Njemački proizvođači automobila spremni su platiti do 3.000 eura po dizelskom vozilu u sklopu nastojanja da se smanji emisija štetnih plinova u kontekstu zabrane vožnje dizelaša u velikim gradovima
Ministar prometa Andreas Scheuer i čelnici vodećih automobilskih proizvođača jučer su nakon četverosatnog sastanka dogovorili mjere za smanjenje onečišćenja iz dizelskih vozila a njihov se dogovor vremenski poklopio s presudom upravnog suda u Koelnu da taj grad i Bonn od travnja iduće godine moraju zabraniti prometovanje dizelaša koji ne udovoljavaju najnovijim standardima o čistoći ispušnih plinova.
Volkswagen i Daimler spremni su financirati ugradnju nove opreme u starija dizelska vozila, kazao je nakon sastanka ministar Scheuer.
BMW i dalje ne pristaje na tu mjeru, dodao je ministar.
Sva su tri velika njemačka proizvođača automobila, uključujući VW, spremna potrošiti do 3.000 eura po vozilu na različite mjere, uključujući poticaje za kupnju.
Ministar je također naglasio da svi žele što prije ponuditi kupcima poticaje kako bi ih potaknuli na kupnju novijih i ekološki čišćih vozila s nižim emisijama ispušnih plinova koja neće biti podlijegati zabrani vožnje.
Vlada traži od proizvođača da preuzmu što veći dio tereta sufinanciranja ugradnje nove opreme u automobile, čemu oni baš i nisu skloni.
"Volkswagen, Daimler i BMW pobrinut će se da njihovi klijenti ostanu mobilni", kazao je Scheuer novinarima, pozivajući ujedno strane konkurente, poput Fiata i Peugeota, da slijede primjer njemačkih tvrtki.
Prije sastanka ministara i predstavnika industrije udruženje za zaštitu potrošača pozvalo je kompanije da preuzmu odgovornost i provedu nužna poboljšanja.
"Scheuer i proizvođači automobila moraju konačno maknuti nogu s kočnice kada je u pitanju ugradnja nove opreme", izjavio je za dpa u Berlinu čelnik udruge Klaus Mueller.
"Ugradnja nove opreme posljednja je prilika za vlasnike dizelaša koji si ne mogu priuštiti novi automobil da izbjegnu zabranu vožnje", upozorio je Mueller.