promjena politike

Temu i Shein postaju znatno skuplji? Neće više moći koristiti opskurnu rupu u zakonu

14.09.2024 u 20:11

Bionic
Reading

Najniže cijene zbog kojih su e-trgovine Shein i Temu, povezane s Kinom, postale toliko popularne među američkim potrošačima, uskoro bi mogle porasti ako Bidenova administracija ograniči njihovo korištenje rupa u trgovinskom zakonu

Tvrtke, poznate po majicama od 5 dolara i džemperima od 10 dolara, mogle bi doživjeti porast cijena za najmanje 20 posto ako se promijeni takozvana 'de minimis' odredba, rekao je glasnogovornik republikanske većine izabranog odbora Zastupničkog doma Kineske komunističke partije za CNBC. Odbor je napravio procjenu nakon pokretanja istrage o Sheinu i Temuu prije više od godinu dana.

Neil Saunders, maloprodajni analitičar i generalni direktor GlobalData, složio se da će promjena politike vjerojatno povećati cijene, ali nije mogao reći za koliko.

“Ako se izuzeće 'de minimis' ukloni, tada će troškovi proizvoda na web trgovinama kao što su Shein i Temu porasti. Oni će i dalje biti jeftina tržišta, ali neće imati konkurentsku prednost u pogledu cijena kao sada", rekao je Saunders za CNBC. "To bi im moglo uzeti dio tržišta ili usporiti rast, ali tvrtke će na ovo vjerojatno odgovoriti skupljim artiklima kako bi uravnotežili svoje ponude."

Opskurna rupa u zakonu

U petak ujutro, Bidenova administracija objavila je planove za zabranu isporuka u inozemstvo proizvoda koji podliježu američko-kineskim carinama. Opskurna rupa u tarifnom zakonu koja postoji od 1930-ih godina; izuzeće omogućuje paketima čija je vrijednost manja od 800 dolara da uđu u SAD bez plaćanja uvoznih carina i uz manje nadzora od većih kontejnera.

Najava dolazi nakon više od godinu dana pažljivog ispitivanja kompanija od strane zakonodavaca s obje strane prolaza, a posebno Predstavničkog odbora KPK.

I Shein i Temu odbili su CNBC-u reći hoće li podići cijene zbog predloženih promjena. Tvrtke su također osporile da su njihove niske cijene uvjetovane 'de minimis' izuzećem te navode da im njihovi poslovni modeli dopuštaju da ponude svoje ultra-pristupačne cijene.

Glasnogovornik Sheina istaknuo je da tvrtka podržava reformu 'de minimis0 te je nedavno primljena u dobrovoljni, pilot program s američkom carinom i graničnom zaštitom gdje je pristala pružiti dodatne podatke o paketima i pošiljkama.

'Temu ne ovisi o de minimis politici'

'Od lansiranja Temua u rujnu 2022., naša je misija bila ponuditi potrošačima veći izbor kvalitetnih proizvoda po pristupačnim cijenama. To postižemo učinkovitim poslovnim modelom koji uklanja nepotrebne posrednike, omogućujući nam da uštede prenesemo izravno našim kupcima. Temu rast ne ovisi o de minimis politici. Proučavamo prijedloge u novoj uredbi i ostajemo predani pružanju potrošačke vrijednosti', komentirali su naknadno iz Temu za tportal.hr 

Rizik za njihovu konkurentsku prednost

Tijekom posljednjih nekoliko godina, dvije su tvrtke osvojile potrošače u SAD-u svojim ultra-niskim cijenama i svojom sposobnošću da brzo proizvedu trendovske stilove daleko brže nego što to mogu konkurenti. Procjenjuje se da Shein ostvaruje prihod od više od 30 milijardi dolara godišnje, ali nije poznato kolika je točno Temuova prodaja.

Matična tvrtka, PDD Holdings, zabilježila je 34,9 milijardi dolara prihoda u fiskalnoj 2023. godini, što je povećanje od 90% u odnosu na razdoblje od prije godinu dana.

