TEST

Vozili smo europski automobil godine: Peugeot 208 zasluženo je trijumfirao!

05.03.2020 u 10:05

Bionic
Reading

Cjelokupna ponuda pogonskih agregata Peugeota 208 i prekrasan dizajn zasluženo su donijeli ovom mališanu prestižnu nagradu Car of the Year 2020 za europski automobil godine

Kad je Peugeot 208 prije samo koji dan osvojio prestižnu nagradu kao europski automobil godine za 2020., testni model ovog gradskog automobila iz B segmenta dobio je auru koja krasi samo one najbolje koji se u ovome trenutku nalaze na tržištu. Kad se usto na jednotjednom testu nađe i model oznake GT line PureTech 100 S&S BVM6, onda svaki zaljubljenik u vozila dodatno uključi sva osjetila.

Nisu prošla ni tri mjeseca od hrvatske premijere druge generacije Peugeota 208, a već su ga mnogi proglasili, barem prema izgledu, i jednim od najljepših malih gradskih automobila. Sam model 208 na tržište je izašao još 2012., točnije njegova prva generacija kodnog naziva A9, koja je izgrađena na PSA-inoj platformi PF1. No priča o genezi ovog modela seže još u davnu 1983. i vezana je uz model 205. Upravo je taj model gradskog malog automobila bio uporište, zbog svojih, između ostalog, sjajnih prodajnih rezultata, za daljnji razvoj ovog koncepta automobila francuskog proizvođača. Uslijedio je model 206 1998., model 207 godine 2006., pa spomenuta prva generacija 208-ice šest godina kasnije.

Druga generacija Peugeota 208 predstavljena je prije točno godinu dana na sajmu automobila u Ženevi 2019., ali je ujedno predstavljena potpuno električna izvedba e-208, kao i verzije s klasičnim motorima s unutarnjim izgaranjem, odnosno tri benzinska 1,2-litrena trocilindrična motora te dizelski 1,5-litreni četverocilindrični motor.

Novi Peugeot 208 temelji se na najnovijoj generaciji platforme grupe PSA: CMP (Common Modular Platform). Namijenjena segmentima B i C, ova nova osnova za vozila upotpunjuje platformu EMP2 (Efficient Modular Platform). Sukladno svom nazivu, platforma CMP može se prilagoditi u pogledu više dimenzija vozila, ali i motorizacija. Obuhvaća sve vrste pogona te kupcima omogućuje odabir njihova preferiranog tipa pogonskog sklopa, bez obzira na to žele li termički (benzinski ili dizelski) ili električni motor. U ovogodišnjem izboru Car of the Year 2020 svakako je njegovom trijumfu pogodovala činjenica da jedan model automobila nudi na izbor kupcima upravo onaj tip pogona koji ih najviše privlači. Dobro, električna verzija još nije dostupna, ali i ona uskoro stiže.

Kada govorimo o Peugeotu 208, treba reći da ovaj model dijeli platformu CMP s još dva sestrinska modela; Opel Corsom i DS3 Crossbackom, što je i razumljivo jer su i Opel, DS, ali i Citroën dio PSA grupe. Možda će neki i reći da je danas sve šablonizirano i da zapravo nema originalnosti u mnogim modelima, pogotovo onima koji dijele mnoge zajedničke komponente. Peugeot 208 definitivno je iznimka od tog pravila, a ono što je svakom pametnom ljubitelju automobila posve jasno jest činjenica da se dobra tehnička rješenja mogu beskonačno ponavljati i nikada nećemo posumnjati u nastojanja inženjera i dizajnera da osmisle i proizvedu najbolje što omogućuje današnja tehnologija.

Samim time i razlog korištenja zajedničke platforme više modela automobila opravdano leži u smanjenju troškova proizvodnje (ali ne nauštrb kvalitete, naprotiv), odnosno ekonomičnosti tijekom cjelokupne faze razvoja. Upravo platforma CMP pomaže ograničiti emisije CO2 novog Peugeota 208 zahvaljujući smanjenju težine (30 kg manje u usporedbi s platformom PF1 prethodne generacije 208-ice), poboljšanoj aerodinamici (ravna podnica vozila, elektronički upravljani otvori za zrak), smanjenom otporu pri kotrljanju (gume klase A, smanjeno trenje), optimizaciji pogonskog sklopa (optimizirana izlazna snaga, smanjeno mehaničko trenje, proširenje game mjenjača i optimizacija sustava Stop & Start).

