Pokreće ga 4-cilindrični 2,0-litreni turbodizelski TDI motor snage 150 KS i 360 Nm. Pogon je na prednje kotače i standardno kombiniran s DSG 7-stupanjskim mjenjačem. Ubrzanje od 0-100 km/h je 11,6 s, najveća brzina 190 km/h, a s jednim rezervoarom može prijeći više od 1000 km
Na svom smo jednotjednom testu imali Volkswagen Multivan. Ovo nam je treći različiti model ovog sinonima obiteljskih, ali i poslovnih višenamjenskih vozila kojeg mnogi smatraju jednim od najpoželjnijih vozila kad je riječ o prijevozu više putnika. Kao što je poznato proizvodi ga Volkswagenov odjel gospodarskih vozila, no može se pohvaliti voznim osobinama modernih osobnih automobila.
Multifunkcionalna, prilagođena svakodnevnom životu sedma generacija (T7) imala je svoju premijeru u lipnju 2021., a za razliku od prethodne generacije sada nudi još više digitalnih značajki, inovativne online mobilne usluge visoke razine i inteligentne sustave pomoći u vožnji.
Iako nominalno zovemo ovaj tip vozila putničko kombi vozilo preciznije bi bilo reći da je ovo pravi predstavnik modernih MPV ili višenamjenskih vozila. U svakom slučaju, VW Multivan je jedna od najvećih automobilskih ikona današnjice koja se u različitim inačicama proizvodi od 1950. godine, počevši s modelom T1 ili vozilom nadimka 'Bulli'.
Ponuda modela 'Bulli' za 2024. od prije manje od mjesec dana sada uključuje novi Transporter, Multivan i ID. Buzz. Linija proizvoda Transporter sastoji se od čisto gospodarskih vozila i serije Caravelle za prijevoz putnika. Multivan je kombi za slobodno vrijeme i posao, a upravo je također predstavljen kao redizajnirani kamper California. Nadalje, ID. Buzz i verzija gospodarskog vozila ID. Buzz Cargo prve su ikone električne mobilnosti. Transporter, Multivan i ID. Buzz – 7. generacija modela Bulli – trenutačno čine najširu ponudu modela u svojoj klasi na tržištu.
Rekli smo da nam ovo nije prvi Multivan koji smo testirali, jer smo 2022. godine već vozili Multivan Life 1.4 TSI eHybrid DSG standardne dužine, potom smo vozili 'veliki', 200 mm duži model oznake Multivan Style L2 1.4 TSI eHybrid DSG dug gotovo 5,2 metara. Oba modela su imali plug-in 'eHybrid' hibridni pogonski sklop ukupne snage sustava od 218 KS (160 kW), identičan međuosovinski razmak (3,1 m) i po sedam sjedala. Isto tako, linija opreme Style je top-model s dodatnom vrhunskom opremom i ekskluzivnim dizajnerskim elementima odnosu na linije opreme Multivan i Life ili 4Life.
Sada smo vozili model točne oznake Multivan 4Life L2 2.0 TDI DSG, što znači da ga pogoni turbodizelski 2.0-litreni TDI motor snage 150 KS sa 7-brzinskim automatiziranim DSG mjenjačem, i da, riječ je o dužem modelu oznake L2. Linija opreme Multivan standardno je opremljena sa sedam udobnih pojedinačnih sjedala.
Vanjski dizajn, struktura i dimenzije
Ponoviti ćemo ono što smo rekli i kod prvog Multivana kojeg smo testirali prije dvije godine: Volkswagen gospodarska vozila imali su slobodu da ponovno naprave Multivan od prvog do zadnjeg milimetra. Osnovu za to prvi je put dala modularna poprečna matrica, ili kratko MQB. To je rezultiralo strukturnim i vizualnim prestrojavanjem jedne od najneovisnijih i najuspješnijih koncepcija kombija na tržištu.
Unatoč tome, istina je da DNK njegovih poznatih prethodnika također presudno utječe na dizajn nove generacije Multivana. Njegov je dizajner Albert Kirzinger dodao: 'Na primjer, namjerno navodimo vodoravnu karakternu liniju koja obuhvaća karoseriju modela T3'.
