Coolray je opremljen novom generacijom učinkovitog i snažnog četverocilindričnog turbobenzinskog motora Leishen 1.5TD, sa 172 KS (128 kW) s najvećim okretnim momentom od 290 Nm. Ubrzanje od 0 do 100 km/h je 7,6 s, a krajnja brzina 200 km/h
Hrvatsko tržište se prije samo pola godine prvi puta susrelo s kineskom markom Geely, a već je dosad registrirano stotinjak njihovih automobila. Za one koji nešto manje znaju o kakvoj je tvrtki riječ dovoljno je samo spomenuti kako je Geely Automobile, koji pripada ZGH grupi, osnovan 1997. Kao referenca, Geely je prva kineska automobilska marka koja je prodala 10 milijuna vozila, te je pet uzastopnih godina najprodavanija marka osobnih vozila u Kini.
Inače, automobilski odjel grupe sastoji se od Geely Auto Group (Geely Auto, Lynk&Co, Geometry, Livan, Proton), Volvo Car Group (Volvo, Polestar), Zeekr Intelligent Technology, Lotus, LEVC, Radar Auto, Farizon i smart Automobile (zajedničko ulaganje s Daimlerom).
Recimo samo i kako smo nedavno bili na hrvatskoj premijeri još jedne marke iz Geely Auto Group portfelja i isprobali atraktivni model Lynk & Co 01. Riječ je o kompaktnom plug-in hibridnom SUV crossoveru s električnim dometom od 75 km.
No vratimo se marki Geely, zasad su kod nas prisutna samo dva modela Geelyja: Atlas Pro i Coolray, s time da je ovaj potonji krenuo u prodaju tek prije dva mjeseca.
Model Atlas Pro kojeg smo vozili krajem veljače, atraktivan kompaktni obiteljski SUV sa snažnim hibridnim pogonom, iznenadio je mnoge svojom cjelokupnom pojavom. Točna oznaka testnog modela je Geely Atlas PRO 1.5 T-GDI 48V EMS Flagship.
No ono što će svakako obilježiti ovu godinu na hrvatskom tržištu, kad je riječ o Geelyju, je njihov drugi model, Coolray. Mi smo Coolray isprobali na njegovoj regionalnoj premijeri sredinom travnja, a sada smo ga imali na svom jednotjednom testu. Točna oznaka testnog modela je Geely Coolray GF+, i to je njegova najopremljenija verzija. Treba reći kako naš Coolray koristi benzinski motor 1.5 TD 172 KS, automatski mjenjač 7DCT i FWD pogon na prednja dva kotača. Naravno, riječ je o motoru poznatom iz Volva.
Geely Coolray je zanimljivo je vozilo iz propulzivnog B-SUV segmenta, kojem su najizravniji konkurenti u europskim ovirima Hyundai Kona, Peugeot 2008, Škoda Karoq i Seat Ateca. Kineski proizvođač kaže da novi Coolray spada u tzv. 'High End B-SUV' segment.
Sam model za europsko tržište ima privlačno ime Coolray, no izvorno je riječ o modelu imena Geely Binyue koji je na kinesko tržište izašao još 2018. godine. Ovaj popularni model je do danas na globalnoj razini zabilježio impresivnih 800.000 prodanih vozila.
Vanjski dizajn, struktura i dimenzije
Model Coolray je doživio promjene 2023. godine i sada zauzima poziciju 'pametnog SUV-a' s nadogradnjama u dizajnu, pogonskom sklopu, tehnologiji i sigurnosti.
Što se njegovog vanjskog dizajna tiče, Geely je usvojio izražajniji koncept dizajna nazvan 'Energy Burst'. Njegova prednja maska nazvana je 'Energy Storm', a krase ju crni robusni zračni otvori s crvenim detaljima, čineći automobil agresivnijim, bljeskavijim i privlačnijim.
LED prednja svjetla izgledaju oštro i proizvođač kaže da 'sjaje poput zvijezda noću'. Mi smo to provjerili na svom testu noću i rezultat je doista sjajan. Osim toga, Coolray ima i automatski sustav prednjih LED svjetala, LED dnevna i LED stražnja svjetla.
Testni Coolray krase i karbonski detalji na branicima, pragovima, vanjskim osvrtnim ogledalima. Tu je i veliki stražnji spojler s ekskluzivnim 'S' logom koji naglašava sportski dojam cijelog vozila, istovremeno optimizirajući aerodinamičke performanse.
Impresivna su i dva dvostruka završetka ispušnog sustava, koji sugeriraju da riječ o prilično sportskom vozilu, što njegove performanse i potvrdjuju.
Što se strukture tiče, novi Coolray je temeljen na novoj generaciji Geelyjeve modularne platforme (B-segment Modular Architecture ili BMA) dizajnirane za 'pružanje vrhunskog iskustva vožnje'.