Platforma CMP također osigurava veću razinu udobnosti i sigurnosti: veći akustički i toplinski komfor u vozilu, manje razine vibracija te sustave pomoći u vožnji koji su inače rezervirani za više tržišne segmente i u potpunosti su novi u B segmentu.

Prema vanjskim dimenzijama, novi 208 je duži, širi i niži od prve generacije modela 208. Njegova dužina je 4055 mm (+ 93 mm), širina 1745 mm (+ 6 mm), visina 1430 mm (- 30 mm), a međuosovinski razmak 2540 mm (+ 2 mm). Novi 208 teži između 1055 i 1233 kg (s vozačem), u ovisnosti o tipu motora i razini opreme, a u ove brojke ne računamo i električnu verziju e-208 koja teži od 1530 do 1558 kg, što je razumljivo više s obzirom na električnu bateriju. Naš testni model Peugeot 208 GT line PureTech 100 S&S BVM6 tako je težak između 1165 i 1267 kg, uključujući vozača i ovisno o ugrađenoj opremi.

Njegova karoserija jasnim i naglašenim linijama pokazuje svoj sportski karakter, a široko izvedeni krilni elementi te cjelokupne linije nude ravnotežu između elegancije i robusnosti. Iz profila, Peugeot 208 ima prema unatrag odmaknuto vjetrobransko staklo koje omogućuje da se ugradi dulji poklopac motora izraženih linija. Kao znak njegove dinamičnosti, bočna stakla izrazito su ukošena i savršeno poravnana sa stražnjim blatobranom. Naš testni model u izvedbi GT line ima obrube blatobrana lakirane u crno, silueta mu je elegantna, a promjer kotača vizualno je proširen. Svoju dinamičnost već na prvi pogled ističe kromiranom prednjom maskom i retrovizorima u crnoj boji. Sportski 17-colni lakometalni naplatci (dimenzije guma su mu 205/45R17) i dodatno zatamnjena stražnja stakla nagovještaju njegove visoke performanse koje ostvaruje zahvaljujući motoru PureTech snage 101 KS u kombinaciji s ručnim mjenjačem BVM6 sa šest brzina.

Prepoznatljiva na prvi pogled, prednja strana domišljata je kombinacija vizualnog potpisa sličnog donjem dijelu novog 508 i svjetlosnog potpisa s tri pandže u svjetlima Full LED (serijski u GT line opremi). Jedna se linija proteže prednjim odbojnikom koji u sredini ima masku s jednom rešetkom. Ta se maska savršeno uklapa te u sredini ima logotip lava marke Peugeot. Na prednjem dijelu poklopca motora stoji znak 208. Oznaka na našem testnom modelu GT line nalazi se sa svake strane na C-stupu, kao i na stražnjim vratima prtljažnika, a posebno je dojmljiv stakleni panoramski krov Cielo u crnoj boji Black Diamond.

Poput Peugeota 3008/5008/508, stražnji dio našeg testnog Peugeota 208 krasi crna letvica koja se proteže cijelom širinom vrata prtljažnika i povezuje svjetla u tri linije (koja se pale danju i noću). Dizajn je precizan, a linije zategnute. Stražnji difuzor dostupan je u lakiranoj crnoj izvedbi i ima jednu ispušnu cijev, čiji je završetak primjereno kromiran.

Unutrašnjost kabine nudi poznati izričaj iz najnovijih modela marke i to je jak adut Peugeota. Ugrađeni materijali su ugodni na dodir, zazori su neznatni, komande na zaslonu ili pri upravljaču prikladno su smještene. Od razine opreme Active, armaturna ploča presvučena je pjenastim materijalnom, a na njezinu se središnjem dijelu nalazi ukras uzorka ugljičnih vlakana. Maleni, kompaktni upravljač nepravilnog oblika izrađen je po uzoru na više segmente. Obruč upravljača naše testne GT line izvedbe presvučen je kožom s oznakama GT Line. U slučaju ručnog mjenjača ručica je ergonomski dobro pogođena, iako se može primijetiti njezin malo duži hod, no to je stvar prilagodbe i individualan osjećaj pojedinog vozača.

Kabina je kokpit u koji se putnici mogu ugodno smjestiti, a prednja sjedala iznimno su udobna i pružaju savršenu podršku. U GT line razini opreme upotrijebljena je TEP Isabella s prošivima Adamite, dodatno su zatamnjena stražnja stakla, uz LED paket RGB (8 boja ambijentalnog svjetla). Straga ima dovoljno mjesta ako se prednja sjedala pristojno pomaknu prema naprijed, ali ipak treba reći da je ovdje riječ o kompaktnom malenom gradskom automobilu i ne treba iznenaditi da će možda prostor biti malo skučen za više osoba. Posebna je pažnja pridana obujmu i razmještaju pretinaca u novom 208 jer su, uz pretinac u vratima i pretinac za rukavice, tu još tri dostupna u središnjem dijelu vozila.

