TEHNO PREGLED

Tko još čita uvjete korištenja? Pogledajte na što sve pristajete kada koristite Facebook

30.10.2024 u 11:33

Bionic
Reading

Tko još čita uvjete korištenja? Donosimo pregled najvažnijih odredbi koje ste prihvatili kad ste počeli koristiti Facebook, a da toga možda niste ni svjesni

Ne morate dati novac kako bi koristili najveću društvenu mrežu na svijetu, ali to ne znači da je besplatna. Evo za što ste rekli da vam je OK kad ste otvorili korisnički račun na Facebooku i prihvatili uvjete korištenja.

1) Praćenje lokacije, čak i kada je GPS isključen

Facebook prati lokacije korisnika, čak i kad je GPS u njihovim uređajima isključen. Za to koristi alternativne metode, uključujući IP adrese te signale Wi-Fija i Bluetootha.

Dakle, čak i ako isključite praćenje lokacije svog telefona, Facebook i dalje može znati gdje ste i kamo idete.

2) Facebook može koristiti vaš sadržaj kako god želi

Sadržaj koji objavljujete možda jest vaš, ali Facebook sebi daje široka prava nad njim. Prema uvjetima korištenja, tvrtka ima neekskluzivnu, besplatnu svjetsku licencu za korištenje sadržaja koji objavite, uključujući fotografije, videozapise i objave.

Ova licenca omogućuje Facebooku da po potrebi izmijeni, podlicencira ili čak prenese ta prava trećim stranama. Čini se kako su vaše postavke privatnosti jedina stvar koja može spriječiti Facebook da koristi vaše objave na javnoj platformi.

Uvjeti posebno navode:

'Kada dijelite, objavljujete ili prenosite sadržaj koji je pokriven pravima intelektualnog vlasništva na ili u vezi s našim proizvodima, dajete nam neisključivu, prenosivu, podlicenciranu, besplatnu i svjetsku licencu za hostiranje, korištenje, distribuciju, mijenjati, pokretati, kopirati, javno izvoditi ili prikazivati, prevoditi i stvarati izvedena djela vašeg sadržaja (u skladu s vašom privatnošću i postavkama aplikacije)'.

3) Facebook može koristiti vaše podatke za treniranje svoje umjetne inteligencije

Vaše interakcije, preferencije i javno objavljeni sadržaji mogu biti analizirani kako bi se poboljšali Facebookovi alati i sustavi umjetne inteligencije, poput prepoznavanja lica i preporuke sadržaja. Takvo korištenje podataka standardni je dio Facebookovih uvjeta, što im omogućava korištenje vaših podataka za interne razvoje umjetne inteligencije i partnerstva s trećim tvrtkama.

Prema zadanim postavkama dajete dopuštenje tvrtci Meta Platforms za korištenje vaših podataka i za treniranje njihove generativne umjetne inteligencije. Međutim, korisnici u određenim državama ili regijama poput Europske unije moguće je isključiti ih kao izvor podataka za obuku umjetne inteligencije. Otvorite Facebookov Help Center kako biste ispunili obrazac.

Ako niste u državi u kojoj je moguće isključiti to korištenje, postavite vidljivost objava na Friends Only kako biste ga spriječili. Međutim, vaši javni komentari na stranicama i grupama i dalje mogu biti korišteni za obuku umjetne inteligencije.

4) Izbrisani sadržaj zapravo nije nestao

Brisanje objave, fotografije ili videa na Facebooku ne znači da su u potpunosti izbrisani.

Na temelju Facebookovih uvjeta pružanja usluge, kada izbrišete objave, fotografije ili videozapise, oni mogu ostati u Facebookovim sustavima sigurnosne kopije do 90 dana, tijekom kojih nisu dostupni drugim korisnicima, ali i dalje postoje na Facebookovim poslužiteljima.

Sadržaj poput poruka može i dalje biti vidljiv primateljima ako ga i oni ne izbrišu. Neke verzije fotografija ili objava također mogu postojati kratko vrijeme zbog postupaka predmemoriranja, čije brisanje ponekad može trajati danima.

Osim toga, Facebookova pravila zadržavanja dopuštaju platformi zadržavanje podataka iz posebnih pravnih ili sigurnosnih razloga te za oglašavanje i analitiku. Facebook također navodi kako može čuvati korisničke podatke nakon početnih 90 dana ako to zahtijevaju zakonske obveze ili u svrhu usklađenosti.

5) Facebook koristi vaše podatke za ciljane oglase i izvan društvenih mreža

Facebook iskorištava korisničke podatke za ciljane oglase na i izvan svoje platforme. Platforma prikuplja uvide iz vaših lajkova, dijeljenja i općih aktivnosti, koje zatim koristi za prikazivanje oglasa prilagođenih vašim interesima.

Ovi se oglasi pojavljuju na Facebooku i partnerskim web stranicama. Vaši podaci pomažu Facebookovim partnerima za oglašavanje kako bi doprli do vas na različitim platformama, bilo da se radi o e-trgovini ili novinama, piše Make Use Of.