O padajućoj popularnosti klasičnih limuzina možda najbolje svjedoče tržišni podaci BMW-ovog najvažnijeg automobila - serije 3. Dok su prije svega desetak godina Bavarci prodavali oko 300.000 primjeraka ove limuzine godišnje, minule 2017 nije isporučeno niti 130.000 ‘trojki’
Da stvar bude gora za BMW, prodajnim rezultatima seriju 3 prestigli su Mercedes C-klase i Audi A4. Od novog modela se zato puno očekivalo, a sudeći prema fotografijama i tehničkim podacima - čini se da smo puno i dobili.
Nova trojka primjetno je veći automobil od prethodnika s čak 85 mm većom duljinom i 16 mm većom širinom. 4.709 mm dugačak automobil ima i 41 mm duži međuosovinski razmak, što je najviše u klasi te bi se trebalo odraziti na veći komfor putnika, poglavito onih straga. Interesantno je istaknuti kako je unatoč povećanju dimenzija nova serija3 u prosjeku čak 55 kilograma lakši automobil od onog koji zamjenjuje.
Serija 3 kodne oznake G20 bit će i znatno opremljeniji model. Standardno je tu Active Guard Plus sustav koji objedinjuje funkcije limitatora, nadzora mrtvog kuta, kontrole kretanja automobila unutar iste trake, prepoznavanje pješaka i autonomnog kočenja u gradu, te tempomata s funkcijom autonomnog kočenja.
Nova serija 3 moći će i razgovarati s korisnicima putem osobnog asistenta kojeg pokrećemo pozdravom ‘hej BMW’. Sustavu je moguće nadjenuti i ime, a s korištenjem se unapređuje tako što uči na vozačevim navikama. Osobnog asistenta moguće je tražiti najbrži put do destinacije, aktivaciju klimatizacijskih funkcija, pa čak i upitati je li razina ulja u motoru zadovoljavajuća.
Što se motora i pogona tiče, nova serija 3 inicijalno će biti dostupna s pet jedinica. Tu su benzinci 320i sa 180 KS i 330i s 255 KS, te dvolitreni dizelaši 318d sa 150 KS i 190 KS, te zasad jedini šesterocilindraš u ponudi 330d sa 165 KS.
Dvolitreni dizelaš u početku će biti jedini model s pogonom na sva četiri kotača, no BMW će tijekom iduće godine proširiti paletu dostupnih motora i pogona. Početna cijena za 320d s osnovnim paketom opreme iznosit će 37.900 eura u Njemačkoj.