u vještim rukama pruža neizmjerno vozačko zadovoljstvo.

Prednosti, doduše, imaju i elektronske parkirne kočnice koje se automatski otpuštaju pri startu, standardno nude pomoć zadržavanjem automobila na usponu, ne zauzimaju puno mjesta, te su fizički jednostavnije za aktivaciju i deaktivaciju i sigurnije drže automobil na mjestu.

Koju parkirnu kočnicu biste vi radije imali u novom automobilu - možete nam odgovoriti u priloženoj anketi.

Ferrari Monza
  • Ferrari Monza
  • Ferrari Monza
  • Ferrari Monza
  • Ferrari Monza
  • Ferrari Monza
    +9
Ferrari Monza SP1 i SP2 Izvor: Promo fotografije / Autor: Ferrari