Proizvodnja automobila kompleksan je posao koji zahtjeva brižno planiranje, organiziranje i vođenje praktički svakog segmenta izrade od nabave materijala do isporuke vozila
Nekoliko pogrešnih koraka lako može dovesti kompaniju na rub propasti, a nerijetko i već uknjiženi dobitak lako nestane ako se pokaže da je serija automobila manjkava te zahtjeva servisne akcije.
Neki proizvođači ipak, uspješniji su od drugih, a u svijetu kapitalizma, pobjednik nije nužno onaj koji proda najviše automobila.
Studija koju je proveo profesor ekonomije Ferdinand Dudenhöffer sa sveučilišta u Duisburgu pokazuje da kruna najprofitabilnijeg proizvođača bez pogovora ide Ferrariju. Talijanski proizvođač egzotike po svakom prodanom vozilu ostvari 69.000 eura čiste dobiti.
Usporedbe radi, Porsche uspijeva po svakom vozilu zaraditi 17.000 eura, dok BMW i Audi imaju još manju maržu, pa po vozilu dobiju oko 9.000 eura.
Nisu svi proizvođači skupocjenih vozila profitabilni. Tako Bentley u posljednje vrijeme zbog investicija u električna vozila gubi po 17.000 eura za svaki automobil koji proda, a istu sudbinu dijeli i Tesla s gubitkom od oko 11.000 eura po svakom prodanom vozilu.
Rezultat studije, koju možete pronaći ovdje, bili bi i kompletniji da pojedini proizvođači poput Rolls Roycea i Lamborghinija ne skrivaju ove financijske detalje od javnosti.