Monolitni volumen odaje počast prvoj generaciji Multivana koja je debitirala prije više od 35 godina. Isto tako, novi Multivan također poprima stilski element modela T4, a time i druge generacije: prednju haubu, koja je jezgrovito povučena naprijed ispod vjetrobranskog stakla.
Naš testni model Multivan 4Life L2 2.0 TDI DSG je imao rešetku hladnjaka u crnoj sjajnoj boji, s LED prednjim glavnim svjetlima te odvojena LED dnevna svjetla. Uz Paket 'Lighting' testni model je opremljen dinamičkom kontrolom glavnih svjetala, svjetlima za loše vremenske uvjete, kontrolom dugog svjetla 'Light Assist' i podešavanjem snopa glavnih svjetala po visini. Straga su serijska LED svjetla.
Isto tako, za razliku od dva prethodno testirana Multivana testni model sada nije imao na bočnoj strani vozila doplatnu pločicu s natpisom 'Bulli' ili 'Energetic', a na stražnjim podiznim vratima je imao samo natpis Multivan i amblem Volkswagena, bez oznake tipa motora npr. 2.0 TDI. Naš je model imao zatamnjena stakla u putničkom prostoru, kao i standardno električno privlačenje desnih i lijevih bočnih kliznih vrata te električno otvaranje i zatvaranje stražnjih podiznih vrata.
Kao i na prethodno testiranim modelima Multivan Life 1.4 TSI eHybrid DSG i Multivan Style L2 1.4 TSI eHybrid DSG, međuosovinski razmak je identične duljine – 3124 mm. Što se ostalih dimenzija tiče: Multivan 4Life L2 2.0 TDI DSG bez vanjskih ogledala je širok 1941 mm (2252 mm s otvorenim retrovizorima), dugačak 5173 mm (kraća verzija je 4973 mm) i visok 1909 mm.
Prednji prevjes je identičan kao i na kraćoj Multivan verziji – 952 mm, no razlika je u stražnjem prevjesu koji je kod L2 modela 1097 mm (1200 mm s kukom), što čini razliku od gore navedenih 200 mm u odnosu na standardnu, kraću verziju Multivana. Putnički prostor/prtljažnik (površina) iza 1. reda sjedala je 3,5 m³ (3,3 m³ kraća verzija), a između 2. reda sjedala 1,9 m³ (1,7 m³ kraća verzija). Unutarnja visina kabine je 1312 mm.
Što se vrijednosti L1/L2/L3 na slici gore tiče, dužina podnice utovarnog prostora/prtljažnika, iza 1./2./3. reda sjedala iznosi 2625/1516/661 mm (kraća verzija 2425/1316/461 mm). Težina testnog vozila je 2169 kg (dozvoljena težina 2850 kg), a može vuči kočenu prikolicu od 2000 kg (750 kg nekočena). Oba modela imaju identičan krug okretanja od 12,1 m.
Volkswagen gospodarska vozila su postigli velik napredak u aerodinamici: koeficijent otpora kombija je izvrsnih 0,3. Visina od podloge je 152 mm (132 mm sa spuštenim podvozjem). Jedina zamjerka je sustav naplate cestarine na autocestama, jer uglavnom se Multivan zbog ukupne visine očitava kao vozilo druge kategorije, pa tako vožnja stoji gotovo dvostruko više. Ipak, onaj koji se odluči za ovakvo vozilo vjerojatno je i spreman na neka uvećana davanja, kad je riječ o vožnji autocestom.
Što se dimenzija kotača tiče, naš je testni model imao standardne 16-colne (6.5J X 16) lakometalne naplatke 'Syrakus' srebrne boje s ljetnim gumama niskog otpora kotrljanja Continental EcoContact 6 dimenzija 215/65R16, indeksa nosivosti i brzine 102 H. Umjesto rezervnog kotača tu je standardno uključeni set za popravak gume i alat te kompresor zraka.
Naš testni model ima doplatnu boju karoserije Deep crna Perla.
Unutrašnjost
Multivan je dizajniran prije svega za obitelji i aktivne sportske ljude, a sa svojim potpuno novim sustavom sjedala i prostora za prtljagu uklapa u nebrojene scenarije mobilnosti. Multivan s do sedam sjedala u tri reda više nego ikad preuzima ključnu ulogu varijabilnog all-roundera.