Vanjske dimenzije ovog B-SUV-a su sljedeće: duljina 4380 mm, širina 1810 mm, visina 1615 mm (uključujući stražnji spojler i krovne nosače), međuosovinski razmak 2600 mm. Težina vozila je 1432 kg, a obujam prtljažnika 330 l koji se može naravno i povećati kada se preklope nasloni stražnjih sjedala (u omjeru 60:40). Coolray ima i standardno električno otvaranje poklopca prtljažnog prostora.
Što se kotača tiče, naš je testni model imao atraktivne New Shape aluminijske naplatke od 18 cola u stilu indijanske sjekire – tomahawka - s crvenim sportskim kočnicama predstavljaju 'brzinu i strast utrke'. Naš je testni model imao ljetne Giti gume točne oznake GitiComfort F50 advanztech dimenzija 215/55R18. Ispod podnice prtljažnika je i rezervni kotač smanjenih dimenzija guma T125/80D16, koji je svakako dobra privremena zamjena ukoliko ste probušili standardnu gumu na vozilu i treba vam prijevoz do najbližeg vulkanizera.
Naš Coolray ima ekskluzivnu boju Lavander (lavanda), i jedina je boja u segmentu koja ima dinamičan završetak mijenjanja boje. Smirena siva i tajanstvena ljubičasta osnova oživljavaju ovu ekskluzivnu romantičnu, bisernu i avangardnu boju. Ipak, treba reći i kako ostale boje jako lijepo pristaju Coolrayu, kao što su to bijela (bez nadopate), Rubin crvena, Posebno bijela, Antracit siva, Petrolej plava.
Nama se naročito dopala Rubin crvena, zbog crvenih čeljusti kočnica i crnih detalja karoserije. Niti bijela nije neatraktivna, no to je ipak stvar prerferencija svakog od nas.
Unutrašnjost
U lijepoj i prilično zanimljivo uređenoj kabini je usvojen koncept dizajna 'Energy Awakening'. Geely je stvorio snažnu i sportsku unutrašnjost koja potiče želju za vožnjom. Kontrastni dizajn crveno-crne daje statičnom kokpitu snažan osjećaj vizualnog protoka.
Kožna sjedala su atraktivna imitacija brušene kože i jako su lijepo profilirana. Automobil je opremljen sportskim sjedalima, premium kožnim upravljačem, ambijentalnim osvjetljenjem sa 72 boje, te sportskim električnim mjenjačem brzina. Vozačevo sjedalo je električno podesivo u 6 smjerova, a suvozačevo ručno podesivo u 4 smjera.
Nasloni za glavu na stražnjoj klupi za troje putnika su ručno podesivi u dva smjera, a tu je i središnji naslon za ruku na stražnjoj klupi sa držačem čaša. Tu je i grijanje prednjih i stražnjih sjedala, kao i sidrišta za dječje sjedalo (ISOFIX). Mjesta ima dovoljno za petero odraslih putnika, iako ne treba očekivati čuda na stražnjem središnjem sjedalu.
Coolray ima digitalizirane instrumente, odnosno integrirane dvostruke zaslone - LCD instrumentnu ploču od 10,25 inča i infotainment zaslon na dodir od 12,3 inča. Oba kao cjelina pružaju uživljeni vizualni doživljaj i snažan osjećaj tehnologije. Ipak, treba spomenuti izostanak RDS sustava radio stanica, što i nije neka novost kod novopridošlih kineskih modela većine proizvođača. Očekujemo da će se ovaj nedostatak ubrzo ispraviti na razini Geelyja kao tvrtke.
Svakako treba reći kako novi Coolray donosi niz korisnih i praktičnih značajki koje vozaču i putnicima osiguravaju jednostavno i ugodno iskustvo mobilnosti, uključujući brzo bežično punjenje mobilnog telefona snage 15W, automatsku klimatizaciju i već spomenuto električno otvaranje poklopca prtljažnog prostora.
Za one koji se prvi put susreću s Coolrayom oprema kabine je doista iznenađenje, i to ugodno. U kabini Coolraya je posebno dojmljiv standardni panoramski krovni otvor, čiji se prednji kraj i otvara.
Sustavi pomoći i sigurnost
Geely Coolray je po pitanju sigurnosti moderan automobil. A što se tiče tehnološke konfiguracije, novi Coolray je opremljen naprednim sustavima pomoći vozaču, koji uključuje ACC (Inteligentni adaptivni tempomat), AEB (sistem automatskog kočenja u nuždi), LDW (sistem upozorenja o napuštanju vozne trake), BSD (sistem upozorenja za vozila u mrtvom kutu), TSR (sistem za prepoznavanje prometnih znakova), SLIF (sistem upozorenja na ograničenje brzine).