Kako su tvrtke brzo postale mnogima omiljene destinacije za kupovinu, preuzele su tržišni udio od rivala koji opskrbljuju slične segmente potrošača, kao što su H&M, Zara, Target, Walmart i Amazon.

Kada bi Shein poskupio za 20%, taj bi asortiman bio bliži tim konkurentima, što bi mu moglo otežati konkurentnost. Na primjer, prosječna cijena haljine na Sheinu bila je 28,51 USD od 1. lipnja, prema podacima Editeda, istraživačke tvrtke sa sjedištem u Londonu koja je analizirala strategiju cijena tvrtke i podijelila metriku s Reutersom.

Drastična razlika u cijeni

Tada je ta cijena bila znatno ispod prosječne cijene haljina u H&M-u i Zari, koje su iznosile 40,97 dolara, odnosno 79,69 dolara, prema Editedovim podacima. Međutim, ako bi troškovi porasli za 20%, to bi prosječnu cijenu haljine na Sheinu učinilo 34,21 USD – što je daleko bliže prosječnoj cijeni H&M-a.

Nema jamstva da će cijene porasti 20% ako prijedlog Bidenove administracije stupi na snagu. Ipak, uzevši zajedno s dugim rokovima dostave tvrtke, manji popust u odnosu na Sheinove konkurente mogao bi navesti neke potrošače da se odluče za trgovce koji su bliže kući.

"U konačnici, iako reforma de minimis pravila stvara pravednije i ravnopravnije uvjete, kao i svaka tarifa, potrošače će koštati više", rekao je Saunders.

Istraga zbog robovskog rada

Prošle je godine odbor započeo istragu Sheina i Temua zbog robovskog rada u njihovim opskrbnim lancima i usredotočio se na njihovu upotrebu izuzeća male vrijednosti, tvrdeći u izvješću iz lipnja 2023. da obje tvrtke nisu platile nikakve uvozne carine 2022.

Shein je osporavao tu tvrdnju i rekao da je tvrtka platila milijune uvoznih carina 2022. i 2023. Međutim, priznala je da je pamuk iz zabranjenih regija pronađen u njezinom opskrbnom lancu i rekla da radi na rješavanju problema. Temu nije odgovorio na upite o robovskom radu u svom opskrbnom lancu.

“Kao što je istraga Odabranog odbora o Sheinu i Temu otkrila, većina proizvoda Sheina i Temua potpada pod de minimis iznimku. To im omogućuje da izbjegnu carinu SAD-a i izbjegnu nadzor s kojim se drugi trgovci suočavaju. SAD mora urgirati i konačno obuzdati te isporuke i prisiliti te tvrtke da isprave svoje anemične prakse pridržavanja", rekao je glasnogovornik odbora za CNBC.

Glasnogovornik je dodao da "Kongres mora hitno donijeti de minimis reformski zakon".

Kako se ispitivanje Sheina pojačavalo, njegove nade da će pokrenuti dugo očekivanu javnu ponudu u SAD-u su se smanjivale.

Zakonodavci, željni smanjenja utjecaja koji su trgovci na malo povezani s Kinom imali na američko gospodarstvo i poduzimanja koraka za koje su rekli da će izjednačiti uvjete za američke tvrtke, vjerojatno neće predložiti izravnu zabranu Sheina i Temua, slično onome što je učinjeno s tvrtka društvenih medija TikTok.

Umjesto toga, brojni zakonodavci pozvali su američku Komisiju za vrijednosne papire i burzu da blokira Sheinov IPO i usmjerili su se na izuzeće male vrijednosti kao najbolji način za smanjenje rasta tvrtke.

Shein se okreće Londonu?

Sada, nakon više od godinu dana od tih napora i Sheinove vlastite šarmantne ofenzive, njeni planovi za IPO u New Yorku su gotovo mrtvi i tvrtka se okrenula Londonu u nadi da će naići na prijateljskiji odnos.

U lipnju je CNBC izvijestio da je Shein povjerljivo podnio zahtjev za javno uvrštenje u Londonu jer se suočio s reakcijom u SAD-u.

Nije jasno kakav će utjecaj predložene de minimis promjene imati na Sheinove IPO planove.