007

Rolls-Royce slavi 60 godina svog najpoznatijeg 'glumca': Goldfingerov Phantom III Sedanca de Ville iz 1937.

20.09.2024 u 12:27

Bionic
Reading

Automobili Rolls-Royce su imali svoje uloge u desetak filmova o Jamesu Bondu kroz povijest filmske franšize. No najdugotrajnija i najupečatljivija uloga Rolls-Royce modela je u filmu o tajnom agentu 007, Goldfinger

Automobili Rolls-Royce su prikazani u desetak filmova o Jamesu Bondu kroz povijest filmske franšize. Međutim, najdugotrajnija i najupečatljivija uloga nekog modela ovog britanskog proizvođača najluksuznijih automobila na svijetu je u filmskoj franšizi o tajnom agentu 007, filmu Goldfinger.

'Ovo je zlato, gospodine Bond. Cijeli život sam bio zaljubljen u njegovu boju, njegov sjaj, njegovu božansku težinu.' Legendarni su filmski redovi jednog od najupečatljivijih negtivaca iz filmske franšize o Jamesu Bondu, najtajnijem od svih tajnih agenata u povijesti - Aurica Goldfingera iz Auric Enterprises-a.

Ovaj filmski klasik počeo je definirati bitne kvalitete filma o Jamesu Bondu; dizajn, lokacije, gadgete i ekscentričnog protivnika. Danas, na godišnjicu premijere filma 17. rujna 1964., Rolls-Royce istražuje priču o Goldfingeru i britanskoj ikoni koja se u njemu pojavila - Rolls-Royce Phantomu.

'Danas se obilježava 60. obljetnica Fantomovog najupečatljivijeg debija na velikom platnu u filmu o Jamesu Bondu iz 1964., Goldfinger. Rolls-Royce Phantom III Sedanca de Ville iz 1937. korišten u filmu savršen je suučesnik za svog negativca, Aurica Goldfingera, i trajna muza unutar naše marke. Korišteni model također ima posebno mjesto u kanonu Rolls-Roycea jer je to bio posljednji motorni automobil koji je osobno razvio naš vizionarski osnivač, Sir Henry Royce. Radujem se što ću uskoro objaviti briljantno novo poglavlje u ovoj priči.” rekao je Chris Brownridge, glavni izvršni direktor, Rolls-Royce Motor Cars.

Film prikazuje istoimenog negativca, Aurica Goldfingera, kojeg vozi njegov pristaša, Oddjob, diljem Europe u izvrsnom Rolls-Royceu Phantom III Sedanca de Ville iz 1937. godine. Karoserija ovog moćnog automobila krije tajnu – napravljena je od dvije tone čvrstog 18-karatnog zlata, koje Goldfinger krijumčari iz Engleske, preko kontinenta i preko izazovnog planinskog prijevoja Furka, visokog 2429 m/nm u južnim švicarskim Alpama koji povezuje Gletsch (kanton Valais) s Realpom (kanton Uri).

Nakon što je prethodno sigurno pripremljen u Auric Enterprises-u, koristi svoju alpsku talionicu da rastavi svoj Rolls-Royce, rastapajući ploče karoserije u zlatne poluge. Sa zamijenjenom originalnom karoserijom, vraća svoj automobil u Englesku i ponavlja ovaj opaki prijelaz.

Goldfingerov glavni plan, nazvan 'Operacija Grand Slam', daleko je ambiciozniji; on planira atomskim uređajem ozračiti zlato pohranjeno u Fort Knox Bullion Depository, učiniti ga bezvrijednim, tjerajući vrijednost njegovih vlastitih rezervi u stratosferu.

Goldfingerov odabir Phantoma III za krijumčarenje zlata briljantan je poput plemenitog metala koji ga tjera na ovaj krijumčarksi poduhvat. Njegove velikodušne proporcije omogućuju skrivanje značajne količine krijumčarene robe, a 'božanska težina' zlata malo bi ometala performanse ovog moćnog automobila, čak i na zahtjevnim alpskim cestama. Phantom III bio je prvi Rolls-Royce s V12 pogonom u povijesti, snage 165 KS iz svog 7,3-litrenog motora, što je povećanje snage od 37,5 posto u odnosu na prethodnika, modela Phantom II od 120 KS.

Phantom III je također bio posljednji automobil koji je razvio sam Henry Royce, prije svoje smrti 1933. godine. Uključuje brojne inovacije koje bi uvelike poboljšale krijumčarenje za Goldfingera. Njegov sustav ovjesa uključuje potpuno podesive hidrauličke amortizere kojima se može upravljati s vozačevog sjedala, omogućujući Oddjobu fino podešavanje vožnje ovisno o tome je li automobil natovaren ili ne.

Film Goldfinger iz 1964. -Rolls-Royce Phantom III Sedanca de Ville (1937.) Izvor: Licencirane fotografije / Autor: GOLDFINGER © 1964 Danjaq, LLC and Metro-Goldwyn-Mayer Studios Inc.

Specifični automobil koji koristi Goldfinger opremljen je otvorenom prednjom i zatvorenom stražnjom karoserijom 'Sedanca de Ville' - ili Town Car - karoserije proizvođača karoserija Barkera. Njegova zapovjedna prisutnost navodi samog Bonda da primijeti: 'Ona je ljepotica... Phantom III '37, zar ne?' dok Oddjob utovaruje Goldfingerovu zlatnu palicu za golf i harlekin kišobran u prtljažnik izvan Stoke Parka, privatnog sportskog imanja gdje ih Bond prvi put susreće.

Goldfingerov Phantom III nosi brojčanu pločicu 'AU 1', referencu na kemijski simbol zlata na periodnom sustavu elemenata. Iako je ovo bio očit izbor za filmaše, njegova oznaka ima jednostavnije podrijetlo. AU je bio izvorni britanski broj registarske pločice koji je označavao da je automobil registriran u Nottinghamu, u Engleskoj, a AU 1 je izdan 1901. za jedno od prvih vozila u tom području. Nakon što je korišten u filmu, kasnije je prebačen na druge automobile Rolls-Royce, nakon svog debija na velikom platnu.

Prije uloge u filmu, ovaj Phantom III je prvotno naručen za Huttlestona Rogersa Broughtona rođenog u Americi, koji se nastanio u Engleskoj i postao prvi lord Fairhaven opatije Anglesey. Izazivajući konvencije tog vremena, obojen je gotovo u potpunosti u crno, uključujući sva kućišta svjetala, odbojnike, diskove kotača, pa čak i okvir retrovizora. Uključivao je bijelu liniju koja je isticala bočne strane i gornji dio poklopca motora, a kromirani poklopci hladnjaka bili su pjeskareni za prigušeniji završni izgled. Instrumenti su uključivali imperijalne i metričke mjere, jer će ih koristiti Lord Fairhaven na cestama u Britaniji i kontinentalnoj Europi. Karakteristična dvobojna žuta i crna završna obrada automobila tada je primijenjena za njegov izgled u Goldfingeru.

25. listopada u 14:00 prema britanskom standardnom vremenu, Rolls-Royce će otvoriti novo poglavlje u priči o Fantomu 'AU 1', produbljujući nasljeđe ovog izvanrednog automobila i povezanosti Rolls-Roycea s filmskom franšizom o Jamesu Bondu.