Također ima i sustav automatskog parkiranja (APA), uključujući ukupno 12 radara sprijeda i straga vozila koji pružaju funkciju pomoći pri parkiranju sa svih strana. Korisnici mogu jednostavno pritisnuti jedno dugme kako bi jednostavno parkirali automobil s tri opcije parkiranja.
Na kraju, kad je riječ o sigurnosti vožnje, opremljen je HD panoramskim slikovnim sustavom od 540°, pružajući vozačima potpune informacije o okolini oko i ispod vozila. Pomaže vozačima ne samo pri parkiranju, već i pri oštrim zavojima tijekom vožnje. Istovremeno, ima i 4-kanalni DVR sustav, 6 zračnih jastuka i konstrukciju karoserije visoke čvrstoće, što štiti maksimalno vozača i putnike.
Benzinski 4-cilindrični turbo motor 1.5TD sa 172 KS i 7 DCT mjenjačem
Osim vanjskog sportskog izgleda, Coolray se može pohvaliti i dosita uvjerljivim pogonskim sklopom. Naime, Coolray je opremljen novom generacijom učinkovitog i snažnog četverocilindričnog turbobenzinskog motora Leishen 1.5TD, sa 172 KS (128 kW) s najvećim okretnim momentom od 290 Nm pri 2000-3500 okr./min. Pogon mu je na prednja dva kotača.
Ubrzanje od 0 do 100 km/h je samo 7,6 s uz kombiniranu potrošnju goriva od samo 5,8 l/100 km i emisije CO2 od 145 g/km (Euro 6b). Krajnja brzina mu je 200 km/h. U suradnji s novom generacijom 7-stupanjskog mjenjača s dvostrukom spojkom (7 DCT) novi Coolray postiže veću učinkovitost, bolje performanse, kao i veću preciznost upravljanja. Treba reći i da je ovo motor poznat iz Volvo modela.
Kad je riječ o vožnji, novi Coolray je posebno dizajniran za urbane uvjete. Uz podršku novog pogonskog sklopa, novi Coolray će vozaču pružiti vodeće dinamičke performanse i opravdati tvrdnju o 'Pametnom SUV-u'.
Coolray nudi i četiri načina vožnje, pa osim tradicionalnih ECO, COMFORT i SPORT načina, ima i novi SMART način koji prepoznaje vozačke navike i uvjete na cesti, te aktivno prilagođava pogonski sklop kako bi pružio bolje iskustvo vožnje.
Prednji ovjes mu je tipa MacPherson, a straga torziona osovina.
Što reći o testnom Coolray GF+ modelu?
Ako sumiramo sve ono što smo doživjeli kod ovog za nas ipak novog modela (i marke općenito) treba reći kako je Coolray prilično uvjerljiv sportski orjentiran automobil atraktivnog crossoverskog dizajna. Niz vanjskih detalja su rekli bismo čak začuđujuće ekstravagantni, poput stražnjeg krovnog spojlera ili dvostrukih ispušnih cijevi. S druge strane, ništa ovdje nije pretjerano razmetljivo ili prenapuhano kako bi se ostavio dojam na promatrača ili korisnike.
U vožnji je novi Coolray doista impresivno snažan, stabilan, a pogonski sklop je iznenađujuć s obzirom na malo podozrenje prema novopridošloj marci i to još - kineskoj. No stvari se mijenjaju iz dana u dan i neće puno vremena proći kad ćemo kineske automobile prihvaćati kao nešto uobičajeno - kvalitetno i izvrsno. Dodajmo ovome i cjenovni paket modela Coolray, koji je i više nego atraktivan.
Za kraj, što se cijena tiče, novi Coolray s naprednim 1.5TD motorom snage 172 KS uparen s automatskim 7 DCT mjenjačem i bogatim GF paketom opreme (Dvobojna karoserija, 18’’ aluminijske felge – Sporty Black edition, karbonski detalji na karoseriji, automatski sistem prednjih LED svjetala, automatski klima uređaj, grijanje sjedala I obruča upravljača, 540° panoramska kamera, Smart Key & Start button, bežićni punjač za mobitel, panoramski krov, električno otvaranje poklopca prtljažnog prostora, elekrično pomicanje vozačevog sjedala u 6 smjerova, automatsko parkiranje, te mnoga ostala oprema) stoji 26.270 eura, dok u našoj testnoj GF+ verziji (dodatno na paket GF - Lavander boja i posebni 18’’ New Shape aluminijski naplatci) stoji 27.770 eura.
Financiranje putem leasinga
Za kupce koji se odluče na financiranje leasingom, u prilogu je informativna ponuda tvrtke Impuls Leasing Hrvatska:
Prvi mjesečni obrok iznosi 234,46 € (ne uključuje PDV)*
*Informativna ponuda operativnog leasinga s nepromijenjivom visinom leasing obroka uz 25% predujma naknade u trajanju od 60 mjeseci te uz godišnje ograničenje kilometraže od 15.000 km.