Po pitanju instrumenata, informacije su sveobuhvatne i prikladno se nalaze u vozačevu vidnom polju. Instrumentna ploča Peugeot i-Cockpit® 3D prikazuje informacije na dvije razine. Na digitalnoj slici visoke razlučivosti informacije se prikazuju poput holograma. Ti su podaci dinamični, približavaju se oku, ovisno o njihovu stupnju važnosti ili hitnosti, što odziv čini boljim za pola sekunde. Možda mala zamjerka ide na čitljivost pojedinih podataka, pogotovo pri danjem svjetlu, i ne bi bilo loše da je veličina brojki nešto veća.

U srednjem dijelu nadzorne ploče, iznad već poznatih i po nama praktičnih 'klavirskih' prekidača, nalazi se dodirni HD zaslon veličine 10 inča, koji je odlično tehničko rješenje i nudi obilje praktičnih funkcija. Naš model ima opcijske funkcije navigacije i DAB-a.

Uz novi sustav Drive Assist, novi Peugeot 208 otvara put poluautomatskoj vožnji uz opremu za pomoć u vožnji najnovije generacije, najbolju u njegovom segmentu. Paket Safety već i u osnovnoj opremi Like nudi: sustav za pomoć pri zadržavanju vozila unutar vozne trake, stražnja svjetla 3D LED tehnologije, sustav za automatsko kočenje u slučaju opasnosti (Active Safety Brake), stražnje senzore za pomoć pri parkiranju, prepoznavanje prometnih znakova i preporuka za brzinu, pokretanje vozila na START/STOP gumb, bez korištenja ključa, sustav upozorenja na nepažnju vozača. Naš testni GT line ima još i Paket Safety Plus, koji obuhvaća Paket Safety uz dodatno automatsko kočenje u slučaju opasnosti (Active City Brake), s prepoznavanjem biciklista (putem ugrađenog radara) te prednje i stražnje senzore za pomoć pri parkiranju uz stražnju kameru (Visiopark 1). Prednja svjetla su potpuno LED s automatskim upravljanjem. Tu je i električna parkirna kočnica.

Naš testni Peugeot 208 ima benzinski 1,2-litreni turbomotor PureTech, a radi se o trocilindričnim motoru snage 101 KS (74 kW), uz okretni moment od 205 Nm pri 1750 okr./min. Ovaj motor uparen je sa 6-brzinskim ručnim mjenjačem. Ubrzanje od 0 do 100 km/h je 9,9 sekundi (samo s vozačem), a maksimalna brzina 188 km/h.

Naša testna verzija doista ne oskudijeva snagom, naravno da bi 130 KS bilo savršeno, ali doista se ne smijemo požaliti. Naravno, trocilindrični turboagregat je dovoljno snažan, iako mu duge uzbrdice pri većem opterećenju nisu 'drage', ali nemamo zamjerke. Ovjes je jako dobar i dobro podnosi povišenu težinu, a ubrzanja su jako solidna. Prednji ovjes je neovisan pseudo McPherson tipa uz spiralne opruge i hidrauličke amortizere. Straga je polukruta osovina s uzdužnim ramenima uz spiralne opruge i hidrauličke amortizere. Uz ove niskoprofilne gume naš 208 GT line jako lijepo leži na cesti, a u zavojima je bočno naginjanje smanjeno na minimum. Osim toga, ova dimenzija kotača se savršeno uklapa u sportske ambicije GT line izvedbe, pa je dojam da se radi o prekrasnom malom automobilu, dizajnerski sjajno definiranom. Uz ovu dvobojnu žuto-crnu kombinaciju dojam je još snažniji.

Za kraj treba reći da se cijene novog 208 kreću od 99.895 kuna za model PureTech 75 S&S BVM5 Like pa do najskuplje izvedbe s benzinskim motorom PureTech 130 S&S EAT8 GT Line za 172.6367 kuna. Naša testna izvedba GT line PureTech 100 S&S BVM6 sa svim opcijama i davanjima košta 161.527 kuna. Treba reći i da novi 208 dolazi s garancijom od pet godina ili 100.000 km.

  • +25
Peugeot 208 GT line PureTech 100 S&S BVM6 Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.