Od sada su straga samo lako prilagodljiva i uklonjiva pojedinačna sjedala, tako da skupocjeni bicikli, na primjer, sada mogu biti transportirani unutar kabine vozila. Naš je testni model imao 7 sjedala (u konfiguraciji 2-2-3) Vis-a-Vis. To podrazumijeva dva odvojena sjedala okrenuta prema nazad u drugom redu sjedenja bez naslona za ruku te tri odvojena sjedala u trećem redu sjedenja bez naslona za ruku. Naš je model imao i standardni višenamjenski stol klizni po cijelom vozilu s 3 držača za čaše i spremišta.
Sjedala i konfiguracija u VW Multivanu
Linija opreme Multivan standardno dolazi s pet udobnih pojedinačnih sjedala. U Life (4Life) i Style ima ukupno sedam mjesta. Svako sjedalo u putničkom prostoru može se zasebno preklopiti, pomicati unutar definiranog područja i lako ukloniti zahvaljujući približno 25 posto manjoj težini. To rezultira brojnim varijantama sjedala.
Na primjer, možete stvoriti dodatni prostor za prtljagu klizanjem sjedala u trećem redu prema naprijed. Ako naručite Multivan sa standardnom konfiguracijom sjedala, zatezači pojaseva na vanjskim pojedinačnim sjedalima uvijek su čvrsto pričvršćeni za tijelo. Središnje sjedalo ima integrirani automatski sigurnosni pojas u tri točke i može se pomicati bilo gdje u putničkom prostoru. Inače, težina vanjskog sjedala (ovisno o opremi) je cca. 23-29 kg, a težina središnjeg sjedala (ovisno o opremi) je cca. 27-29 kg.
Nova generacija također paralelno s osnovnim modelom debitira kao proširena verzija s još većim prtljažnim prostorom (do 4005 litre prtljažnika).
Naš je model imao sivo-smeđu Raven-Sandvick boju unutrašnjosti i kontrolne ploče, s dekorativnim umetcima 'Dark Silver Brushed' te sjedala podesiva po visini i nagibu. Ista su grijana za vozača i suvozača i vrlo udobna za sjedenje, s električnim podešavanjem lumbalnog oslonca. Treba reći i kako su presvlake sjedala od dvobojne 'Ribella' tkanine. Tu su i obostrani naslon za ruke na sjedalu vozača i suvozača. Višenamjenski trokraki upravljač (s polugicama za ručno mijenjanje brzina) jako lijepo leži u rukama i obložen je kožom.
Digitalni cockpit
U Multivanu se koristi MIB3 infotainment sustav koji vas uvodi u digitalni svijet pomoću ploče s instrumentima, koja je također u potpunosti redizajnirana u odnosu na prethodnu generaciju Multivana. U nju je integriran tzv. landscape, pejzažni zaslon. Standardno je opremljen sustavom 'Digital Cockpit' (digitalni instrument) 10,25-inčnim (26,03 cm) zaslonom u boji s 3 različita prikaza medija, telefona i navigacije. Brzina osvježavanja slike je 30 fps, jačina osvjetljenja min. 600 cd/m³, kontrast 700:1.
Od infotainment zaslona naš je model imao Radio 'Ready 2 Discover' sa zaslonom osjetljivim na dodir u boji veličine 10“ (25,4 cm). Innovision Cockpit uključuje 'Streaming & Internet', uz mogućnost naknadne aktivacije navigacije.
Tu je i standardna Priprema za telefon 'Comfort' što podrazumijeva bežično punjenje mobilnih uređaje za uređaje koji podržavaju Qi standard. Kao i Priprema za We Connect i We Connect Plus. Za ugodnu atmosferu u kabini se brine klima uređaj 'Air Care Climatronic' s automatskom 3-zonskom regulacijom, uz dodatnu upravljačku jedinicu u putničkom prostoru.
Naš je model imao standardnu kontrolu govorom, što podrazumijeva upravljanje telefonom ili radio navigacijom putem govornih komandi. Tu su i standardna 2x USB sučelja (tip C) sprijeda, 4x USB punjača(tip C) u putničkom prostoru.
