ANALIZA TRŽIŠTA

I dalje ogroman pad prodaje novih automobila u Hrvatskoj; čak 42,3 posto na godišnjoj razini!

07.12.2020 u 12:51

Bionic
Reading

U studenom 2020. u Hrvatskoj je novoregistrirano 2656 novih osobnih automobila, a modeli s najviše novih registracija u studenom su Škoda Octavia sa 173 komada te VW Polo sa 108 komada. Škoda Octavia je i dalje najprodavaniji model u prvih jedanaest mjeseci 2020. sa 2288 primjeraka

Nakon što smo dobili najnovije podatke o prodaji novih automobila u Hrvatskoj za mjesec studeni 2020., donosimo vam detaljniju analizu prodajnih rezultata. Zahvaljujući ponovno Promociji Plus, doznali smo da nam je i studeni donio nešto lošije rezultate u odnosu na prošlogodišnji isti mjesec. Ipak, ako uzmemo u obzir katastrofalne rezultate za travanj, svibanj te lipanj u odnosu na prošlogodišnje rezultate onda se čini da niti studeni 2020. i nije tako loš. No, ukupno je u studenom ipak prodano nešto manje automobila nego prethodnog mjeseca.

Novoregistrirano je ukupno u mjesecu studenom 2656 novih osobnih automobila, što je 819 komada manje nego u mjesecu studenom prije točno godinu dana, ali i 437 komada manje nego u listopadu ove godine. To je pad od 23,56 posto u odnosu na prošlogodišnji studeni. Ukupno je u prvih jedanaest mjeseci 2020. prodano 34.006 novih automobila, a ako ovu brojku usporedimo s prvih jedanaest mjeseci 2019. kada je bilo prodano 58.916 novih automobila, onda je ovo pad od 42,28 posto. Za usporedbu, prvih deset mjeseci 2020. taj je pad u odnosu na prošlu godinu iznosio 43,45 posto. Prodajne brojke se i dalje vrlo sramežljivo popravljaju, no to posve sigurno nije dovoljno da iz ove užasne godine koju je obilježila pandemija koronavirusa izađemo na valu blagog optimizma.

Volkswagen, Škoda i Renault i dalje predvode listu najprodavanijih marki

Vrh ljestvice prodaje novih vozila i nakon jedanaest mjeseci 2020. ponovno je pripao Volkswagenu, koji sa 5394 automobila drži čak 15,86 posto tržišta. I na drugom je mjestu je ponovno Škoda sa 4648 vozila ili 13,67 posto tržišta, a na trećem mjestu ponovno Renault s 2893 vozila ili 8,51 posto tržišta. Prve tri marke drže ukupno 38,04 posto udjela na tržištu novoregistriranih novih automobila u prvih jedanaest mjeseci ove godine.

Škoda Octavia je i dalje na prvom mjestu nakon jedanaest meseci, drugo mjesto drži VW Polo, a treće Renault Clio

Prema podacima o registracijama novih automobila u prvih jedanaest mjeseci 2020. Škoda Octavia i dalje vodi, s prodanih 2288 primjeraka. Na drugom mjestu je sada VW Polo s 1238 komada. Na trećem mjestu je nakon studenog sada Renault Clio s 1205 prodanih primjeraka. Dacia Sandero sa 964 prodanih primjeraka ili 2,83 posto tržišta u prvih jedanaest mjeseci ove godine je na četvrtom mjestu, a Dacia Duster zatvara top 5 najprodavanijih modela nakon jedanaest mjeseci s 926 primjeraka.

Ako gledamo samo mjesec studeni 2020., onda je najprodavaniji model bila Škoda Octavia sa 173 komada. Drugo mjesto drži VW Polo sa 108, a treći je sada Opel Corsa sa 103 komada. Na četvrtom mjestu samo u studenom je i sada Dacia Duster sa 89 komada. Top 5 najprodavanijih modela u listopadu zaokružuje Seat Leon sa 85 prodanih komada. Pogledajte priloženu tablicu top-20 najprodavanijih modela automobila za mjesec studeni 2020.

Prodaja marki prema tipu goriva u studenom 2020.

Posve je jasno da rezultati registracija novih automobila u mjesecu studenom i dalje nisu posve realni, jer se radi o izvanrednim okolnostima, ali su ipak najbolji pokazatelj trendova u 2020. godini. Spomenuti ćemo da prema tipu motora, u gornjoj tablici možemo vidjeti preferencije hrvatskih kupaca što se tiče vrste pogonskog goriva u prvih jedanaest mjeseci 2020. godine. Ukupno je ove godine prodano 39 (kao i u prvih deset mjeseci) različitih marki automobila.

