Afera Dieselgate još uvijek trese temelje automobilske industrije, no čini se kako to ne sprječava pojedine proizvođače da nastave s nečasnim djelatnostima
Europska komisija ima dokaze koji sugeriraju kako proizvođači automobila već manipuliraju rezultatima emisije ispušnih plinova za nove standarde koji bi na snagu trebali stupiti 2020, piše Financial Times.
Poslovni dnevnik tvrdi kako ovaj put, umjesto boljih kao u slučaju Dieselgatea, proizvođači nastoje polučiti gore rezultate od realnih, s ciljem umjetnog podizanja stope prema kojoj će u Bruxellesu formirati zakonske granične vrijednosti u budućem razdoblju.
Na ovaj način proizvođači automobila žele si, navodno, olakšati posao jer će u budućnosti lakše zadovoljiti tražene kriterije.
Zasad nije poznato o kojim proizvođačima je riječ, no jasni su postupci kojim kompanije nastoje doći do prednosti.
Tako motore na test, primjerice, šalju s praznim akumulatorom, pa se dodatno gorivo troši kako bi sustav tijekom ispitivanja napunio bateriju. Također motorima onesposobljavaju start-stop sustave, a i strategija izmjene brzina podešena je tako da motor radi u stupnju prijenosa koji uzrokuju višu emisiju CO2.
Ostaje za vidjeti što će zakonodavci napraviti kako bi se u red dovelo nestašne proizvođače