Sustavi pomoći ADAS
Broj sustava pomoći znatno je povećan. Uvijek su standardno ugrađeni: V2X (lokalni sustav upozorenja), Front Assist sustav praćenja područja prednje pomoći koji uključuje City Emergency Braking gradsko kočenje u slučaju nužde, sustav za zadržavanje traka Lane Assist, sustav podrške za izbjegavanje s Turn-off Assist novim pomoćnikom za skretanje, sustav Dynamic Road Sign Display prepoznavanja prometnih znakova i sustavom tempomata.
Inače, treba reći kako je već visokoučinkovita oprema Life koja sadrži značajke poput LED prednjih svjetala, digitalnog cockpita, električnih stražnjih i bočnih kliznih vrata te sigurnosnih potpora vozaču 'Lane Assist' i 'Front Assist' još više obogaćena i nazvana 4Life, čija oprema dodatno uključuje: klima uređaj 'Air Care Climatronic', 7 sjedala 2-2-3 Vis-a-Vis, grijana sjedala vozača i suvozača, višenamjenski stol, električno otvaranje i zatvaranje stražnjih podiznih vrata, Paket 'Basic Assistance' (uključuje adaptivni tempomat ACC 'Stop & Go', 'Side Assist' i 'Blind spot monitor' te 'Rear Traffic Alert' i 'Exit Warning System') i Paket 'Basic Parking' (uključuje kameru, 'Park Assist' i 'Park Distance Control' sprijeda i straga).
Tu su standardno bočni zračni jastuci i zračna zavjesa za vozača i suvozača, kao i zračni jastuci i zračna zavjesa za vanjski red sjedala straga te središnji zračni jastuk sprijeda. Imali smo i centralno zaključavanje 'Keyless-Start' bez Safelock funkcije te detekciju umora vozača.
2.0 TDI DSG turbodizelski motor
Volkswagen gospodarska vozila su u ožujku 2022. prošili portfelj pogonskih sustava dodavanjem modernog motora s kompresijskim paljenjem. Četverocilindrični motor s izravnim ubrizgavanjem od 1968 cm³ dolazi iz asortimana EA288evo (EURO 6 AP) i razvija 150 KS (110 kW) i maksimalni okretni moment od 360 Nm (od 1600 do 2750 okr./min.). Kao i varijante s plug-in hibridnim pogonom ili benzinskim motorom, Multivan 2.0 TDI s pogonom na prednje kotače također je standardno kombiniran sa 7-stupanjskim 'Shift-by-Wire' DSG mjenjačem s dvije spojke. Sklopka mjenjača se desno od volana pokraj infotainment zaslona.
Smanjenje emisije NOx i CO2
Ovaj moderni dizelski motor koristi ono što je poznato kao dvostruko doziranje (twin dosing). Korištenjem dva SCR katalitička pretvarača i dvostrukog procesa ubrizgavanja AdBlue, to smanjuje emisiju dušikovog oksida (NOx) do 80 posto. Ova tehnologija također smanjuje emisiju CO2 i čini motor osjetljivijim. Kao i sve verzije linije modela, novi Multivan ispunjava novi Euro 6D-ISC-IDM standard emisije.
Nizak koeficijent otpora od 0,30 i znatno smanjena težina u usporedbi s prethodnim modelom poboljšavaju vozne performanse novog Multivana i smanjuju njegovu potrošnju goriva. Ubrzanje od 0-100 km/h je 11,6 s, najveća brzina je 190 km/h, a potrošnja goriva (kombinirana) 5,4-5,3 litara na 100 km (što odgovara 143-140 g CO2/km (klasa učinkovitosti A-A+)).
U kombinaciji s spremnikom goriva od 58 litara, to olakšava domet od oko 1000 kilometara bez zaustavljanja za nadopunjavanje goriva.
Za kraj, cijene VW Multivana kreću od modela Multivan 2.0 TSI DSG 150 KS od 50.160,38 eura do registracije, a naš testni model 4Life L2 2.0 TDI DSG 150 KS s doplatnom opcijom boje stoji 56.724,73 eura (PDV i PPMV uključeni).