Ne ulazeći u pojedinu marku, a rezultati su posve jasni za svaku od marki na našem tržištu, u ukupnim rezultatima u prvih jedanaest mjeseci 2020. godine dominiraju i dalje Otto automobili ili kolokvijalno govoreći, automobili na benzin sa 18.910 komada ili 55,6 posto ukupnog tržišta prodanih novih automobila. Uzmemo li samo mjesec studeni ove godine, to je 1361 automobila ili 51,24 posto svih novih automobila prodanih u studenom 2020. Automobili s dizelskim motorom su i dalje na drugom mjestu s 11.833 komada ili 34,8 posto. Na trećem mjestu su i dalje hibridni automobili sa 2244 komada ili 6,6 posto. To je i lagani porast nego u prvih deset mjeseci, kada je udjel bio 6,2 posto.

Iako, ovdje treba napomenuti da je u srpnju bila uobičajena godišnja 'akcija' Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost za sufinanciranje nabavke električnih i plug-in hibridnih automobila. Treba znati da u rezultatima za mjesec studeni još nisu ušli svi, na taj način sufinicirani modeli, jer mnogi još nisu mogli biti niti isporučeni. A s druge strane, plug-in hibridi se vode pod hibridne automobile, pa iz ove tablice nije razlučivo koliko je samo plug-in hibrida novoregistrirano u cijeloj 'hibridnoj' kategoriji. Slijede automobili čiji motori koriste ukapljeni naftni plin (UNP ili na engleskom LPG) sa 637 komada ili 1,9 posto. I u ovoj kategoriji je zabilježen blagi uzlazni trend (+ 0,2) u odnosu na prvih deset mjeseci.

Potpuno električnih automobila u prvih jedanaest mjeseci 2020. prodano je 382 primjeraka i oni čine i nadalje 1,1 posto hrvatskog tržišta prema tipu goriva. Ovdje možemo primjetiti osjetniju razliku u odnosu na prvih devet mjeseci ove godine, ali i identičan postotak u prvih deset mjeseci, jer je samo u studenom registrirano 51 potpuno električna automobila (u prvih deset mjeseci ove godine 331 komad), a razlike u postotku zastupljenosti na tržištu nema u odnosu na listopad.

I ovdje vrijedi kao i kod plug-in hibrida da su bili sufinancirani od strane Fonda, ali prave rezultate te akcije ćemo tek vidjeti kada sva naručena i ugovorena vozila budu i isporučena kupcima. U svakom slučaju, pratiti ćemo ovu temu pozornije. Ove godine budžet je bio veći, po 22 milijuna kuna za tvrtke i isto toliko za građane. Od tih ukupno 44 milijuna moglo bi se 'izvući', ako računamo po 70.000 kuna po čisto električnom automobilu skoro 630 komada, no tu će vjerojatno biti i jedan dio plug-in hibridnih modela koji mogu dobiti do 40.000 kuna po automobilu. No, na tržištu i nema baš previše modela takvih hibridnih automobila, ali ćemo vidjeti na kraju ovog kruga poticaja kako će se to točno odraziti na prodajne brojke. Moramo ovdje i dodati, da smo uputili Fondu za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost službeni upit oko detalja ovogodišnje akcije, ali niti nakon, sada već 17 tjedana još nismo dobili njihov službeni odgovor sa svim detaljima i za 2019., ali i 2020. godinu. Toliko o 'čuvenoj' hrvatskoj administraciji!

Prodaja prema županijama

I na kraju, prodajni rezultati prema županijama za prvih jedanaest mjeseci 2020. godine izgledaju ovako; u Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji novoregistrirano je najviše automobila, 14.412 komada ili 42,38 posto od ukupne količine prodanih osobnih automobila u 2020. Na drugom mjestu je i dalje Šibensko-kninska županija sa 3008 komada novoregistriranih novih automobila ili 8,85 posto hrvatskog tržišta. Treće mjesto drži sada opet Splitsko-dalmatinska županija s 2364 komada ili 6,95 posto tržišta. To je samo jedan automobil više nego u Primorsko-goranskoj županiji u prvih jedanaest mjeseci 2020. Prošli mjesec je na posljednjem mjestu bila Ličko-senjska županija, a tako je i nakon dobivenih rezultata za mjesec studeni, sa 150 prodanih automobila ili 0,44 posto tržišta.